Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΣΑΝΤΟΡ ΚΑΙ ΣΤΡΙΝΓΚ

Προχτές πήγα με μια φίλη μου στις "νύχτες πρεμιέρας" και είδα την ιρανική ταινία "About Elly". Ενώ η πλοκή εξελισσόταν, παρακολουθούσα τους πρωταγωνιστές και δεν μπόρεσα να μην παρατηρήσω πόσο πολύ μοιάζουν οι ιρανοί με εμάς τους έλληνες.

Μιλούσαν αδιάκοπα, διέκοπταν ο ένας τον άλλον, γελούσαν δυνατά, έκαναν φασαρία, έκαναν χαβαλέ, δούλευαν ο ένας τον άλλον, τσακώνονταν και φίλιωναν δέκα φορές στο λεπτό, τραγουδούσαν με την παραμικρή αφορμή, κουτσομπόλευαν αδιάντροπα, προξένευαν μεταξύ τους ανθρώπους που διόλου δεν ήθελαν να προξενευτούν, κυκλοφορούσαν όλοι με ένα κινητό κολλημένο στο χέρι. Χόρευαν τα ίδια τσιφτετέλια με εμάς, έπαιζαν παντομίμα με ταινίες και μπητς βόλεϋ, κυνηγούσαν τα παιδιά στην παραλία φωνάζοντας "κακομοίρη μου, έτσι και πνιγείς θα σε σκοτώσω!".

Καθώς έβλεπα τις γυναίκες να φορούν με απόλυτη φυσικότητα την μαντήλα τους πάνω από τα μοντέρνα τζην παντελόνια και πουκάμισα, οδηγωντας τζιπ και στέλνοντας μηνύματα με τα κινητά τους, θυμήθηκα όλη τη φασαρία που κάνουμε εμείς οι προοδευτικοί και πολιτισμένοι δυτικοί για τις αναχρονιστικές και οπισθοδρομικές συνήθειες των μουσουλμάνων. Θυμήθηκα το σούσουρο που έγινε στην Γαλλία για εκείνη την μαθήτρια στην οποία απαγορεύτηκε να φορά την μαντήλα στο μάθημα, και όλη την παρεπόμενη συζήτηση: θα πρέπει άραγε να σεβαστούμε τα πατροπαράδοτα θρησκευτικά έθιμα ενός λαού, ή θα πρέπει να σεβαστούμε πρώτα τα ανθρώπινα δικαιώματα, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η ισότητα ανδρών και γυναικών; Είναι όντως η μαντήλα ένα αποτρόπαιο σύμβολο καταπίεσης και υποταγής της γυναίκας στον άνδρα, και άρα εξοβελισταία από τις πολιτισμένες χώρες;

Προφανώς και είναι σύμβολο καταπίεσης η μαντήλα. Συμφωνώ ότι οφείλουμε να την καταργήσουμε. Συμφωνώ και υπερθεματίζω: μια που καταργούμε τα σύμβολα καταπίεσης, και μάλιστα τα σύμβολα σεξουαλικής καταπίεσης, οφείλουμε να είμαστε συνεπείς και να τα καταργήσουμε όλα, όχι μόνο την μαντήλα.

Στρέψε το κεφάλι σου προς τα κάτω για μια στιγμή, φίλε αναγνώστη. Τι βλέπεις; Ένα μπλουζάκι, ίσως; Ένα πουκάμισο; Κάτω από αυτό, αν είσαι γυναίκα, ίσως βρίσκεται και ένας στηθόδεσμος. Πιο χαμηλά, το σώμα σου καλύπτει ένα παντελόνι ή μια φούστα, ενώ μέσα από αυτό τα απόκρυφά σου προστατεύονται διπλά, χάρη στο εσώρουχο.

Τι είναι όλα αυτά αν όχι σύμβολα καταπίεσης της σεξουαλικότητας;

Τι νόημα έχουν τα ρούχα αν όχι να μας περιορίζουν και να μας ελέγχουν;

Τι θέση έχουν αυτά τα καλύμματα σε μια απελευθερωμένη κοινωνία;

Το να βγεις σε κοινή θέα χωρίς ρούχα δεν είναι απλώς κατακριτέο: είναι παράνομο. Μια γνωστή μου καταδικάστηκε σε πρόστιμο επειδή έκανε μπάνιο γυμνή σε μια παραλία σχετικά έρημη (συγκεκριμένα, ήταν τελείως μόνη της, μέχρι που ήρθε μια άλλη κυρία, από όλη την έρημη παραλία επέλεξε να καθήσει κοντά στην γνωστή μου, να νιώσει προσβεβλημένη από την γύμνια της και να αρχίσει να της κάνει κήρυγμα επειδή δεν φορούσε μαγιό, με αποτέλεσμα να λογοφέρουνε και να καταλήξουνε σε μηνύσεις). Αν φορούσε έστω κι ένα στρινγκ, θα ήταν νομότυπη και θα μπορούσε να κυκλοφορεί ελεύθερα.

Το ανθρώπινο δικαίωμά της σεξουαλικής ελευθερίας καταπατάται καθημερινά από όλους μας χωρίς δεύτερη σκέψη. Το θεωρούμε φυσικό. Κατά πάσα πιθανότητα η σκέψη να βγάλουμε όλα μας τα ρούχα ή να τα βγάλουν οι άλλοι γύρω μας μάς είναι ενοχλητική, ίσως ακόμη και τρομακτική. Η ιδέα να έχουμε σεξουαλική επαφή σε κοινή θέα μας προκαλεί ντροπή, θυμηδία, ίσως και φόβο. Η σκέψη να ουρήσουμε ή να αφοδεύσουμε δημόσια - όχι στη μέση του δρόμου, βέβαια, αλλά σε έναν χώρο κατάλληλο μεν αλλά εκτεθειμένο στα βλέμματα άλλων - μας απωθεί. Νομίζουμε ότι κάτι τέτοιο είναι αηδιαστικό και απρεπές, ενώ στην πραγματικότητα είναι απλώς μια ιδέα μέσα στο μυαλό μας, όπως μας δείχνει αριστοτεχνικά ο Λουίς Μπουνιουέλ.

Και όμως, γιατί δεν θα μπορούσε ένα ζευγάρι που νιώθει έλξη σε μια συγκέντρωση να αποσυρθεί σε μια γωνιά και να κάνει έρωτα, χωρίς αυτό να προκαλεί το κοινό αίσθημα; Μήπως γιατί θα ήθελαν όλοι να κάνουν το ίδιο; Δεν νομίζω. Αν η πρακτική αυτή ήταν αρκετά συνηθισμένη, θα περνούσε σχεδόν απαρατήρητη. Ίσως ορισμένοι να παρασύρονταν και να τους μιμούνταν, άλλοι πάλι όχι - όπως περίπου όταν κάποιοι σηκώνονται να χορέψουν σε ένα πάρτυ. Αλλά και όλοι να το έκαναν, τι θα πείραζε;

Ενδεχομένως η χρήση ρούχων στους δημοσιους χώρους να είναι πρακτική (ιδίως τον χειμώνα!). Για ποιον λόγο όμως θα πρέπει να είναι και υποχρεωτική; Και όχι απλώς υποχρεωτική με την έννοια του κοινωνικού εθίμου, αλλά και νομικά επιβεβλημένη;

Πολύ φοβάμαι, αγαπητοί μου, ότι όλοι μας φοράμε κάποιο σύμβολο καταπίεσης. Είτε λέγεται τσαντόρ, είτε μαντήλα, είτε στρινγκ.

Σημείωση:
Προφανώς υπάρχει μια σημαντική ειδοποιός διαφορά μεταξύ μαντήλας και (εσω)ρούχων: η μαντήλα (όπως και το τσαντόρ και η μπούρκα) φοριέται μόνο από γυναίκες και συμβολίζει τον έλεγχο της γυναικείας σεξουαλικότητας από τους άντρες. Έχουμε επομένως θέμα σεξισμού, και για τούτο επείγει να λυθεί πριν λυθεί το θέμα των ρούχων (έχουμε καιρό γι' αυτό αργότερα!)

44 σχόλια:

Thanassis είπε...

Σωστα Μελάνη. Θεωρητικη βεβαια η συζητηση, αλλα χρησιμη για να δειχνουμε το "θεωρητικο" αλλων συζητησεων που καποιοι νομιζουν πρακτικες. Ευχαριστω για το λινκ στο βιντεο του Buñuel, ξετρελαθηκα! :-)

Geysser είπε...

Μελάνη
Επέτρεψέ μου να διαφωνήσω μαζί σου σε ένα σημείο, αυτο της χρήσης των ρούχων ως σύμβολο σεξουαλικής καταπίεσης. Ενω δεν αμφισβητώ το ότι η ενδυμασία εμπεριέχει και εναν συμβολισμό, πιστεύω ότι υπάρχουν και πρακτικοί λόγοι για την ύπαρξη της. Ηδη ανέφερες έναν: αυτόν της θερμομόνωσης. Τα εσώρουχα παρέχουν μια κάποια προστασία και, ειδικά στους άντρες, παρέχουν επιπρόσθετη στήριξη (δεν μπορείς να φανταστείς πόσο επώδυνη είναι μια ορχεοκήλη!) ενώ ο στηθόδεσμος πράττει ομοίως για τους ιδιαίτερα ευαίσθητους και επιρρεπείς στους νόμους της βαρύτητας μαστικούς αδένες. Εξ'αλλου, μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το θέμα της αισθητικής. Μιλάω μόνο για τον εαυτό μου, αλλά θεωρώ ότι μια γυναίκα είναι χιλιόμετρα πιο όμορφη και αισθησιακή όταν είναι ντυμενη παρά όταν είναι με τα εσώρουχα παρά όταν είναι γυμνή (προσωπικό μου φετίχ πάντως είναι οι πιτζάμες και όχι οι ζαρτιέρες! ;) ).Μηπως λοιπόν πρέπει να λάβουμε υπ'όψιν μας και τα παραπάνω πριν βγούμε στην Πλατεία Ομονοίας και αρχίσουμε να στήνουμε πυρές για μποξεράκια;

Αόρατη Μελάνη είπε...

Thanks, Idom, that´s the spirit!

Geysser, καλό αυτό με τα μποξεράκια! :-D

Κοίταξε, αν το θέμα ήταν μόνο η θερμομόνωση, τότε θα μπορούσα να βγω το κατακαλόκαιρο με το βρακί μου ή και χωρίς αυτό να πάω στο περίπτερο για τσίχλες (τα τσιγάρα δεν είναι πολιτικώς ορθά!). Αλλά δεν μπορώ. Θα μπορούσα να βγάλω τη μπλούζα μου στο Μέγαρο Μουσικής άμα ζεσταινόμουν. Αλλά δεν μπορώ. Τόσο κοινωνικά όσο και πολιτικά, θα έχω κυρώσεις. Θα φρικάρουν όλοι, κάποιοι θα ουρλάξουνε, θα μου ρίξουν πάνω μου κάποιο ρούχο να μην πάθει κανείς τίποτα από το φριχτό θέαμα (δεν είμαι ΤΟΣΟ χοντρή, επιτέλους!), θα με μπαγλαρώσουν και θα με στείλουν στο αυτόφορο.
Λες να τα κάνουν όλα αυτά από έγνοια για την θερμομόνωσή μου;

Όσο για το επιχείρημα της αισθητικής, μπορεί να σταθεί ως πρόταση ή ως παρότρυνση, αλλά όχι ως αιτία επιβολής των ρούχων. Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, όπως καλά ξέρουμε. Αν δεν σου αρέσουν οι γυμνές γυναίκες, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ντυθούμε ντε και σώνει όλες για να σου αρέσουμε! (με κάθε σεβασμό).

Νομίζω ότι το θέμα είναι πρωτίστως συμβολικό και δευτερευόντως πρακτικό.

Geysser είπε...

Σίγουρα - όπως είπα - υπάρχει και ένα συμβολικό επίπεδο στην ενδυμασία. Ποιό είναι δευτερεύον και ποιό πρωτεύον, να σου πω την αλήθεια, δεν το πολυεξετάζω. Και σίγουρα έχεις δίκιο όταν λες ότι οι τύποι στο Μέγαρο δεν θα νοιαστούν για την θερμομόνωσή σου - και δεν νομίζω ότι θα πας αυτόφωρο, μάλλον για ψυχιατρική κλινική σε κόβω! :) Αυτό που είπα ήταν ότι η ενδυμασία δεν αποτελεί σύμβολο σεξουαλικής καταπίεσης, παρά μόνον όταν καθοριστεί ως τέτοια από το πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο ζούμε. Οι ενδυμασίες είναι ένα εργαλείο. Το πως μεταχειρίζονται από μας καθορίζει το τι είδους συμβολισμό θα κουβαλάνε. Κλασικό παράδειγμα τα Τ-shirt. Ενώ εμφανίστηκαν αποκλειστικά σαν εσωτερική ενδυμασία των στρατιωτών του Βρετανικού Στρατού, αργότερα χρησιμοποιήθηκαν σαν καμβάς για κοινωνικά μυνήματα. Παρόμοια, το g-string ποτέ δεν θεωρήθηκε σύμβολο σεξουαλικής καταπίεσης (μάλλον το αντίθετο!). Τον ίδιο συμβολισμό έχουν και τα εσώρουχα στις μέρες μας, παρά την νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου που έζησαν κατά την διάρκεια της φεμινιστικής επανάστασης, και εννοείται ότι δεν μιλάω για τα σαράντα στρέμματα βαμβακερού της γιαγιάς μου).
Μετά από όλη αυτή την λογοδιάρροια - για την οποία ελπίζω να με συγχωρέσεις! - , καταλήγω στο ότι θεωρώ κάπως άστοχο το να συγχέεται η μπούργκα και το τσαντόρ με το Calvin Κlein στο επίπεδο του συμβολισμού τους.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Διόρθωση: στο προηγούμενο σχόλιο όπου Idom γράφτε Thanassis. Δεν ξέρω πού είχα το μυαλό μου!

Geysser, η τοποθέτησή σου μπορώ να πω ότι έχει ένα έρεισμα! Ωστόσο, αν το καλοσκεφτείς, ίσως δεις ότι ακόμη και οι δικτυοτώες ολόσωμες φόρμες και τα κυλοτάκια με την δαντελένια τρύπα από κάτω είναι σύμβολα καταπίεσης - και μάλιστα περισσότερο ίσως κι από τα σαράντα στρέμματα βαμβακερού της γιατιάς σου!

Σε έναν κόσμο με σεξουαλική ελευθερία, τι ανάγκη έχουμε να κρύβουμε περίτεχνα και να αναδεικνύουμε πονηρά τα γεννητικά μας όργανα; Φορούσανε στρινγκ οι ιθαγενείς της Ταϊτής πριν πάνε οι ιεραπόστολοι να τους διαφωτίσουν;

Geysser είπε...

Μελάνη
Προσωπικά οι δικτυωτές ολόσωμες φόρμες και τα δαντελένια κυλοτάκια δεν καταπιέζουν την σεξουαλικότητά μου αλλά την ενισχύουν! :) Πέραν του αστείου τώρα, δεν έχω υπ'όψιν μου κάποιον λαό, φυλή, πολιτισμό, όπως θες πες το, που να μην συμπεριλαμβάνει κάποιου είδους ρουχισμό, καθ'όλη την ιστορία. Φυσικά, μπορεί να κάνω λάθος. H έκθεση των γεννητικών οργάνων, απ'όσο ξέρω, ανέκαθεν αποτελούσε ταμπού στις περισσότερες κοινωνίες, και δεν νομίζω να συνδέεται αποκλειστικά με την σεξουαλική καταπίεση. Και, τώρα που το σκέφτομαι, μια ανθρωπολογική μελέτη πάνω στο θέμα θα μ'ενδιέφερε!

Υ.Γ (άσχετο με το θέμα):Σ'αυτή την ρημάδα την λεκτική σου επαλήθευση, την πρώτη φορά πάντα μου βγάζει λάθος. Ή εγώ είμαι γκαβός και δεν βλέπω τα γράμματα, ή κάτι δεν πάει καλά! :S

abravanel είπε...

Αλλο βάρος έχει το τσαντόρ στην Γαλλία και άλλο στο Ιράν - η διαφορά είναι οτι η Αστυνομία Ηθών. Αλλη είναι η φιλολογική βια και καταπίεση που αναφέρεις εσύ και άλλη είναι η μάλλον περισσότερο απτή σε χώρες που ισχύει η Σαρία, (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα - ας μην το ξεχνάμε).

Aπό εκεί και πέρα είναι μια δύσκολη ισορροπία και μπορούμε όντως να μιλήσουμε για τα όρια της δημόσιας αιδούς και αν υπάρχει όντως σαν έννοια.

υγ. Εεεμ, τα εσώρουχα είναι θέμα υγιεινής αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας.

Idom είπε...

Αόρατη Μελάνη, να 'μαι και εγώ!

Πολύ καμαρώνω που σκέφτεσαι ΣΧΕΔΟΝ συνέχεια εμένα (βλ. παραπάνω σφάλμα)!


Επί τής ανάρτησης:
Νομίζω ότι πολύ απλά πρόκειται για θέμα βαθμού κοινωνικής καταπίεσης.
Άλλο να σε υποχρεώνουν να φοράς τουλάχιστον μία μπούργκα ( + ρούχα), άλλο τουλάχιστον μία μαντήλα ( + ρούχα) και άλλο ένα στρινγκ ... τουλάχιστον.
Νομίζω ότι πρέπει να διακρίνεις αυτή την διαφορά και να την εκτιμήσεις (με κάθε έννοια).

Έτσι και αλλιώς από την στιγμή που μιλάμε για σχηματισμό κοινωνίας, μιλάμε και για συμβιβασμούς και συμβάσεις.
Τώρα, γιατί σχεδόν σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχει η ανθρώπινη σύμβαση ΑΝ είναι κάτι να σκεπάζεται, αυτό να είναι η γεννητική περιοχή, έχει συζητηθεί πολύ (συμβολισμός "κατευνασμού", τεχνητή ισότητα - σκέψου όσες και όσους ΔΕΝ είναι "προικισμένοι" - κ.λπ.) και τι να λέμε τώρα...

Ακόμα περισσότερο, έχε το νου σου όταν μιλάς για ιθαγενείς φυλές, γιατί σε πολλές από εκείνες γινόταν το έλα να δεις στην παραμόρφωση / κακοποίηση των σωμάτων αμφότερων των φύλλων (με προτίμηση των γυναικείων).

Επίσης, να σας δω εγώ σήμερα (εννοώ τις κυρίες) να καίτε το Cacharel στην Ομόνοια και θα... ψηφίσω τον Βέργη!

Σε αυτό πάντως που συμφωνώ και υπογράφω χειροπόδαρα είναι ότι πρέπει ο κάθε άνθρωπος να έχει επίγνωση ότι "υπακούει" σε μία σύμβαση (ενδεχομένως παράλογη) και ότι δεν πρόκειται για "φυσικό νόμο".

Idom

Zanglos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
EvanT είπε...

Ας μη γελιόμαστε. Το θέμα "ρούχα" είναι πολύ πιο περίπλοκο. Δεν είνα μόνο ζήτημα σεξουαλικής καταπίεσης. Βασίζεται, κατά τη γνώμη μου, στην ανάγκη της κοινωνίας για... "justified indignation" να έχει ζητήματα στα οποία να μπορεί να εκφράσει ομαδικά τον αποτροπιασμό της και να εκφράσει μη-επιλήψιμα την υποτιθέμενη ανωτερότητά της. Εκεί πατάει γενικότερα η έννοια της "δημοσίας αιδούς".

"Πώπω... κυκλοφορεί ξεβράκωτη η τσούλα" = "Εγώ είμαι πολύ καλύτερος άνθρωπος"

Σίγουρα κάπου κολλάει και η χριστιανική ηθική που λατρεύει τα όρια και τους φραγμούς, ειδικά όταν οι ίδιοι οι άνθρωποι τους αυτοεπιβάλλουν.

Η διαφορά φαίνεται με άλλες "πολιτισμένες κοινωνίες". π.χ. Ιαπωνία, όπου τα κοινά δημόσια λουτρά (ακόμη και μεικτά) είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής και το εκκεντρικό ντύσιμο (cosplay κ.π.) συνηθισμένο. Έχουν κι αυτοί, βέβαια, τα δικά τους:

"Α, τον αχαΐρευτο, δεν κάθεται να κάνει την υποχρεωτική υπερωρία του και να βοηθήσει την εταιρεία" = "Εγώ είμαι τόσο καλός και φιλότιμος εργαζόμενος"

Γιατί στη σεξουαλικά απελευθερωμένη Δύση, ο γυμνισμός εξακολουθεί να είναι επιλήψιμος; Μα γιατί δεν είμαστε σεξουαλικά απελευθερωμένοι!! Απλά... χορτασμένοι.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Το προ-προηγούμενο σχόλιο μεταφέρθηκε στο πτυελοδοχείο

chemenv είπε...

Ίσως είμαι λίγο "τραβηγμένος", αλλά το πολύ-πολύ να με ... κόψει το ΕΡΣ (ΕΘΝΙΚΟ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ - λέγε με administrator):

συμφωνώ απόλυτα με όσα είπατε, είμαι ΜΑΖΙ σας. Σας αφήνω ελεύθερους να κάνετε ότι θέλετε!!

Γιατί?

Όντας στο στρατό φανταζόμουν την Ανθλγό μας μόνο με ... το χιτώνιο και τις αρβύλες!!

Αυτά είναι! Και όσο για τον φίλο Geysser: είδες? Έχω αφήσει και κάποια ρούχα επάνω της!

Να είστε όλοι καλά και να έχετε μια όμορφη ημέρα!

chemenv

Idom είπε...

@ Evan T!

Σωστά το παρατηρείς ότι τα ρούχα είναι και σηματοδότες κοινωνικής τάξης, ισχύος κ.λπ.. Αλλά αυτό συμβαίνει και με οτιδήποτε άλλο φτιάχνει ή κατέχει ο άνθρωπος.

Ακόμα περισσότερο, σήμερα, η χρήση τους διατηρείται ΚΑΙ για εμπορικούς / επιχειρηματικούς / εργασιακούς λόγους.

Οπότε στην πρώτη φάση τής δημιουργίας και εγκαθίδρυσής τους δεν νομίζω ότι το ζητούμενο ήταν να δηλώνουν την τάξη και την ισχύ.

Τέτοια χαρακτηριστικά στα ρούχα ακολουθούν την εκάστοτε "ηθική" τού ντυσίματος. Πχ, στην Πολυνησία, η πλούσια κυρία φοράει "φούστα" από τις πιο εκλεκτές μπανάνες, ενώ στο Αφγανιστάν η πλούσια κυρία φοράει μεταξωτή μπούργκα.

Idom

Αόρατη Μελάνη είπε...

Abravanel, σωστή η παρατήρηση ότι έχουν διαφορετικό βάρος η μπούρκα από το στρινγκ. Όμως η καταπίεση δεν είναι φιλολογική, είναι απτή κι εδώ, είναι μάλιστα και νομοθετημένη.

Και βέβαια είναι ΚΑΙ θέμα υγιεινής, αλλά αν ήταν μόνο αυτό, θα μας επέβαλε ο νόμος να φοράμε και γάντια!

Συμφωνώ με τον Ιδομ ότι είναι θέμα βαθμού της καταπίεσης. Και βέβαια είναι μια κοινωνική σύμβαση, και δεν ξέρω αν είναι όντως παγκόσμια, σίγουρα πάντως είναι αρκετά εκτεταμένη.

Οι πρωτόγονοι λαοί σαφώς κι έχουν τις δικές τους συμβάσεις - ακόμα και οι χιμπαντζήδες τις έχουν, φαντάζομαι. Υπήρχαν όμως (και ίσως υπάρχουν ακόμα) αρκετές φυλές που δεν είχαν ταμπού με τα γεννητικά όργανα (έτσι πρόχειρα θυμάμαι ορισμένες φυλές της Πολυνησίας και της Νέας Γουινέας και κάποιους ιθαγενείς της Νότιας Αμερικής).

Πάντως η εμπειρία από τις παραλίες γυμνιστών μας διδάσκει ότι και οι σύγχρονοι άνθρωποι μπορούν να συνυπάρξουν θαυμάσια γυμνοί, χωρίς να αρχίσουν τις σεξουαλικές επιθέσεις και τα όργια, και χωρίς να κολλήσουν όλα τα μικρόβια του σύμπαντος.

Zanglos είπε...

Αγαπητή μελάνι, γιατί μπερδεύεις τον έρωτα με τα σκατά και την ομορφιά του σώματος με την διαστροφή?

Αόρατη Μελάνη είπε...

Αγαπητέ Ζάγκλο, δεν τα μπερδεύω.

Heliotypon είπε...

Δεν θα μπορούσα να τα έλεγα καλλίτερα! Έχοντας εμπειρίες από πολυπρόσωπες καταστάσεις σεξ, μπορώ να ομολογήσω ότι μετά από τις πρώτες εξάρσεις, μπορείς να βλέπεις δίπλα σου ένα ζευγάρι σε ερωτική στάση και να μην έχεις ούτε στύση! Ο.ε.δ.

Heliotypon είπε...

Και κάτι άλλο: Αν κάποιος έχει απόλυτη ανέχεια (λέμε, θεωρητικά) που δεν του επιτρέπει να αγοράσει ρούχα, ούτε εσώρουχα, πώς μπορεί να του επιβάλεται να ντυθεί;

Άθεος είπε...

Αυτό είναι που λένε: μια εικόνα χίλιες λέξεις

Αόρατη Μελάνη είπε...

χαχα, φοβερή φωτό!

Idom είπε...

Καλέ αυτή η εικόνα έχει γίνει ήδη "μέσο" προς εξαπάτηση και θέμα σε δημοφιλή ελληνικά ιστολόγια.
Δείτε, πχ.:

http://sarantakos.wordpress.com/2009/09/19/photohoax/

Idom

Αόρατη Μελάνη είπε...

Έλα βρε Ίδομ! Έτσι όπως το λες, σχημάτισα την εντύπωση ότι η φωτογραφία είναι πλαστή. Ο Σαραντάκος απλώς επισημαίνει ότι δεν τραβήχτηκε στην Ελλάδα (όπως αφήνεται να εννοηθεί σε κάποιο εθνικιστικό μπλογκ). Οκέι, αλλά τι σχέση έχει αυτό μ' εμάς; Όπου στον κόσμο και να τραβήχτηκε, το ίδιο μας κάνει, εν προκειμένω.

Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι η φωτογραφία είναι φωτοσοπιά (εκτός κι αν εγώ δεν κατάλαβα καλά), επομένως είναι αυθεντική, επομένως όντως μια μουσουλμάνα φοράει στρινγκ.

Αλλά για πες μου τώρα, και φωτοσοπιά να είναι, λες ότι δεν θα υπάρχουν μουσουλμάνες με στρινγκ πουθενά στον κόσμο;-)

Astron είπε...

Πολύ μου άρεσε αυτό το ποστ σου! Και μάλιστα αυτό σε συνδυασμό με κάποια ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ υπήρξε η αφορμή για να γράψω κι εγώ κάτι σχετικό στο blog μου.
Η ένδυση (ή μάλλον η γύμνια) είναι ένα τεράστιο ταμπού της κοινωνίας μας.

Εξαιρετικό και το βίντεο απ' την ταινία του Μπουνιουέλ. Πόσα άραγε πράγματα που μας φαίνονται τελείως δεδομένα θα τα σκέφτονται οι μελλοντικές γενιές και θα τους φαίνονται αδιανόητα και καταπιεστικά!

Αυτό το έξυπνο παράδειγμα του Μπουνιουέλ μου θύμισε κάτι απ' την ιστορία του Αλεξάνδρου. Όταν ο Αλέξανδρος είχε φτάσει στα βάθη της Ασίας συνάντησε πολλούς λαούς και στις περισσότερες περιπτώσεις σεβάστηκε πλήρως τα έθιμα και τις παραδόσεις τους. Του είχε κάνει όμως φοβερή εντύπωση ένας λαός όπου είχε όλα εκείνα τα στοιχεία που περιγράφεις: αφόδευε δημόσια και έκανε και σεξ δημόσια. Αυτά φάνηκαν τόσο απολίτιστα στον Αλέξανδρο που τα απαγόρευσε. Ο ιστορικός (Αρριανός) τα αναφέρει αυτά ως σημάδια έλλειψης πολιτισμού. Όπως επίσης και το περίεργο έθιμο μιας φυλής: τα παιδιά να τρώνε τους γονείς όταν αυτοί πεθάνουν. Αυτά τα τρία στοιχεία των λαών αυτών είναι τα μόνα που ξένισαν τόσο πολύ τους Έλληνες της εποχής και τα μόνα που απ' ότι θυμάμαι απαγόρευσε ο Αλέξανδρος.

Οπότε μπαίνει και ένα άλλο στοιχείο, το στοιχείο του τί θεωρούμε "πολιτισμένο". Προφανώς η δημόσια αφόδευση θα μπορούσε να δημιουργεί κάποια πρακτικά λειτουργικά προβλήματα.
Κάποιοι θα ισχυριστούν το ίδιο και για το δημόσιο σεξ. Είναι μεγάλη κουβέντα, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι στην περίπτωση της δημόσια γύμνιας δε δημιουργούνται αντίστοιχα λειτουργικά προβλήματα. Είναι 100% θέμα ταμπού.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Άστρον, πολύ χαίρομαι που έπιασες το πνεύμα της ανάρτησης και που σου άρεσε!

Πάρα πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες για τον μεγάλο Αλέξανδρο! Μπορούσε να δεχτεί την διαφορετικότητα, αλλά μέχρις ενός ορίου - και τα συγκεκριμένα θέματα ήταν πέρα από τα όρια που είχε θέσει. Να πόσο βαθιά πηγαίνουν αυτά τα ταμπού.

Το θέμα με την δημόσια ααφόδευση και το δημόσιο σεξ είναι συγκερασμένο με το θέμα της γύμνιας. Φυσικά δεν είναι ούτε πρακτικο ούτε υγιεινό να αρχίσουμε να χέζουμε στους δρομους! (αρκετό πρόβλημα υπάρχει με τους ιδιοκτήτες σκύλων που δεν μαζεύουν τις ακαθαρσίες των κατοικιδίων τους!). Ούτε και θα ήταν πολύ ταιριαστό να αρχίσουν μερικόι να κάνουν σεξ σε μια οικογενειακή συγκέντρωση ενώ οι άλλοι πίνουν το τσάι τους αμέριμνοι! Δεν θα ήταν ανήθικο, αλλά θα ήταν ξεκούδουνο, πώς να το κάνουμε.

Το θέμα είναι να μην αισθανόμασται αμήχανα μόνο και μόνο επειδή μας βλέπον να εκτελούμε αυτές τις λειτουργίες.

Μου έχει τύχει να βρίσκομαι πάνω στο βουνό, σε μια πεζοπορική εκδρομή με μια ομάδα 20 ατομων, να θέλω ν κατουρήσω και να μην μπορώ, επειδή το βουνό ήταν τελείως γυμνό και δεν είχα πού να κρυφτώ. Θα μπορούσα θαυμάσια να απομακρυνθώ καμμιά 10ριά μέτρα από την ομάδα και να το κάνω, χωρίς να δημιουργηθεί πρακτικό πρόβλημα. Αν υπήρχε ένας θάμνος σε παόσταση 10 μέτρων, θα το έκανα χωρίς πρόβλημα. Κανένας δεν θα σκεφτόταν ότι ρυπαίνω το περιβάλλον με αυτό πο υκάνω. Το γεγονός όμως ότι δεν υπήρχε θάμνος, δημιουργούσε πρόβλημα, επειδή θα με έβλεπαν και θα νιώθαμε όλοι αμήχανα. Το μόνο πρόβλημα ήταν η οπτική επαφή.

Τελικά άνοιξα το βήμα, προπορεύτηκα αρκετά, βρήκα κι ένα χαμηλό βραχάκι και έκανα τη δουλειά μου με την ψυχή στο στόμα. Είναι τώρα δείγμα πολιτισμού αυτό, ή μήπως το αντίθετο;

Ανώνυμος είπε...

Αόρατη Μελάνη βρήκα τι πρέπει να κάνεις για να ικανοποιηθούν όλες σου οι ανησυχίες, και να ζεις ελεύθερα και ευτυχισμένα. Πήγαινε να ζήσεις μαζί με τις άγριες φυλές της Αφρικής (ή της Πολυνησίας ή του Αμαζονίου). Εκεί θα μπορείς να είσαι συνέχεια γυμνή, να χέζεις όποτε και όπου θες δημόσια, να κάνεις έρωτα όταν θες και με όποιον (ή όποιαν) θες δημόσια, και γενικά να κάνεις ότι σου κατέβει και δημόσια. Βέβαια πριν προφτάσεις να τα γευτείς και να τα ευχαριστηθείς όλα αυτά, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σε έχουν καταβροχθίσει ζωντανή, τρώγωντας τη σάρκα σου ωμή. Σκέψου το, νομίζω αξίζει τον κόπο.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε
Οι (άγριες;) φυλές της Αφρικής, της Πολυνησίας και του Αμαζονίου, σε μερικά ζητήματα, είναι πολύ πιο πολιτισμένοι από τους "πολιτισμένους" δυτικούς.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό λέω και εγώ φίλε geyssersz και λοιποί. Πηγαίνετε όλοι εκεί να χορτάσετε πολιτισμό. Τί το λέτε και δεν το κάνετε; Πρέπει έμπρακτα να αποδεικνύετε τα πιστεύω σας, όχι μόνο λόγια! Και αφήστε μας εμάς να βασανιζόμαστε και να φυτοζωούμε με αυτούς τους τιποτένιους, "πολιτισμένους" λευκούς. Προσωπικά δεν θα πειστώ ότι είσαστε αντιρατσιστές, εαν δεν πάτε όλοι στην Αφρική (ή κάπου στον τρίτο κόσμο) να ζήσετε μόνιμα (χωρίς να ξαναγυρίσετε, να ησυχάσουμε και εμείς οι υπόλοιποι), εαν δεν παντρευτείτε (και τεκνοποιήσετε) με μαύρους (ή Μογγόλους ή οποιουσδήποτε μη Έλληνες), εαν δεν σταματήσετε να χρησιμοποιείτε την ελληνική γλώσσα (που άλλως τε είναι και πάμπτωχη γλώσσα), και δεν ομιλείτε με τις διαλέκτους (γλώσσες δεν τις λες, μάλλον άναρθρες κραυγές) των αλλοφύλων, και τέλος εαν δεν ασπασθείτε τις θρησκευτικές, λατρευτικές και ταφικές πεποιθήσεις των αλλοφύλλων (βουντού, ανθρωποθυσίες,κλπ). Έτσι χτυπάς τον εθνικισμό και γίνεσαι αντιεθνικιστής, χτυπώντας και τα τρία βασικά συστατικά του: την φυλή, την γλώσσα και την θρησκεία. Αλλιώς το μόνο που κάνεις είναι ανούσια προπαγάνδα.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Άνώνυμε, θα πήγαινα, αλλά δεν έχει ίντερνετ!

Σοβαρά τώρα, τι ακριβώς ήταν αυτό που είπα και δεν έκανα; Πότε ακριβώς είπα ότι θα πάω να ζήσω με τους ιθαγενείς του Αμαζονίου; Από πού βγαίνει το συμπέρασμα ότι για να είμαι συνεπής με τα όσα υποστηρίζω εδώ θα έπρεπε να πάω να ζήσω με τους κανίβαλους της Νέας Γουινέας;

Για να είσαι αντιρατσιστής δεν χρειάζεδται να υιοθετήσεις τις συνήθειες όλων των λαών του κόσμου, εκτός των άλλων είναι και ανέφικτο, διότι με ποιν θα πρωτοπάς; Το να υπερασπίζεσαι το δικαίωμα στην διαφορετικότητα δεν είναι το ίδιο με τον να υιοθετείς κάθε διαφορετικό τρόπο ζωής για να τον δοκιμάσεις. Το ζητούμενο δεν είναι ν' αποδείξεις ότι η τρόπος ζωής του καθενός είναι "καλός" αλλά να πετύχεις να γίνει αποδεκτός και ισότιμος με τους άλλους.

Στο θέμα του ταμπού της γύμνιας, θεωρώ ότι οι κουλτούρες κάποιων ιθαγενών υπερτερούν της δικής μας δυτικής κουλτούρας. Και για να έχω αυτήν την άποψη δεν χρειάζεται να υιοθετήσω όλα τα στοιχεία της κουλτούρας τους.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπημένη μου χρυσή κοπέλα Αόρατη Μελάνη, επί της ουσίας δεν μου απαντάς. Για να πειστώ σου είπα τί πρέπει να κάνεις, μην τα επαναλαμβάνω.
Είπες: "Άνώνυμε, θα πήγαινα, αλλά δεν έχει ίντερνετ!"
Δυο παρατηρήσεις:
1) Πώς είναι δυνατόν ένας «πολιτισμός» ισοδύναμος (όπως ισχυρίζεσαι) με τον δικό μας, να μην έχει διαδίκτυο (ας μιλάμε και λίγο ελληνικά - αλλά ξέχασα, τα ελληνικά είναι μια πάμπτωχη γλώσσα και ισοδύναμη με όλες τις άλλες); Μήπως τελικά δεν είναι τόσο «ισοδύναμος»;
2) Πώς είναι δυνατόν εσύ, μια αγνή ιδεολόγος, μια αντισυμβατική αναρχοαριστερή, ένα ελεύθερο και ασυμβίβαστο πνεύμα που δεν μπαίνει σε συντηρητικά (άρα οπισθοδρομικά) καλούπια, μια προσωπικότητα χωρίς τους τετριμμένους μικροαστικούς ηθικούς φραγμούς, ... ,κλπ, να είσαι δέσμια, δούλη, εξαρτώμενη από το καταναλωτικό - καπιταλιστικό αγαθό, τεχνολογικό προϊόν του «δυτικού» πολιτισμού (άρα του ελληνικού), που λέγεται διαδίκτυο. Και μάλιστα σε βαθμό που να μην μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτό; Δεν είναι κομψά πράγματα αυτά!
Είπες: "με ποιον θα πρωτοπάς;"
Δεν σου είπα να πας με όλους! Σου είπα διάλεξε έναν, μία ξένη φυλή, μία ξένη γλώσσα και μία ξένη θρησκεία. Αρκεί για να χτυπήσεις τον εθνικισμό, δεν είσαι και υπεράνθρωπος.
Είπες: "Το να υπερασπίζεσαι το δικαίωμα στην διαφορετικότητα".
Συμφωνώ μαζί σου. Και εγώ σαν φυλετιστής (πιο εύηχο από το ξενικό "ρατσιστής") υποστηρίζω το δικαίωμα στην διαφορετικότητα. Υπερασπίζομαι το δικαίωμα της κάθε φυλής (άρα και της ελληνικής) να υπάρχει και να δημιουργεί, ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ της, ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ (χωρίς να αναμιγνύεται) από τις άλλες φυλές. Η φύση έτσι επέλεξε, να υπάρχουν φυλές, και έτσι λειτουργεί αρμονικά. Αυτό που δεν δέχομαι είναι ότι όλες οι φυλές είναι «ισοδύναμες». Ισότητα στη φύση, είτε το θέλεις είτε δεν το θέλεις, δεν υπάρχει.
Είπες: "Στο θέμα του ταμπού της γύμνιας".
Έχεις μια εμμονή με την δημόσια γύμνια, και την δημόσια ούρηση και αφόδευση. Χαρακτηριστικά λες, ότι έχεις επιθυμία να το κάνεις, αλλά φοβάσαι την κατακραυγή του κόσμου και τις συνέπειες του νόμου. Σου βρήκα μια λύση που μπορεί να σε ικανοποιήσει εν μέρει, χωρίς να έχεις ούτε κατακραυγή, ούτε τις συνέπειες του νόμου. Βάλε έναν φίλο σου να σε βιντεοσκοπήσει την ώρα που κατουράς, ή χέζεις ή κάνεις έρωτα ή γενικά όταν είσαι γυμνή και επιδεικνύεις τα γεννητικά σου όργανα. Ύστερα ανέβασέ το στο διαδίκτυο (π.χ. Rapidshare), και στη συνέχεια βάλε σε μια ανάρτηση του ιστολογίου σου έναν σύνδεσμο (link) σ`αυτό το βίντεο, ώστε να το κατεβάσουμε και να το δούμε όλοι εμείς, και να αποκτήσεις μια (έστω μικρή) δημοσιότητα. Πώς το βλέπεις; Καλή ιδέα; Αν δεν κάνεις ΟΥΤΕ αυτό, τότε ευλόγως θα με κάνεις να έχω αμφιβολίες, για το αν όντως πιστεύεις αυτά που γράφεις. Περιμένω με ανυπομονησία!!!
Μετά πολλής αγάπης !
Παντοτινά δικός σου !
Ο φίλος σου !

Geysser είπε...

Ανώνυμε
Μόνο ένα μικρό σχόλιο (τα υπόλοιπα τα αφήνω για την Μελάνη): Βιολογικά (άρα και φυσικά) ΔΕΝ υπάρχουν φυλές.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Geysser αυτό που έγραψες είναι η μεγαλύτερη ανοησία που έχω διαβάσει ποτέ μου. Τί εννοείς Βιολογικά δεν υπάρχουν φυλές; Πάρε έναν Έλληνα, έναν Μογγόλο και έναν μαύρο και βάλτους δίπλα. Ανήκουν στην ίδια φυλή; Οπτικά μόνο φαίνεται. Και μην μου πεις ότι το χρώμα του δέρματος είναι επίκτητο χαρακτηριστικό και μεταβάλλεται με τις καιρικές συνθήκες, γιατί θα σου πω ότι πρώτον δεν ισχύει αυτό, και δεύτερον οι φυλές δεν ξεχωρίζουν μόνο από το χρώμα του δέρματος, αλλά και από πολλά άλλα ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά (όπως σχήμα κρανίου, κλπ). Εκτός αν θεωρείς ότι οι άνθρωποι ανήκουν σε μια ευρύτερη ομοταξία, που λέγεται ανθρώπινο είδος, αλλα τότε γιατί να μην διευρύνεις το σκεπτικό σου συμπεριλαμβάνοτας και τους πιθήκους, και να υποστηρίξεις ότι δεν υπάρχουνε διαφορές ανάμεσα στα πρωτεύοντα. Και μην ισχυριστείς ότι είσαι Βιολόγος, γιατί θα σου έλεγα να πας σε ένα διεθνές συνέδριο και να παρουσιάσεις τις «μελέτες» σου περί της μη υπάρξεως φυλών, να γελάσουν και οι πέτρες. Ομολογώ τέτοια πόρρωση δεν περίμενα! Αλλά εγώ, επειδή είμαι καλοπροαίρετος, να δεχτώ ότι δεν υπάρχουν φυλές. Τότε δεν υπάρχουν ούτε φυλετιστές (ρατσιστές), ούτε αντιφυλετιστές (αντιρατσιστές). Τότε κακώς κατηγορείτε τους ανθρώπους (τους λευκούς) για φυλετικό μίσος, εφ'όσον δεν υπάρχουν φυλές (δεν μπορείς να μισείς κάτι που δεν υπάρχει). Τότε δεν υφίσταται πλέον ο λόγος της υπάρξεως σας ως αντιφυλετιστών (αντιρατσιστών). Τότε δεν υφίσταται πλέον ο λόγος της υπάρξεως νομοθεσίας ενατίον των φυλετικών διακρίσεων, περί φυλετικού μίσους, κλπ. Όπως κατάλαβες αυτοαναιρείσαι. Αυτές τις ανοησίες που γράφεις ίσως τις πιστέψει κάποιος από τους ΠΟΛΥ πορρωμένους ομοϊδεάτες σου, όχι εμείς, που διατηρούμε τον εγκέφαλό μας σε μία στοιχειώδη εύρυθμη λειτουργία...

Αόρατη Μελάνη είπε...

Ανώνυμε, όντως δεν υπάρχουν φυλές στο γενετικό επίπεδο. Διάβασε αυτό το άρθρο σχετικά. Υπάρχουν ομάδες με ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά, ως επί το πλείστον λιγοστά και εξωτερικά (π.χ. χρώμα δέρματος) αλλά οι ομάδες αυτές είναι πολύ ετερογενείς ως προς τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους.

Για τα υπόλοιπα που λες, σου απάντησα. Ο τρόπος για να χτυπήσει κανείς τον εθνικισμό είναι η διάδοση των φιλελεύθερων ιδανικών. Τα υπόλοιπα που λες είναι ευφυολογήμαφατα άνευ ουσίας.

Επιλέγω να τηρώ τις κοινωνικές συμβάσεις γιατί επιθυμώ να είμαι κοινωνικά ενταγμένη. Δεν επιθυμώ να τις παραβιάσω σε προσωπικό επίπεδο, αλλά να ξεπεραστούν σε κοινωνικό επίπεδο.

Περιττεύει νομίζω να πω πως όταν έλεγα "δεν έχει ίντερνετ" αστειυόμουνα, έτσι δεν είναι; Καλού κακού όμως ας το διευκρινίσω, γιατί βλέπω ότι δεν έχουμε όλοι το ίδιο χιούμορ και μπορεί να παρεξηγηθώ.

Δεν θέλω να ανόιξω συζήτηση στο παρόν θέμα ούτε για την γλώσα ούτε για τον ρατσισμό. Υπάρχουν άλλα άρθρα με αυτά τα θέματα αν θέλεις να συζητήσουμε.

Geysser είπε...

Ανωνυμε.
Η Μελανη σου απαντησε περιεκτικότατα.Τα περι συνεδριων τα εχουν ήδη εφαρμοσει αλλοι πιο εξυπνοι και πιο διαβασμένοι απο μενα (ο οποιος ουδεποτε ισχυριστηκα ότι ειμαι βιολογος) εδώ και κάποιες δεκαετίες και στην πλειοψηφία τους συμφωνούν ότι η έννοια "φυλή" έχει πολιτισμική και όχι βιολογική σημασία.

Ανώνυμος είπε...

Γλυκό μου κορίτσι Αόρατη Μελάνη
Αυτά που μου παραθέτεις στο άρθρο είναι οι γνωστές ανοησίες που διαδίδουν οι δήθεν «επιστήμονες», «προοδευτικοί» ομοϊδεάτες σας που εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία, οπότε είναι ανάξια σχολιασμού. Θα μπορούσα να σου παραθέσω και εγώ δεκάδες πηγές αληθινών επιστημόνων, ανθρωπολόγων, βιολόγων, κλπ, που συμφωνούν με αυτά που λέω εγώ, αλλά βλέπω ότι είναι άδικος κόπος.
Για το θέμα της δημόσιας γύμνιας:
Θα ήταν θεμιτό από μέρους σου να πεις ότι δεν σε εκφράζουν οι μικροαστικές ηθικές αγκυλώσεις, και ότι θέλεις να κυκλοφορείς γυμνή και να κάνεις την ανάγκη σου δημόσια όποτε σου έρχεται. Αυτό θα εστρέφετο εναντιών των κατεστημένων ηθικών αρχών του κοινωνικού συνόλου, αλλά θα ήταν καθαρά προσωπικό σου θέμα. Εσύ λες κάτι πολύ χειρότερο: θέλεις να μας πείσεις να βγαίνουμε όλοι εμείς, το σύνολο της κοινωνίας, γυμνοί, και να χέζουμε και να κατουράμε όπου βρούμε, για να αισθάνεσαι και εσύ άνετα, για να κάνεις τα ίδια. Αυτό, θα μου επιρέψεις να σου πω είναι ψυχασθένεια. Δυστυχώς η λύση που σου πρότεινα, δεν σου άρεσε. Κρίμα γιατί ήθελα πάρα πολύ να σε δω γυμνή να χαϊδεύεσαι, πραγματικά θα με έφτιαχνες.
Γράφεις : "Επιλέγω να τηρώ τις κοινωνικές συμβάσεις γιατί επιθυμώ να είμαι κοινωνικά ενταγμένη". Δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι είσαι "κοινωνικά ενταγμένη". Για την ακρίβεια πιστεύω ότι είσαι "πολύ καθώς πρέπει". Ίσως να μένεις και στα Βόρεια Προάστεια. Είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά που λες (περί ανυπαρξίας φυλών, κλπ) ΔΕΝ τα πιστεύεις και τα γράφεις ΜΟΝΟ για προπαγανδιστικούς λόγους, τους οποίους ξέρεις μόνο εσύ (για να διαφθείρεις την ελληνική νεολαία, επειδή δεν σου πολυαρέσει ότι η φυλετική σύσταση της ελληνικής φυλής παραμένει αναλλοίωτη εδώ και χιλιάδες χρόνια).
Γράφεις : "Περιττεύει νομίζω να πω πως όταν έλεγα "δεν έχει ίντερνετ" αστειευόμουνα, έτσι δεν είναι; Καλού κακού όμως ας το διευκρινίσω, γιατί βλέπω ότι δεν έχουμε όλοι το ίδιο χιούμορ και μπορεί να παρεξηγηθώ." Διακρίνω μία ειρωνία, ή μου φαίνεται; Ίσως και έναν υφέρποντα ρατσισμό; Εντάξει βέβαια, καταλαβαίνω ότι αυτό το λεπτό, ελιτίστικο χιούμορ δεν είναι για όλους εμάς τους κοινούς βροτούς (θνητούς). Προφανώς σου έδωσα την εντύπωση ότι είμαι άτομο πολύ χαμηλής νοημοσύνης. Συγγνώμη αν σου έδωσα αυτήν την εντύπωση, αλλά σε διαβεβαιώ ότι εαν με γνωρίσεις θα διαπιστώσεις ότι τιμάω την ελληνική φυλή (πνευματικά, ψυχικά, σωματικά).
Εν κατακλείδει
Δεν απαντάς πουθενά, και συνέχεια υπεκφεύγεις. Πράγμα σύνηθες στη ομοταξία σου όταν στριμώχνεται από κάποιον αντιφρονούντα. Και με την τελευταία παράγραφό σου, μου δείχνεις την δυσφορία σου, και μου λες εμμέσως: "αρκετά αγόρι μου, άδειασέ μας τη γωνιά". Δεν σου αρέσει η αντίθετη άποψη και προτιμάς να σε "χαϊδεύουν" οι διάφοροι εδώ μέσα. Ας είναι! Ούτως ή άλλως, ούτε θα σε πείσω, ούτε θα με πείσεις. Οπότε μιας και είναι και η επιθυμία σου, δεν θα σε ξαναενοχλήσω.
Σε αποχεραιτώ και εύχομαι να αλλάξεις μυαλά!
Αγαπητέ μου φίλε Geysser
Σε αυτό που σου έθεσα, δεν απάντησες. Αφού δεν υπάρχουν φυλές (όπως διαρρηγνύεις τα ιμάτιά σου, εσύ και η Αόρατη Μελάνη), τότε όταν εγώ (μαζί με όλους τους Έλληνες) διεκπεραιώσω την απέλαση ΟΛΩΝ των αλλοφύλων, των λάθρα διαβιούντων εν τη ημετέρα πατρίδι (Εβραίων, Αλβανών, Πακιστανών,κλπ), θα με κατηγρήσεις για φυλετικό μίσος; Πώς είναι δυνατόν να μισώ κάποιον για κάτι (φυλή) που δεν υπάρχει;;;;;;;;;; Θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι υπάρχει ένα λογικό κενό!!!

Geysser είπε...

Ανώνυμε
Δεν διαρρηγνύω κανένα ιμάτιο και, ξέροντας την Μελάνη αρκετά ώστε να έχω γνώμη, μπορώ να πω ότι ούτε κι αυτή το κάνει, για κανένα λόγο.Και,αφού επιμένεις τόσο πολύ, ας δώσω μια απάντηση.
Όπως είπα πιο πάνω, η πλειοψηφία της επιστήμης αποδέχεται ότι η έννοια της φυλής είναι πολιτισμικού περιεχομένου - αντιπαρέρχομαι τις συνομοσιολογίες σου ως κενές περιεχομένου. Βιολογικά και γενετικά, η έννοια της φυλής δεν υφίσταται και δεν στοιχειοθετείται - μόνο πολιτισμικά. Αυτήν την ερώτηση που μου έκανες, λοιπόν, καλύτερο θα ήταν να την κάνεις στον εαυτό σου. Το μίσος σου προς αλλοεθνείς έχει βιολογική βάση; Οι Εβραίοι, οι Αλβανοί, οι Ουγκαντιανοί, οι Πακιστανοί οι -Συμπλήρωσε-Κατά-Το-Δοκούν, έχουν διαφορετικό DNA από εσένα τον Έλληνα;Κι αν είναι έτσι, ποιός ο λόγος του μίσους σου προς κάτι το διαφορετικό; Αν απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις με αντικειμενικότητα, ίσως καταλάβεις που υπάρχει κενό στην λογική.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Geysser
Δείξε μου πού έγραψα ότι έχω μίσος για οποιονδήποτε αλλοεθνή. Μία ερώτηση έκανα: "θα με κατηγoρήσεις για φυλετικό μίσος;", για να τονίσω την λέξη "φυλετικό", ΑΥΤΗ η λέξη με ενδιαφέρει. Εκτός αν νομίζεις ότι επειδή θέλω να φύγουν όλοι οι αλλόφυλοι που διαβιούν λαθραία στην πατρίδα μου και τους πληρώνω Σχολεία, Νοσοκομεία, Συγκοινωνίες, κλπ, με τους φόρους μου, ότι τους μισώ κιόλας. Ή ότι επειδή αγαπάω την φυλή στην οποία έχω την μεγάλη τύχη και τιμή να ανήκω, την ένδοξη και πανάρχαια ελληνική φυλή, και θέλω να προοδεύει και να μακροημερεύσει, αυτό σημαίνει ότι μισώ όλους τους άλλους. Εσφαλμένο συμπέρασμα. Εαν εξαιρέσεις έθνη που έχουν βλάψει και συνεχίζουν να βλάπτουν την πατρίδα μου, δεν έχω κανέναν λόγο να μισώ κάποιον. Αντιθέτως, τους πιο πολλούς τους συμπαθώ (περισσότερο τους λευκούς για να είμαι ειλικρινής, αλλά και τους Ιάπωνες, τους Κινέζους, τους Ινδιάνους της Αμερικής, και πολλούς άλλους). Άλλως τε ισχύει για μένα αυτό που έλεγαν και οι παλαιοί μας πρόγονοι: Οὔτοι συνεχθεῖν, ἀλλὰ συμφιλεῖν ἔφυν. Αυτό απαντάει και στην ερώτησή σου: "Το μίσος σου προς αλλοεθνείς έχει βιολογική βάση;".

Geysser είπε...

Ανώνυμε
Εγραψες "τότε όταν εγώ (μαζί με όλους τους Έλληνες) διεκπεραιώσω την απέλαση ΟΛΩΝ των αλλοφύλων, των λάθρα διαβιούντων εν τη ημετέρα πατρίδι (Εβραίων, Αλβανών, Πακιστανών,κλπ)..."
Οι Αλβανοί, οι Πακιστανοί, οι Εβραίοι, δεν είναι αλλοεθνείς; Και το παραπάνω σχόλιο δείχνει συμπάθεια;

Ανώνυμος είπε...

Geysser
Πράγματι, αυτό το σχόλιο δεν δείχνει συμπάθεια, αλλά ούτε και μίσος. Ανέφερα τους συγκεκριμένους, γιατί αυτοί βρίσκονται εδώ. Όταν φύγουν από την χώρα δεν θα έχω κανένα πρόβλημα μαζί τους. Θα μπορούν κάλλιστα να μας επισκέπτονται ΝΟΜΙΜΑ, με ταξιδιωτικά έγγραφα, και να πηγαίνουμε και εμείς στις χώρες τους. Όπως λέει και η παροιμία: μακριά και αγαπημένοι!

Αόρατη Μελάνη είπε...

Ανώνυμε, όταν σου λέω κάτι κι εσύ επιμένεις να απαντάς σαν να είχα πει κάτι άλλο, να προσθέτεις και δικές σου εικασίες για τις πεποιθήσεις μου και τον ψυχισμό μου και να βγάζεις ανέρειστα συμπεράσματα, κι επιπλέον να ανοίγεις ένα σωρό άσχετα θέματα, δεν είναι δυνατόν να συζητήσουμε.

Όσον αφορά εμένα, η συζήτηση μαζί σου έληξε.

abravanel είπε...

Φυλές υπάρχουν αλλά οι βιολογικές φυλές δεν συνάδουν με την πολιτική διαίρεση τους.

Πχ ελληνική ή εβραική "φυλή" δεν υπάρχει. Υπάρχουν όμως γεννετικές διαφορές μεταξύ γηγενών βορειοελλαδιτών και νοτιοελλαδιτών. Οι πρώτοι βρίσκονται πιο κοντά σε σέρβους και βούλγαρους, παρά σε πελοπονήσιους οι οποίοι παρουσιάζουν συγγένειες με τους νότιους ιταλούς. Αρα φυλές υπάρχουν αλλά τα συμπεράσματα μπορεί να είναι τέτοια που ο όποιος τυχαίος "ρατσιστής" ξαφνικά να γίνει ένθερμος υποστηρικτής οτι δεν υπάρχουν φυλές!

Ανώνυμος είπε...

abravanel
Θα μπορούσα να σου απαντήσω αλλά δεν θα το κάνω, σεβόμενος το ότι είμαι ανεπιθύμητος από την Αόρατη Μελάνη, και μην θέλοντας να καταχραστώ την φιλοξενία της.

bozonio είπε...

Πολύ ωραίο άρθρο και συμφωνώ απόλυτα! Όπως είπε και ο Άστρον στο δικό του άρθρο το ταμπού αυτό έχει να κάνει κυρίως με την ενοχοποίηση της σεξουαλικότητας. Βέβαια το καθετί είναι σύμβολο καταπίεσης όταν επιβάλλεται. Η μπούρκα είναι για μένα αποδεκτή όταν η γυναίκα την έχει επιλέξει η ίδια για τον εαυτό της. Αντίθετα ακόμα και το μαγιώ, όπως είπες, μπορεί να έιναι σύμβολο καταπίεσης όταν κάποιος δεν επιθυμεί να το φορέσει και του επιβάλλεται από το νόμο...

Heliotypon είπε...

Πριν δυο μέρες πήγα για σάουνα σε ξενοδοχείο των Μεσογείων. 'Οταν κάνω σάουνα είμαι εντελώς γυμνός. γιαυτό και διαλέγω να πηγαίνω εκεί Τρίτες ή Πέμπτες που δεν πηγαίνουν Έλληνες (που μπορεί να ενοχληθούν από τη γύμνια μου), πηγαίνουν όμως ξένοι ένοικοι (συνήθως Γάλλοι) που δεν ενοχλούνται. Εξαίρεση προχτές που ήταν δύο νεαροί Γάλλοι με δύο αραβικής καταγωγής γυναίκες (φορούσαν μπικίνι). 'Ηταν μέσα στο χαμάμ όταν εγώ έκανα ντους μετά τη σάουνα, όταν ο ένας νεαρός βγήκε από το χαμάμ και μου έδειχνε με νοήματα ότι πρέπει να ντυθώ προσθέτοντας: "Women here"! Γέλασα με την αντίδραση και φόρεσα το μπουρνούζι... Ισλαμική (και όχι μόνο) ηθική!

Διαγόρας ο Μήλιος είπε...

Βρήκα ένα ωραίο, νομίζω πως θα σας αρέσει:

A little boy and a little girl were looking at a picture of Adam and Eve. "Which is Adam and which is Eve?" said one. "I do not know," said the other, "but I could tell if they had their clothes on."
--Samuel Butler (novelist) Πηγή: wikiquote