tag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post680139499422832943..comments2024-03-01T03:54:36.996+02:00Comments on Αόρατη Μελάνη: ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΒΑΠΤΙΣΕΙ ;Αόρατη Μελάνηhttp://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comBlogger47125tag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-36387583377280747672014-03-04T14:50:13.940+02:002014-03-04T14:50:13.940+02:00Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, και σου απαντώ κα...Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, και σου απαντώ και εδώ κυρίως για να σου πω "ευχαριστώ"!! Επειδή ξέρω τους υπαλλήλους στο Δήμο μου (και το έλλειμα ενημέρωσής τους) πήρα τηλέφωνο και ρώτησα σε άλλον Δήμο, και μου απάντησαν ευγενέστατα ότι εφόσον η αναγραφή του θρησκεύματος δεν είναι πλέον υποχρεωτική, τότε αναιρείται αυτόματα και η υποχρέωσή μας να δηλώσουμε το γεγονός της βάφτισης (πλην όμως με ενημέρωσαν ότι ισχύει μάλλον το μικρό χρηματικό πρόστιμο/χαρτόσημο σε περίπτωση που αποφασίζαμε να το δηλώσουμε ετεροχρονισμένα - τα παράλογα του συστήματος είναι αυτά υποθέτω..).<br /><br />Υποθέτω (και με εξυπηρετεί είναι η αλήθεια) να πιστέψω όσα άκουσα από τους ανθρώπους, ήταν ευγενέστατοι και μου φάνηκαν και γνώστες του θέματος (γιατί απάντησαν χωρίς να το σκεφτούν ή να το ψάξουν, σαν να είχαν τριβή με το θέμα)..Εν πάσει περιπτώσει, εμείς λέμε να ακολουθήσουμε αυτή την οδό όταν με το καλό έρθει το "μαρουλάκι" μας. :) (αχ,δεν ήρθε ακόμα, αλλά είπαμε να κλείσουμε τις εκκρεμότητες και τις απορίες μας όσο ακόμα μπορώ να κινηθώ ελεύθερα,γιατί ο σύζυγος δεν προλαβαίνει να τρέξει, γιατί μετά τα πράγματα θα είναι λίγο πιο...εχμ...περιορισμένα...). <br /><br />Να είσαι καλά!to tyrakihttps://www.blogger.com/profile/03490083697776017313noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-76463074876210617742014-03-04T08:32:13.437+02:002014-03-04T08:32:13.437+02:00Κατ' αρχήν με συγχωρείς που άργησα να απαντήσω...Κατ' αρχήν με συγχωρείς που άργησα να απαντήσω. Η ανάρτηση είναι παλιά και δεν την παρακολουθώ, και η ειδοποίηση για το σχόλιο χάθηκε ανάμεσα σε ένα σωρό άλλες ειδοποιήσεις από social media. <br /><br />Γνώμη μου είναι ότι σαφώς δεν είσαι υποχρεωμένη να δηλώσεις την βάπτιση ούτε καμία άλλη θρησκευτική πράξη. Την δηλώνεις για δική σου εξυπηρέτηση - για να έχεις τυχόν οφέλη που απορρέουν από την ένταξη σε συγκεκριμένο θρήσκευμα - και όχι για ενημέρωση του κράτους. <br /><br />Θεωρώ άστοχο το να ρωτήσεις κληρικό - προφανώς και θα σου έλεγε ότι είσαι υποχρεωμένη. Πρώτον αμφιβάλλω πολύ ότι οι κληρικοί είναι ενημερωμένοι για το θέμα και έχουν διαβάσει τον νόμο. Δοκίμασε αν θες να ρωτήσεις τον συγκεκριμένο κληρικό βάσει ποιου νόμου ισχύει αυτό που λέει ή/και πήγαινε να τον ρωτήσεις κρατώντας στο χέρι τη σχετική νομοθεσία που υπάρχει στο site της Ένωσης Αθέων, και δες τι θα σου απαντήσει τότε.<br />Δεύτερον ακόμη και αν ήταν ενημερωμένος, πολύ αμφιβάλλω ότι θα σου έδειχνε το δρόμο για να αποφύγεις να ενταχθείς στο ποίμνιο. Θα έπρεπε να είναι πολύ ιδιαίτερος άνθρωπος, και τέτοιοι σπανίζουν.<br /><br />Καλύτερες πιθανότητες θα είχες ίσως με έναν δημόσιο υπάληλλο. Και εκεί όμως υπάρχει το θέμα του ελείμματος ενημέρωσης. Ιδίως στα ληξιαρχεία πολύ σπάνια οι υπάλληλοι γνωρίζουν τον νόμο. Θα πρέπει να ρωτήσεις τον ίδιο το ληξίαρχο, με την ελπίδα ότι ίσως να είναι ενήμερος. Και φυσικά πάντα με το νόμο στο χέρι και πάντα ζητώντας να σου τεκμηριώσει αυτά που λέει βάσει νόμου.<br /><br />Το καλύτερο όμως κατά τη γνώμη μου είναι να ρωτήσεις το Συνήγορο του Πολίτη και την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Εκεί οι άνθρωποι είναι ενήμεροι και νοιάζονται πραγματικά να βοηθήσουν τον πολίτη. Επίσης μπορείς να απευθυνθείς στον Συμπαραστάση του Δημότη εάν υπάρχει στον Δήμο σου ή να πάρεις στον Δήμο Αθηναίων όπου Συμπαραστάτης είναι ο Βασίλης Σωτηρόπουλος, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά αυτά τα θέματα και έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα ανθρώπινα δικαιώματα.<br /><br />Ελπίζω να βοήθησα, για ό,τι θες και για πιο σύντομη απάντηση μπορείς να μου γράφεις στο aoratimelani παπάκι gmail τελεία comΑόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-70997530022492581912014-02-26T12:36:26.999+02:002014-02-26T12:36:26.999+02:00Θέλω να σε ρωτήσω κάτι για την υποχρέωση ή μή δήλω...Θέλω να σε ρωτήσω κάτι για την υποχρέωση ή μή δήλωσης της βάπτισης στο ληξιαρχείο.<br /><br />Καταρχήν να πω ότι καταλαβαίνω απόλυτα όσους κάνουν τη βάπτιση για κοινωνικούς/οικογενειακούς λόγους. Παρόλο που εμείς έχουμε αποφασίσει και θα κάνουμε την ονοματοδοσία της μικρής ταυτόχρονα με τη δήλωση της γέννησης,έχουμε ακούσει τόση μουρμούρα με το σύζυγο για το θέμα της βαπτισης από τις οικογένειες, που πια είναι αδύνατον να το αγνοήσουμε γιατί επηρεάζει τη ψυχική μας ηρεμία. Αποφασίσαμε λοιπόν ότι από το να εκνευριζόμαστε και οι δύο και να αντιμετωπίζουμε και να στεναχωριόμαστε με τις ίδιες αντιπαραθέσεις κάθε φορά, καλύτερα να ρωτήσουμε τί γίνεται με αυτό το θέμα.<br /><br /> Πιάνοντας χτες λοιπόν τη συζήτηση "εξ απαλων ονύχων" με έναν κληρικό (π.χ. τί γίνεται γενικά μετά τη βάφτιση, όχι τι θα γίνει αν εγω ειδικά δεν θέλω να δηλώσω τη βάφτιση του παιδιού μου στο ληξιαρχείο μετά την τελετή) μου είπε ότι "απο τη στιγμή που θα βαφτίσεις το παιδί σου είσαι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να το δηλώσεις στο ληξιαρχείο, γιατί για τη βάφτιση ζητείται η δική σου υπεύθυνη δήλωση ότι συναινείς, άρα το αποτέλεσμα και το χαρτί της βάπτισης αποτελεί δημόσιο έγγραφο, αναφέρεται ώς υποχρέωσή σου από το νόμο να το καταθέσεις στο ληξιαρχείο και γι αυτό άλλωστε έχει προθεσμία και πρόστιμα αν δεν το κάνεις εντός κάποιων ημερών".<br /><br />Μέχρι τώρα και εγώ τα ίδια συμπεράσματα με εσένα είχα βγάλει από όσα είχα διαβάσει, αλλά μετά από την συζήτηση αυτή μπήκα σε σκέψεις.. Από την άλλη σκέφτηκα να πάρω στη Μητρόπολη να ρωτήσω, αλλά τί να πω; "Γειά σας, θέλουμε να βατίσουμε για το τυπικό το παιδί μας αλλά δεν έχουμε καμία διάθεση να το δηλώσουμε στο ληξιαρχείο, πείτε μας πώς μπορούμε να το κάνουμε;"; Οποιαδήποτε απάντηση θα ωφελούσε...to tyrakihttps://www.blogger.com/profile/03490083697776017313noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-608054767572413012013-05-03T13:18:08.028+03:002013-05-03T13:18:08.028+03:00Οι ευχές είναι πάντα ευπρόσδεκτες. Καλή ανάσταση κ...Οι ευχές είναι πάντα ευπρόσδεκτες. Καλή ανάσταση και σε σένα και καλές γιορτές! Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-2347858590797317442013-05-03T12:50:59.821+03:002013-05-03T12:50:59.821+03:00Σημερα ειναι Μεγαλη Παρασκευη 2013 . Σας ευχομαι Κ...Σημερα ειναι Μεγαλη Παρασκευη 2013 . Σας ευχομαι Καλη Ανασταση και πολους απο εδω να εχουν φωτιστεί με την αληθεια ... Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05898516502858171688noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-36340782438769053982013-02-12T08:34:23.221+02:002013-02-12T08:34:23.221+02:00Το προηγούμενο σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο...Το προηγούμενο σχόλιο μεταφέρθηκε στο <a href="http://aoratimelani.blogspot.gr/2009/01/blog-post_28.html?showComment=1360650789984#c7522819177897391834" rel="nofollow">πτυελοδοχείο</a> επειδή ήταν υβριστικό και χωρίς καμία διάθεση για διάλογο.Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-72803457685780617782013-02-11T21:10:34.735+02:002013-02-11T21:10:34.735+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-830875872302349052009-11-29T20:27:51.152+02:002009-11-29T20:27:51.152+02:00αναγνώστρια του ιστολογίου Αθεϊα έστειλε την εξής ...αναγνώστρια του ιστολογίου Αθεϊα έστειλε την εξής επιστολή την οποία αναρτώ εδώ ως σχετική με το θέμα:<br /><br />Κύριοι<br /><br />Σχετικά με την ονοματοδοσία και την βάπτιση, ήθελα να σας ενημερώσω για κάποιες ενέργειες μου σε αυτό το θέμα. Ως παιδίατρος, για χρόνια διάβαζα τα Βιβλιάρια Υγείας του Παιδιού που εκδίδονται από το Υπουργείο Υγείας για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα. Στην πρώτη σελίδα αναγράφονται τα ατομικά στοιχεία του παιδιού. Ζητούσαν το επώνυμο, και το όνομα «όπως βαπτίστηκε». Από το 1985, για 24 χρόνια, είχα γράψει σε κάθε εκάστοτε υπουργό υγείας εξηγώντας γιατί αυτή η φράση είναι απαράδεκτη. Δεν έλαβα απάντηση από κανέναν έως το 2005 όταν το υπουργείο του Κ/ου Κακλαμάνη μου απάντησε ότι έχω δίκαιο, αλλά δεν άλλαξε τίποτα.<br /><br />Αρχές του 2009 έγραψα στο «Συνήγορο του Πολίτη» οι οποίοι μου έστειλαν αντίγραφο επιστολής τους προς το Υπουργείο Υγείας στο οποίο αναφέρονται στην ένσταση μου και εξηγούν γιατί τα βιβλιάρια δεν είναι σύμφωνα με το γράμμα του νόμου. Στη συνέχεια, στις 27/8/2009, το Υπουργείο με ενημέρωσε γραπτώς ότι η φράση «όπως βαπτίστηκε» δεν αναγράφεται πλέον στα καινούργια βιβλιάρια. (όντως βλέπω ότι δεν υπάρχει)<br /><br />Σας χαιρετώΑόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-39255151540248757312009-08-09T15:16:44.509+03:002009-08-09T15:16:44.509+03:00Επειδή πάει περισσότερο σε μένα αυτό το σχόλιο, κα...Επειδή πάει περισσότερο σε μένα αυτό το σχόλιο, κατ'αρχήν με κάλυψε η Αόρατη Μελάνη.<br />H συμμετοχή είναι στη σχέση με το παιδί και όχι απαραίτητα με την εκκλησία.<br />Στην τελική, οι άνθρωποι που με τίμησαν με την πρόταση τους, ήξεραν εκ των προτέρων τις απόψεις μου και παρ'όλα αυτά ήθελαν να γίνω ο νονός του παιδιού τους. Προφανώς κάτι θα εκτιμούν σε μένα παρ'ότι άθρησκος.Αntidrasexhttps://www.blogger.com/profile/01624468355372617182noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-14683861208571249592009-08-08T22:44:26.317+03:002009-08-08T22:44:26.317+03:00Φίλε Σάββα, εγώ θα έλεγα ότι οι κοινωνικοί λόγοι ε...Φίλε Σάββα, εγώ θα έλεγα ότι οι κοινωνικοί λόγοι είναι η ουσία και η θρησκεία είναι η πρόφαση. Οι άνθρωποι νοιάζονται κυρίως για τους κοινωνικούς δεσμούς και σχεδόν καθόλου για τα υπόλοιπα. Γι' αυτό και ακολουθούμε το θρήσκευμα της χώρας που γεννηθήκαμε χωρίς να το ψειρίζουμε: θέλουμε απλώς να είμαστε ενταγμένοι, να μετέχουμε στα κοινωνικά δρώμενα. Τώρα αν θα τον λένε χριστό, αλλάχ ή βούδα, λίγο μας κόφτει...<br /><br />Ακόμη και η εκκλησία, που υπτόθεται ότι πρέπει να την νοιάζει για την πνευματική διάσταση του μυστηρίου, δείχνει να νοιάζεται πρωτίστως για την κοινωνική. Διαφορετικά δεν θα βάπτιζε αφειδώς, δεν θα βάπτιζε αδιακρίτως, δεν θα βάπτιζε νήπια, και φυσικά δεν θα μετρούσε κεφάλια (έχουμε τόσα εκατομμύρια "πιστούς", τρομάρα τους).Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-9867159734510661162009-08-08T22:12:55.105+03:002009-08-08T22:12:55.105+03:00Ή δέχεσαι να γίνεις νονός(α)ή δεν δέχεσαι. Εξάλλου...Ή δέχεσαι να γίνεις νονός(α)ή δεν δέχεσαι. Εξάλλου δεν έχει κανένα νόημα να συμμετέχεις σε κάτι για το οποίο για σένα δεν έχει κανένα νόημα. Οι κοινωνικοί λόγοι είναι προφάσεις. Η έννοια του νονού (ανάδοχου) έχει την έννοια του πνευματικού πατέρα (μητέρας)αυτού δηλ. που θα κθοδηγήσει το νέο άμθρωπο στα πιστεύω μιας ομάδας ανθρώπων Εκκλησίας. Είναι το λογότερο σχιζοφρενικό να αποδέχεται κάποιος έναν τέτοιο ρόλο, χωρίς να είναι ενταγμένος σ΄αυτή την ομάδα και τα πιστεύω της.Σάββαςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-36091002956539264032009-05-24T00:36:04.208+03:002009-05-24T00:36:04.208+03:00Δυστυχώς, αν και φώναζα το παιδί μου με το όνομά τ...Δυστυχώς, αν και φώναζα το παιδί μου με το όνομά του από την πρώτη ώρα της γέννησης του, στο μαιευτήριο το έγραψαν μόνο με το επώνυμο. Το ίδιο έκανε και η παιδίατρος στο βιβλιάριο υγείας. Δυστυχώς τότε δεν γνώριζα πως η βάπτιση δεν είναι υποχρεωτική. Το βάφτισα για οικογενειακούς λόγους, τσακώθηκα με τον παπά γιατί επέμενε να τον βουτήσει ολόκληρο ενώ φώναζε όχι και δώσαμε ένα υπέροχο σόου όταν το πήρα αγκαλιά και φύγαμε τρέχοντας από την εκκλησία.Hermionehttps://www.blogger.com/profile/07241519475027635714noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-17466200622489143622009-05-20T14:27:40.899+03:002009-05-20T14:27:40.899+03:00Σωστό, σωστό, και σωστό τα 3 από τα 4 που λες.
Σχ...Σωστό, σωστό, και σωστό τα 3 από τα 4 που λες.<br /><br />Σχετικά με το δεύτερο (μια χαρά γίνονται γκλαμουράτες τελετές στην εκκλησία) φοβάμαι ότι έχεις ακόμα πιο πολύ δίκιο: η Εκκλησία θα έπρεπε να το αποδοκιμάζει αυτό έντονα.<br />Κάπου προς τα εκεί στρέφεται και η αντίρρησή μου προς οποιονδήποτε θεσμό, κοινωνικό σύστημα κ.λπ. που ξεπέφτει στο άλλο να διδάσκει και άλλα να πράττει επί των διδασκομένων.<br /><br />Μία απλόσεμνη θρησκευτική τελετή την σέβομαι και συναισθηματικά την αγαπώ.<br /><br />[Πέρα από κάποιες ηθικές αντιρρήσεις για τον προσηλυτισμό που ασκείται στο βρέφος. Αν και από την άλλη, το όποιοδήποτε βρέφος λαμβάνει "global" όλο τον "προσυλητισμό" της συγκεκριμένης κοινωνίας που γεννήθηκε.] <br /><br />Ένα καραγκλαμουράτο κοσμικό γεγονός, όπου στην ουσία οι περισσότεροι χεσμένο το έχουν το μωράκι, δεν θέλω ούτε να τ' ακούω. Θρησκευτικό ή μη.<br /><br />ΑΡΑ, στο καραγκλαμουράτο επικεντρώνω τα βέλη μου.<br /><br />Αυτά.<br /><br />Idom<br /><br />Υ/γ.: και ο συνέδερφός μου, ο Βιτγκενστάιν, έλεγε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην φιλοσοφία είναι ο ακριβής (καθ)ορισμός των λέξεων και των εννοιών. Το να νιώθουν, εννοούν, βιώνουν κ.λπ., το ίδιο πράγμα δύο συνομιλητές όταν χρησιμοποιούν μία λέξη.<br />Run & search...Idomhttps://www.blogger.com/profile/17344872663985808335noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-32158654885407185362009-05-20T09:53:28.913+03:002009-05-20T09:53:28.913+03:00Ίδομ, έχεις δίκιο, δεν διάβασα προσεκτικά το σχόλι...Ίδομ, έχεις δίκιο, δεν διάβασα προσεκτικά το σχόλιό σου και έχασα την ουσία.<br /><br />Λοιπόν νομίζω ότι η τελετή καλοσωρίσματος του νέου ανθρώπου μπορεί να γίνει είτε ουσιαστική και σεμνή είτε κοσμικό γκαλά, ανάλογα με το πώς θα την αντιμετωπίσουν οι βασικοί διοργανωτές της (γονείς και λοιποί ενδιαφερόμενοι), άσχετα με το αν θα είναι θρησκευτική ή κοσμική τελετή. <br /><br />Το ίδιο δηλαδή που ισχύει και για τον πολιτικό γάμο. <br /><br />Πάντως δεν βλέπω το λόγο διάκρισης μεταξύ θρησκείας και υλιστικού lifestyle (apropos, τι θα έλεγες να αποφεύγαμε την χρήση της λέξης "υλιστικός" επί ματαίω; ξέρω ότι στην καθομιλουμένη σημαίνει "προσκολλημένος στα υλικά αγαθά" αλλά έτσι δημιουργείται μια τεράστια παρεξήγηση με την υλιστική φιλοσοφία, η οποία ουδεμία σχέση έχει με αυτό). Το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Οι θρησκευτικές τελετές μια χαρά ταιριάζουν με αυτό που ονομάζεις "υλιστικό lifestyle". Μάλιστα έχω ακούσει επανειλημμένα ζευγάρια να λένε ότι θα κάνουν θρησκευτικό γάμο κι ας μην είναι πιστοί, "για το glamour". Έτσι ακριβώς όπως το ακούς. <br /><br />Στο δημαρχείο βλέπεις δεν μπορείς να πάς με το νυφικό με την ουρά, ούτε χωράνε οι δεκάδες καλεσμένοι, ούτε έχεςι πολυελαίους και χρυσά άμφια και χορωδίες! Εντάξει είναι η δεξίωση μετά, αλλά δεν μας είναι αρκετή...<br /><br />Σίγουρα οι μπομπονιεράδες βγάζουν ένα κάρο λεφτά από τη μπίζνα "βάφτιση". Το κέρδος όμως της εκκλησίας δεν είναι τόσο στα χρήματα που δίνονται για το μυστήριο, όσο στο κύρος το οποίο απολαμβάνει ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος της χορηγίας του μυστηρίου. Το αποτέλεσμα είναι αυτό το περίφημο "97% ΧΟ" στην Ελλλάδα, γεγονός που δίνει το δικαίωμα στο ιερατείο να ασκεί πολιτική στο όνομά τους, με τα γνωστά αποτελέσματα.Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-75591894424515174962009-05-18T02:08:00.000+03:002009-05-18T02:08:00.000+03:00@ Αόρατη Μελάνη
"Το μόνο που προσπαθώ να πω με τη...@ Αόρατη Μελάνη<br /><br />"Το μόνο που προσπαθώ να πω με την ανάρτησή μου είναι ότι βάπτιση και ονοματοδοσία είναι τελείως ξεχωριστές."<br /><br />Πιθανόν εσύ, βλεποντάς το τεχνικά, σε αυτό ακριβώς να ήθελες να περιοριστείς. Αλλά σε ένα στρατευμένο ιστολόγιο σαν το δικό σου, κάθε τέτοια "τεχνικάλιτυ" πυροδοτεί συζητήσεις για το δια ταύτα: θέλουμε την θρησκεία, τις παραδόσεις, τις μυστικιστικές τελετές, κ.λπ...;<br /><br /><br />"Επίσης, δεν καταλαβαίνω γιατί θέτεις το θέμα "τι θα γινόταν αν απαγορεύονταν οι βαπτίσεις". Και τι θα γινόταν αν ήταν υποχρεωτικές;"<br /><br />Μια χαρά εξηγώ γιατί θέτω το θέμα και νομίζω ότι τώρα υπεκφεύγεις.<br />Αυτό που λέω, είναι ότι σήμερα ο εχθρός είναι κατά πολύ λιγότερο η θρησκεία, και κατά πολύ περισσότερο το υλιστικό lefestyle. <br /><br />IdomIdomhttps://www.blogger.com/profile/17344872663985808335noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-9189034775142032582009-05-18T02:01:00.000+03:002009-05-18T02:01:00.000+03:00@ Αντίδραση και σεξ,
δυστυχώς, πολλοί κάνουν επαν...@ Αντίδραση και σεξ,<br /><br />δυστυχώς, πολλοί κάνουν επαναστάσεις στις πλάτες άλλων και αν δεις αποστασιοποιημένα το αρχικό σου σχόλιο θα δεις ότι μπορούσε να παρεξηγηθεί. Το λες και εσύ άλλωστε στη δευτερολογία: "...δεν σκοπεύω να το κάνω μπάχαλο, γιατί θα ήταν τσάμπα μαγκιά".<br /><br />Από την άλλη οι διευκρινήσεις σου αλλάζουν τελείως το τοπίο. Όχι μόνο τις σέβομαι αλλά και εν πολλοίς συμφωνώ με τις θέσεις σου.<br /><br />Μία μόνο παρατήρηση, καλοπροαίρετα και χωρίς να θέλω να γίνω Κασσάνδρα:<br />δεν νομίζω ότι θα πετύχει αυτό που θέλεις να κάνεις, όσο καλές και αν είναι οι προθέσεις σου. Πολλοί απλά, αν αυτοί οι φίλοι σου δεν μπορούν να αντισταθούν στον οικογενειακό τους περίγυρο για ένα τέτοιο θέμα, βρίσκονται πολύ μακριά από εσένα και θα αναθρέψουν το παιδί με αρχές διαφορετικές από αυτές που εσύ θα ήθελες. Οπότε αν εσύ επιζητήσεις να ασκείς έργο "πνευματικού" ή δεύτερου γονιού θα υπάρξει σύγκρουση.<br /><br />IdomIdomhttps://www.blogger.com/profile/17344872663985808335noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-34791310293990032222009-05-08T11:55:00.000+03:002009-05-08T11:55:00.000+03:00Καλώς τον Έμίλ τον Κρητικό!
Το απόσπασμα που παρ...Καλώς τον Έμίλ τον Κρητικό! <br /><br />Το απόσπασμα που παραθέτεις υπάρχει στον σύνδεσμο που δίνω στην ανάρτησή μου. Από εκεί άντλησα κι εγώ τις πληροφορίες μου. Απλά δεν το παρέθεσα όλο για λόγους χώρου. Όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει ολόκληρη τη διαμεσολάβηση του Συνήγορου του Πολίτη ακολουθώντας τον σύνεσμο.Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-71945151315649957402009-05-08T03:12:00.000+03:002009-05-08T03:12:00.000+03:00Από το ΦΟΡΟΥΜ της Ελληνικής Εταιρείας Ενημέρωσης Γ...Από το ΦΟΡΟΥΜ της Ελληνικής Εταιρείας Ενημέρωσης Γονέων, παραθέτω:<br />ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ-ΒΑΠΤΙΣΗ<br />Απο γνωμοδότηση του Συνήγορου του Πολίτη σχετικά με το θέμα της ονοματοδοσίας και της βάπτισης:<br /><br /><br />"Με αφορμή αναφορές γονέων για ζητήματα ληξιαρχικής εγγραφής ονόματος, ο Συνήγορος του Πολίτη διαπίστωσε συχνή σύγχυση μεταξύ ονοματοδοσίας και βάπτισης στην τρέχουσα πρακτική των αρμοδίων υπηρεσιών, τριάντα χρόνια μετά την πλήρη διάκριση μεταξύ των δύο διαδικασιών στην οποία είχε προβεί ο νόμος 344/1976. Διαπιστώνοντας ότι η πρακτική αυτή ενίοτε προξενεί φαινόμενα παραβίασης της θρησκευτικής ελευθερίας ή του δικαιώματος γονικής μέριμνας, ο Συνήγορος του Πολίτη συνέστησε στο Υπουργείο Εσωτερικών την παροχή οδηγιών προς τα Ληξιαρχεία, προκειμένου να καταστούν σαφείς: (α) η διάκριση μεταξύ βάπτισης και ονοματοδοσίας και οι έννομες προϋποθέσεις αμφοτέρων, (β) η υποχρέωση ονοματοδοσίας ανεξάρτητα από τυχόν προηγηθείσα βάπτιση, και (γ) η έλλειψη νομικής ισχύος του «βαπτιστικού ονόματος» εφ' όσον αυτό καταχωρίσθηκε χωρίς να έχουν τηρηθεί οι νόμιμες προϋποθέσεις ονοματοδοσίας. Ανταποκρινόμενο, το Υπουργείο Εσωτερικών παρήγγειλε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, και κατόπιν αυτής απέστειλε σχετικές οδηγίες στα Ληξιαρχεία που είχαν εμπλακεί στις συγκεκριμένες ατομικές περιπτώσεις, χωρίς, ωστόσο, να εκδώσει γενική εγκύκλιο όπως είχε προτείνει ο Συνήγορος του Πολίτη".<br /><br />"Η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού, απαιτείται ακόμη και επί ήδη δηλωθείσης (ή ταυτοχρόνως δηλουμένης) βαπτίσεως, και προϋποθέτει σε κάθε περίπτωση εξουσιοδότηση του απόντος γονέως. Αντίθετα, η καταχώριση βάπτισης έχει ως αποκλειστικό αποτέλεσμα την αναγραφή θρησκεύματος και ουδόλως επιδρά στο ήδη δηλωθέν (ή ταυτοχρόνως δηλούμενο) όνομα, ενώ πράγματι μπορεί να γίνει χωρίς εξουσιοδότηση γονέως ή ακόμη και με πρωτοβουλία άλλων προσώπων απαριθμουμένων στο άρθρο 26 παρ. 2 ν. 344/76. Η εκδοχή, ότι σε ονοματοδοσία προβαίνουν μόνον όσοι δεν τελούν βάπτιση (όπως, μάλιστα, φέρεται ν'αναγράφεται σε σχετικό έντυπο της υπηρεσίας σας), ή ότι επί τελεσθείσης βαπτίσεως παρέλκει η ονοματοδοσία, όχι μόνο δεν παρίσταται σύμφωνη προς τις ανωτέρω διατάξεις, αλλ' επί πλέον έχει ως αποτέλεσμα τον καταναγκασμό πολιτών σε ακούσια ληξιαρχική καταγραφή θρησκεύματος, δηλαδή ένα ενδεχόμενο σαφώς αντίθετο στο Σύνταγμα (αποφάσεις 2279-2286/2001 Συμβουλίου Επικρατείας: «η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης περιλαμβάνει και το δικαίωμα τουατόμου να μην αποκαλύπτει το θρήσκευμα που ακολουθεί … κανένας δεν μπορεί να εξαναγκασθεί με οποιονδήποτε τρόπο να αποκαλύψει είτε αμέσως είτε εμμέσως, το θρήσκευμα ή τις θρησκευτικές εν γένει πεποιθήσεις του, υποχρεούμενος σε πράξεις ή παραλείψεις από τις οποίες θα τεκμαίρεται η ύπαρξη ή η ανυπαρξία τους, και καμία κρατική αρχή ή κρατικό όργανο δεν επιτρέπεται να επεμβαίνουν στον απαραβίαστο χώρο αυτό της συνείδησης του ατόμου και να αναζητούν το θρησκευτικό του φρόνημα, πολύ δε περισσότερο να επιβάλλουν την εξωτερίκευση των όποιων πεποιθήσεων του ατόμου αναφορικά με το θείο»). Εν όψει των ανωτέρω, αν ένας γονεύς, κατ' αρχήν προτιθέμενος να προβεί μόνο σε ονοματοδοσία του τέκνου του, εξαναγκασθεί (διά της μη νόμιμης προβολής διοικητικών προσκομμάτων ή διά της παροχής μη ακριβών πληροφοριών ως προς τη νομική φύση των επίμαχων ληξιαρχικών εγγραφών) να προβεί, τελικώς, σε δήλωση βάπτισης, δικαιούται να εγκαλέσει τη διοίκηση για παραβίαση συνταγματικού του δικαιώματος και ν' αξιώσει επαναφορά των πραγμάτων στη νόμιμη κατάσταση αυτών βάσει της αρχικής του επιθυμίας, ήτοι καταχώριση ονοματοδοσίας και διαγραφή της δήλωσης βάπτισης. Το γεγονός ότι, σήμερα, η ληξιαρχική εγγραφή ονόματος του παιδιού έχει με τον έναν ή τον<br />άλλο τρόπο συντελεσθεί, δεν σημαίνει ότι το ζήτημα έχει καταστεί «άνευ αντικειμένου», καθ' όσον η διοίκηση δεν είναι δυνατό, προς στήριξη ισχυρισμού περί αδυναμίας περαιτέρω ενεργειών της, να επικαλείται καταστάσεις τις οποίες η ίδια παρανόμως προκάλεσε."<br /><br />"Σύμφωνα με τα άρθρα 25-26 ν. 344/76 όπως αντικαταστάθηκαν με τα άρθρα 15 ν. 1438/84 & 26 παρ. 8 ν. 2130/93, οι ληξιαρχικές καταχωρίσεις ονοματοδοσίας και βάπτισης είναι εντελώς ανεξάρτητες και άσχετες μεταξύ τους. Η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού, απαιτείται ακόμη και επί ήδη δηλωθείσης ή ταυτοχρόνως δηλουμένης βαπτίσεως, και προϋποθέτει σε κάθε περίπτωση εξουσιοδότηση του απόντος γονέως («το όνομα του νεογνού καταχωρίζεται … ύστερα από δήλωση των γονέων του που ασκούν τη γονική μέριμνα ή του ενός από αυτούς εφόσον έχει έγγραφη εξουσιοδότηση του άλλου, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής. … Αν ο ένας από τους γονείς δεν υπάρχει ή δεν έχει τη γονική μέριμνα, η δήλωση του ονόματος γίνεται από τον άλλο γονέα»). Αντίθετα, η καταχώριση βάπτισης έχει ως αποκλειστικό αποτέλεσμα την αναγραφή θρησκεύματος και ουδόλως επιδρά στο ήδη δηλωθέν ή ταυτοχρόνως δηλούμενο όνομα, ενώ μπορεί να γίνει χωρίς εξουσιοδότηση του απόντος γονέως ή ακόμη και με πρωτοβουλία άλλων προσώπων («η βάπτισις καταχωρίζεται εις το περιθώριον της ληξιαρχικής πράξεως γεννήσεως … επί τη προσαγωγή δηλώσεως του τελέσαντος ή<br />συμπράξαντος εις την ιεροπραξίαν θρησκευτικού λειτουργού. … Υπόχρεοι προς δήλωσιν της βαπτίσεως είναι ο βαπτισθείς, … ο πατήρ ή η μήτηρ …, ο ανάδοχος και οι συγγενείς εξ αίματος του βαπτισθέντος μέχρι και του τρίτου βαθμού. … Η σημειουμένη βάπτισις περιλαμβάνει την χρονολογίαν της βαπτίσεως, το εις το νεογνόν τυχόν δοθέν όνομα, το όνομα και επώνυμον του δηλούντος, του αναδόχου, του ιερέως …»). Από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει σαφώς ότι οι δύο αυτές πράξεις είναι τελείως ξεχωριστές μεταξύ τους, οπότε, ακόμη και αν ενίοτε τυχαίνει στην πράξη να συνενώνονται (ταυτόχρονη δήλωση<br />ονοματοδοσίας και βάπτισης από τους γονείς, ταυτόχρονη εγγραφή από τον ληξίαρχο), το<br />κύρος κάθε μιάς απ' αυτές προϋποθέτει τη συνδρομή των ξεχωριστών ελάχιστων όρων νομιμότητας που προβλέπονται από την οικεία διάταξη. Έτσι, ακριβώς όπως μιά δήλωση ονοματοδοσίας δεν είναι δυνατό να εκληφθεί και ως δήλωση «βάπτισης» αν δεν συνοδεύεται από βεβαίωση θρησκευτικού λειτουργού, έτσι και μιά δήλωση βάπτισης δεν είναι δυνατό να εκληφθεί και ως δήλωση «ονοματοδοσίας» αν δεν συνυπογράφεται από αμφοτέρους τους γονείς ή δεν συνοδεύεται από εξουσιοδότηση του απόντος γονέως, καθ' όσον η επιλογή ονόματος ανάγεται στον πυρήνα της γονικής μέριμνας, ήτοι αποτελεί<br />δικαίωμα αμφοτέρων των γονέων ανεξάρτητα από ενδεχόμενη ανάθεση της επιμέλειας του<br />προσώπου σε έναν εξ αυτών (απόφαση 1321/92 Αρείου Πάγου). Το γεγονός ότι ο νόμος, στην περιγραφή του περιεχομένου της δήλωσης βάπτισης, συμπεριλαμβάνει και «το εις το νεογνόν τυχόν δοθέν όνομα», δεν ιδρύει εναλλακτική διαδικασία ονοματοδοσίας ξεχωριστή από την κανονική, καθ' όσον, όπως ήδη από μακρού (απόφαση 240/75 Ολομέλειας Αρείου Πάγου) και αδιαλείπτως δέχεται η νομολογία, η λήψη ονόματος δεν αποτελεί συστατικό στοιχείο της βάπτισης. Ενδεχόμενη ληξιαρχική εγγραφή ονόματος<br />ερήμην ενός εκ των γονέων, θα μπορούσε να οφείλεται είτε σε παράλειψη του ληξιάρχου να ελέγξει τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων ονοματοδοσίας κατά τα ανωτέρω, είτε σε προσκόμιση πλαστής εξουσιοδότησης εκ μέρους του δηλώσαντος γονέως."<br /><br />«Η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού το οποίο καταχωρίζεται στη ληξιαρχική πράξη γεννήσεως ύστερα από δήλωση των γονέων του που ασκούν τη γονική μέριμνα ή του ενός απ' αυτούς εφόσον έχει έγγραφη εξουσιοδότηση του άλλου, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής. Αν ο ένας από τους γονείς δεν υπάρχει ή δεν έχει τη γονική μέριμνα, η δήλωση του ονόματος γίνεται από τον άλλο γονέα. Η βάπτιση καταχωρίζεται στο περιθώριο της ληξιαρχικής πράξεως γέννησης, περιλαμβάνει τα στοιχεία που περιγράφονται στην παρ. 3 του άρθρου 26 ν. 344/76 και δηλώνεται από τους υποχρέους, όπως καθορίζονται στην παρ. 2 του ιδίου άρθρου. Από τον συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει αβίαστα ότι οι δύο ανωτέρω περιγραφόμενες πράξεις είναι ξέχωρες μεταξύ τους και η μεν ονοματοδοσία έχει σαν αποτέλεσμα την κτήση ονόματος, η δε βάπτιση, κατά πάγια νομολογία, την κτήση θρησκεύματος και δεν επιδρά καθόλου στο ήδη δηλωθέν ή ταυτόχρονα δηλούμενο όνομα. Συνεπώς μία δήλωση βάπτισης δεν μπορεί να εκληφθεί και σαν δήλωση ονοματοδοσίας αν δεν γίνεται με τους όρους του άρθρου 25 του ν. 344/76, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 15 ν. 1438/84, δηλαδή αν δεν γίνεται και από τους δύο γονείς ή αν δεν συνοδεύεται από εξουσιοδότηση του απόντος γονέως».[/b]EmilOfCretehttps://www.blogger.com/profile/18348445734907302806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-37207257429814664112009-04-28T17:55:00.000+03:002009-04-28T17:55:00.000+03:00"Ξέρω πως ο άθεος νονός δεν είναι αποδεκτός από τη..."Ξέρω πως ο άθεος νονός δεν είναι αποδεκτός από την εκκλησία (και από τους πραγματικούς πιστούς). Ξέρω ότι για να βαφτίσεις πρέπει να είσαι ΧΟ."<br /><br />Αυτό δεν ίσχυσε στην περίπτωση μου πάντως. Ενημέρωσα μέρες πριν την βάπτιση τον παπά οτι είμαι άθεος και δεν θέλω να κάνω 'ομολογία πίστης', να εξορκίσω το παιδι απο τον Σατανα που δήθεν έχει μέσα του, να φτύνω δαίμονες κτλ. Το αποδέχτηκε και δεν με έβαλε να κάνω παρα μόνο το να γυρνάω με την λαμπάδα και να ρίχνω λάδι στο παιδί.<br /><br />Πολύ ωραία ανάρτηση. Ακόμα και τα μη-εκκλησιαζόμενα ζευγάρια που ξέρω, έχουν βαπτίσησει τα παιδιά τους γιατί ειληκρινά νομίζουν οτι είναι υποχρεωτικό!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-57897069766052092832009-04-24T10:16:00.000+03:002009-04-24T10:16:00.000+03:00Ίδομ, δεν βλέπω τι σχέση έχει το γεγονός ότι μια γ...Ίδομ, δεν βλέπω τι σχέση έχει το γεγονός ότι μια γυναίκα θα ήθελε να έχει παιδί (ώστε να το βαφτίσει και να το κάνει οτιδήποτε άλλο θέλει) με το γεγονός ότι η βάπτιση δεν είναι ονοματοδοσία. <br /><br />Επίσης, δεν καταλαβαίνω γιατί θέτεις το θέμα "τι θα γινόταν αν απαγορεύονταν οι βαπτίσεις". Και τι θα γινόταν αν ήταν υποχρεωτικές; Και τι θα γινόταν αν απαγορευόταν να πλέκουμε μαγιάτικα στεφάνια; Θα καταπατούνταν τα ανθρώπινα δικαιώματα, σε όλες τις περιπτώσεις.<br /><br />Το μόνο που προσπαθώ να πω με την ανάρτησή μου είναι ότι βάπτιση και ονοματοδοσία είναι τελείως ξεχωριστές. Θέλω να καταλάβει ο κόσμος (που σιγά μην το καταλάβει από μια ανάρτηση σε ένα μπλογκ, αλλά λέμε τώρα) ότι η βάπτιση είναι καθαρά προεραιτική και ότι είναι ένα θρησκευτικό μυστήριο. Από εκεί και πέρα, εμφανώς θέλω να είναι καθένας ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει (αρκεί οι τελετές του να μην βλάπτουν την σωματική και ψυχική υγεία του νηπίου).Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-63688420811950204182009-04-24T10:13:00.000+03:002009-04-24T10:13:00.000+03:00Λεμόνι, ευχαριστώ για το σχόλιο.
Ξέρω πως ο άθεος...Λεμόνι, ευχαριστώ για το σχόλιο.<br /><br />Ξέρω πως ο άθεος νονός δεν είναι αποδεκτός από την εκκλησία (και από τους πραγματικούς πιστούς). Ξέρω ότι για να βαφτίσεις πρέπει να είσαι ΧΟ. Η παρατήρησή μου περί αποδοχής της συμμετοχής των άθεων στα τελετουργικά αφορούσε την κοινωνική αντιμετώπιση του θέματος. Αυτό που εσύ ονομάζεις παραπληροφόρηση, νομίζω ότι είναι περισσότερο ή λιγότερο συνειδητή διαστρέβλωση της θρησκευτικότητας από μέρους των "πιστών" με την ανοχή μιας μερίδας των ιερέων. Η θρησκεία έχει ρόλο πνευματικό, αλλά και κοινωνικό, και ο δεύτερος είναι αυτός που αφορά τους περισσότερους ανθρώπους. Ελάχιστοι πλέον σκοτίζονται για την πνευματική διάσταση του θέματος. Κρατάνε μόνο το τελετουργικό, ως κοινωνική εκδήλωση. Το ίδιο θα τους έκανε αν ήταν μουσουλμάνοι ή ινδουιστές.<br /><br />Προσωπικά με ενοχλεί αυτό, θα προτιμούσα συνειδητούς θρήσκους και συνειδητούς άθεους με συνέπεια στις πεποιθήσεις τους σε όλους τους τομείς. Σε αυτό νομίζω ότι συμφωνούμε, και όλοι οι γνήσιοι πιστοί νομίζω θα συμφωνήσουν μαζί μου.<br /><br />Να συμπληρώσω όμως ότι για το θέμα της ύπαρξης άθεων νονών (και άθεων νυμφίων κλπ) ευθύνεται, κατά τη γνώμη μου, και η εκκλησία, διότι ασκεί περισσότερο κοινωνική και κοσμική πολιτική παρά πνευματική φροντίδα. Κοιτάζει να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν περισσότερους "πιστούς" ας είναι και μόνο τυπικά πιστοί. Με αυτή της την στάση ευνοεί την ανάπτυξη τέτοιου είδους φαινομένων.<br /><br />Το ίδιο έχω να πω για την απάντηση που έδωσες στην Τσαούσα. Οι ιερείς αν τους ρωτήσεις ευθέως θα σου πουν την αλήθεια για την ονοματοδοσία. Αλλά η εκκλησία συνολικά με την πολιτική της δεν κάνει τίποτα για να διαλύσει τέτοιου είδους πλάνες. Αντίθετα επιδιώκει να συνυφαίνονται τα κοινωνικά με τα θρησκευτικά, για να φαίνεται ότι αν δεν είσαι χιριστανός, έστω κατ' όνομα, είσαι στο κοινωνικό περιθώριο. <br /><br />Πάρε παράδειγμα ας πούμε τις δηλώσεις Στυλιανίδη περί απαλλαγής από τα θρησκευτικά. Ενώ αρχικά είχε πει (ορθώς) ότι η απαλλαγή ισχύει για όλους και δεν απαιτείται δήλωση αιτίας του αιτήματος (όπως λέει και η εγκύκλιος του υπουργείου), στη συνέχεια μετά από πιέσεις της εκκλησίας βγήκε και είπε (ψευδώς) ότι η απαλλαγή αφορά μόνο τους ετερόδοξους και ότι χρειάζεται δήλωση αιτίου του αιτήματος. Βέβαια, η εγκύκλιος εξακολουθεί να λέει τα σωστά, αλλά ποιος το ξέρει; Ποιος διαβάζει εγκυκλίους; Τηλεόραση βλέπουν. Οπότε η ζημιά της παραπληροφόρησης έχει γίνει.Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-3837433570537206422009-04-24T04:02:00.000+03:002009-04-24T04:02:00.000+03:00@Λεμόνι και Idom:
Προφανώς, δεν καταλάβατε το πνεύ...@Λεμόνι και Idom:<br />Προφανώς, δεν καταλάβατε το πνεύμα μου. Το σχόλιο μου ήταν μια χιουμοριστική απάντηση στο προφανώς χιουμοριστικό σχόλιο του αεροστάτικ.<br />Όσο και αν δεν πιστεύω στο όλο πανηγύρι της θρησκείας, δεν σκοπεύω να το κάνω μπάχαλο, γιατί θα ήταν τσάμπα μαγκιά. Σαφώς και ξέρουν οι γονείς τι πιστεύω, και το ίδιο "αστείο" που έκανα εδώ, το έχω πει και στους ίδιους.<br />Γιατί δέχτηκα λοιπόν? Γιατί παρά το ότι οι γονείς ξέρουν τις απόψεις μου περί παπάδων, μου το ζήτησαν. Και θεωρώ ότι με τιμούν πολύ και μόνο με την πρόσκληση τους αυτή. Με ρώτησαν μάλιστα αν έχω πρόβλημα. Και απάντησα πως όχι. Γιατί το υπόλοιπο που θα βγει από αυτή τη σχέση (του τρίτου γονιού) το θεωρώ σημαντικότερο από την μισή ώρα που θα περάσω στην εκκλησία.<br />Εύλογη απορία:<br />Και γιατί θα πρέπει να μετέχεις σε ένα μυστήριο που δεν πιστεύεις, δεν μπορείς να έχεις την ίδια σχέση ασχέτως μυστηρίου?<br />Η απάντηση είναι όχι.<br />Όχι λόγω εμού, όταν παρουσιάστηκε προς στιγμήν εμπλοκή λόγω του συγγενικού περιβάλλοντος του ζευγαριού και με ρώτησαν αν λόγω κολλήματος θα με πείραζε αν δεν γίνω νονός, απάντησα "φυσικά και όχι, μπορώ πάντα να είμαι άτυπος/άθρησκος νονός του παιδιού". Το πρόβλημα έγκειται ακριβώς σε αυτό το οικογενειακό/κοινωνικό περιβάλλον, το οποίο αλλιώς θα με αντιμετωπίσει ως νονό και αλλιώς ως φίλο.<br />Οπότε, αποδέχομαι αυτό το ρόλο, προκειμένου να έχω και "επίσημη" σχέση με το συγκεκριμένο παιδί, το οποίο είναι παιδί δυο φίλων που υπεραγαπώ.<br />Οπότε:<br />Λεμόνι, όλα όσα είπες έγιναν σε μια υπόθεση που δεν ισχύει όπως κατάλαβαίνεις. Και παρέβλεψες όλα τα υπόλοιπα μου σχόλια.<br />Idom, η στεναχώρια που αναφέρεις, μάλλον είναι στο αν θα έχει δικό της παιδί και όχι στο αν θα το βαφτίσει. Γιατί να το ερώτημα τεθεί αντίστροφα (δηλ όχι όπως εσύ το θέτεις: "στεναχωριέσαι που δεν έχεις παιδί να βαφτίσεις" αλλά) "θα δεχόσουν να κάνεις δικό σου παιδί αν δεν μπορούσες να το βαφτίσεις?" θα είναι τελείως ανάποδη, δε νομίζεις?<br />"Αν θέλει κάποιος να γίνει νονός, δηλαδή ΤΡΙΤΟΣ ΓΟΝΙΟΣ σε ένα παιδάκι, και απορρίπτει στα σίγουρα την θρησκεία, ας κάνει την ανάλογη, πολιτική τελετή.<br />Αλλιώς μού φαίνεται ότι πρόκειται για επανάσταση στην πλάτη τού παιδακίου."<br />Η επιλογή της τελετής, δεν μπορεί να είναι υπόθεση του τρίτου γονιού, και να λείπουν τα σχόλια περί επανάστασης στην πλάτη του παιδιού, οκ?<br />Το θεωρώ άκρως προσβλητικό ως σχόλιο.Αntidrasexhttps://www.blogger.com/profile/01624468355372617182noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-29744220032642261712009-04-24T02:16:00.000+03:002009-04-24T02:16:00.000+03:00Συμφωνώ με το Λεμόνι στο ότι δεν είναι σωστό να συ...Συμφωνώ με το Λεμόνι στο ότι δεν είναι σωστό να συμμετέχουμε σε κάτι που δεν πιστεύουμε. Aκριβώς για λόγους αρχής.<br /><br />Αν θέλει κάποιος να γίνει νονός, δηλαδή ΤΡΙΤΟΣ ΓΟΝΙΟΣ σε ένα παιδάκι, και απορρίπτει στα σίγουρα την θρησκεία, ας κάνει την ανάλογη, πολιτική τελετή.<br /><br />Αλλιώς μού φαίνεται ότι πρόκειται για επανάσταση στην πλάτη τού παιδακίου.<br /><br />IdomIdomhttps://www.blogger.com/profile/17344872663985808335noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-88251012600165476132009-04-24T02:10:00.000+03:002009-04-24T02:10:00.000+03:00Γνωρίζω μία γυναίκα που πάρα πολύ θα ήθελε να έχει...Γνωρίζω μία γυναίκα που πάρα πολύ θα ήθελε να έχει ένα δικό της παιδί, να το πλένει να το ταΐζει, να τού διαλέξει ρουχαλάκια και να το ντύσει, να το βαφτίσει, να το στείλει στο σχολείο και να κάνει γενικά όλα τα φρικτά και ωραία που κάνουν οι γονείς στην κοινωνία μας με τα παιδιά τους.<br />Δεν έχει.<br /><br />Πιστεύω ότι η λύπη της που δεν θα βαφτίσει δικό της παιδί είναι μεγαλύτερη από την οργή σας, όσων θεωρείτε ότι η κοινωνία ή η Εκκλησία σάς υποχρεώνει στην θρησκευτική βάφτιση.<br /><br />Θα μου πείτε τώρα, ότι δίνω κτύπημα κάτω από την ζώνη, γιατί χρησιμοποιώ το συναίσθημα για να συγκαλύψω το καπέλωμα που έχει διαπράξει η θρησκεία στην συμπεριφορά των ανθρώπων.<br />Σωστά.<br /><br />Βέβαια, και για σχεδόν οποιαδήποτε άλλη θρησκεία αν επρόκειτο, υπάρχει κάποια τελετή αποδοχής τού νέου ανθρώπου από το κοινωνικό του περιβάλλον. Ίσως κάποιοι λούζουν το μωρό σε ένα ποτάμι, ίσως άλλοι το δείχνουν στον ήλιο, ίσως άλλοι το ακρωτηριάζουν... <br /><br />Είναι σαφές ότι μέσα στα χρόνια, προτιμήθηκε αυτές οι τελετές να δεθούν στο άρμα του μυστικισμού και του υπερφυσικού παρά στο άρμα της λογικής. Νομίζω ότι κατ' αρχήν καλά κάνανε, καθ' ότι το υπερφυσικό σου δίνει κάποιες παραπέρα ελπίδες και όνειρα, φρούδες έστω.<br /><br />Βέβαια, λες και εσύ Α. Μελάνη ότι αποδέχεσαι το κοινωνικοποιητικό μέρος τής τελετής. Κατ' επέκταση πιθανόν, και οι περισσότεροι οι Άθεοι.<br /><br />Και ρωτάω: αν σήμερα με κάποιον νόμο απαγορεύονταν οι βαφτίσεις, ποιοι θα έχαναν τα πιο πολλά και θα διαμαρτύρονταν;<br />Όχι οι θρησκευτικοί μας ηγέτες. Τα έσοδα της Εκκλησίας από την βάφτιση είναι ψίχουλα μπροστά στην βιομηχανία της τελετής βάφτισης:<br />ρουχαλάδικα, μπομπονιεράδικα, κομωτήρια, φωτογράφοι και δεν συμμαζεύεται.<br /><br />Και βέβαια, μόνο τον νέο άνθρωπο δεν έχει κανένας κατά νου. Αν το ίδιο πράγμα πρόκειται να συμβεί και στην μη θρησκευτική τελετή που προτείνεις, να το βράσω...<br /><br />Κατά την γνώμη μου για να υπηρετηθεί η έννοια της εισόδου του νέου ανθρώπου στην κοινωνία, είναι κατά πολύ προτιμότερο μία σεμνή, μετρημένη θρησκευτική τελετή, όπου όσοι πάνε θα ενδιαφέρονται για το μωρό, παρά ένα κοσμικό γκαλά.<br /><br />Και νομίζω ότι αυτό είναι το διακύβευμα σχετικά με την βάφτιση, θρησκευτική ή μη.<br /><br />IdomIdomhttps://www.blogger.com/profile/17344872663985808335noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8816204256464404736.post-50526354008029567402009-04-23T22:42:00.000+03:002009-04-23T22:42:00.000+03:00@ Αόρατη Μελάνη
Συμφωνώ (και χαίρομαι που διαβάζω)...@ Αόρατη Μελάνη<br />Συμφωνώ (και χαίρομαι που διαβάζω) τα λεγόμενά σου και την αντιμετώπισή σου. Θα σχολιάσω μόνο εκείνο που λές ότι "η αθεΐα θεωρείται συμβατή με την τέλεση του θρησκευτικού τελετουργικού". Για να μήν μακρυγορήσω με διάφορα θεολογικά που δεν αφορούν την ομύγηρη, θα πώ ότι αυτό απλά ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ. Ο όρος "άθεος νονός" που συζητήθηκε ακούγεται από θεολογικής απόψεως σαν να λέμε "δεσιδαίμων επιστήμονας"! Αυτά είναι παρανοήσεις ανθρώπων που έχουν πληροφόρηση για τα της θρησκείας τους αντίστοιχη με την πληροφόρηση του φίλου με αφορμή το τηλεφώνημα του οποίου γράφτηκε το σχόλιο. Και οι άνθρωποι αυτοί είναι (συνήθως) οι ίδιοι που επιβάλλουν στους "εκτός" ήθη και έθιμα, για να μήν απειληθεί ή Ελληνορθόδοξη Παράδοση (τρομάρα μας!). Προσωπικά και εγώ και πολλοί άλλοι πιστοί είναι ενάντια στην συμμετοχή στα μυστήρια για κοινωνικούς ή άλλους λόγους ακριβώς γιατί δημιουργούνται τέτοιου είδους "προβληματα".<br /><br />@Αντίδραση+Σεξ<br />Με βάση τα παραπάνω, δεν μπορώ να καταλάβω τι επιδιώκεις με το να δέχεσαι από τη μία να γίνεις νονός (για δικούς σου λόγους) και από την άλλη, να σκέφτεσαι διάφορους τρόπους να ευτελίσεις ένα μυστήριο. Και ερωτώ:<br />- αν ο ιερέας πάρει "χαμπάρι" ότι εσύ απαντάς "άλλα αντ' αλλων", του αναγνωρίζεις το δικαίωμα - ως ανθρώπου κατ' αρχήν - να προσβληθεί και να σταματήσει το μυστήριο? Είσαι δηλαδή έτοιμος να αντιμετωπίσεις πιθανές συνέπειες της συμπεριφοράς που ΕΣΥ επιλέγεις? Ή ο ιερέας έχει a priori άδικο και φταίει έτσι ή αλλιώς?<br />- αν κάποιοι από τους καλεσμένους αντιληφθούν το ίδιο, και οι άνθρωποι αυτοί είναι πιστοί, δεν θα τους προσβάλλεις? Πώς θα έπρεπε να αντιδράσουν?<br />- Είναι θέμα ειλικρίνειας και εντιμότητας. Τα ξέρουν αυτά που γράφεις εδώ οι γονείς του παιδιού? Εγώ νομίζω ότι θα έπρεπε να τους πείς ότι έτσι σκεφτεσαι. Αν τα ξέρουν και τα δέχθηκαν, τότε βλέπε τα γραφόμενα περί "άθεου νονού" παραπάνω.<br />Αντίθετα βρίσκω τη στάση της Αόρατης Μελάνης και του χ@ΧλιΔαΚίου (!!!) πολύ πιο έντιμη και ώριμη. <br /><br />@ Τσαούσα<br />Γράφεις: "Έχει καταφέρει η εκκλησία να πείσει πολύ κόσμο για το υποχρεωτικό της βάφτισης". Αυτό το λές εξ ιδίας πείρας? έχεις δηλαδή ρωτήσει ιερείς ή έχεις δεί κάποιο επίσημο εκκλησιαστικό έγγραφο που να παραπληροφορεί τόσο στιγνά? Γιατί η δική μου εμπειρία είναι ότι όσους (μα ό,σους) παπάδες έχω ρωτήσει για το θέμα, η άποψή τους δεν διαφέρει από αυτά που γράφει η Αόρατη Μελάνη. Και πάντως σίγουρα κανείς δεν προσπάθησε να με παραπληροφορήσει. <br />Εν γένει, πιστεύω ότι και ώς πολίτης και ως πιστός φέρω ένα σημαντικό μέρος της ευθύνης για την σωστή μου πληροφόρηση. Αν καταλαβαίνεις το πρόβλημά μου δεν είναι να παραδεχθώ ότι η εκκλησια μπλαμπλαμπλα... αν πράγματι υπάρχει "πρόβλημα". Αλλά, νομίζω ότι γενικά και αόριστα αφοριστικά (εκατέρωθεν) σχόλια, που συνήθως γίνονται "ως έτυχε", απλά δεν προάγουν την συζήτηση.<br /><br /><br />@Τσαούσα & Αντίδραση+ Σεξ<br />Ελπίζω τα παραπάνω να μην ερμηνευθούν ως απόπειρα προσωπικής αντιπαράθεσης, αλλά ως ευκαιρία προβληματισμού για το πώς κάποια πράγματα που κάνουμε ή λέμε μπορεί να ερμηνεύθούν από την "άλλη" πλευρά. Δεν σας ξέρω, παιδιά, και δεν με ξέρετε, και αλιμονο αν βγάλουμε συμπεράσματα από ένα σχόλιο...<br /><br />Ε, αυτά.Λεμόνιnoreply@blogger.com