Ανοίγει επιτέλους τις πύλες του για το κοινό το πολυαναμενόμενο και πολύκροτο συλλογικό ιστολόγιο «Αθεΐα» στη διεύθυνση http://blog.atheia.gr/ το οποίο φιλοξενεί άρθρα αθεϊστικής θεματολογίας από διάφορους ιστολόγους. Παράλληλα ξεκίνησε η λειτουργία του forum «Αθεΐα» στη διεύθυνση http://forum.atheia.gr/ στο οποίο γίνονται ήδη συζητήσεις για θέματα αθεϊστικού ενδιαφέροντος.
Ελπίζουμε ο χώρος αυτός να εξελιχθεί σε κέντρο ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και πληροφοριών για τα θρησκευτικά θέματα ιδωμένα από την σκοπιά του αθεϊσμού και του αγνωστικισμού.
Δευτέρα 6 Απριλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
20 σχόλια:
Καλορίζικο το νέο σου blog, Αόρατη Μελάνη. Έχει ιδιαίτερο στίγμα. Πέρασα να σου κάνω επίσκεψη μετά το σχόλιο σου για μένα στη δημοσκόπηση. Δες την απάντησή αν θέλεις εκεί. Καλή εβδομάδα :)
Ευχαριστώ, αλλά δεν είναι δικό μου το μπλογκ, συμμετέχουν 25 άτομα και ελπίζουμε να αυξηθούν!
Χε! Το ποιο ωραίο σχόλιο για την αθεϊα το διάβασα πρόσφατα στο Απόψεις Ενός Κλόουν του Χαϊνριχ Μπελ. Μεταφέρω διάλογο:
"Οι καθολικοί μου δίνουν στα νέυρα" του λέω "γιατί είναι άδικοι."
"και οι προτεστάντες;" με ρώτησε γελώντας.
"Αυτοί με αηδιάζουν με τα συνειδησιακά τους φούμαρα."
"Και οι άθεοι;" γέλασε πάλι.
"Τους βαριέμαι γιατί όλο για το Θεό μιλάνε."
Ας μιλήσουμε λοιπόν για το Θεό στο νέο σας μπλόγκ! Καλορίζικο και από μένα!
θενκς!
Ο Μπηρς στο Αλφαβητάρι του Διαβόλου πάλι δίνει τον ορισμό του αθεϊσμού: η μεγαλύτερη από τις μεγάλες θρησκείες του κόσμου.
Μακάρι να ήταν αλήθεια (μακάρι να ήταν τόσο διαδεδομένος, όχι μακάρι να ήταν θρησκεία).
Ας τελειώνουμε με αυτή την ηλίθια λογική!
Άλλο είναι να ασχολείσαι με την αρρώστια κι άλλο να είσαι άρρωστος!
Άθεε, συμφωνώ μαζί σου. Και είμαι σίγουρη πως και ο Yellow Kid το ξέρει πολύ καλά αυτό. Απλά του αρέσει να μας πειράζει (μεταξύ κατεργαραίων...)
Οι άθεοι μιλάνε συνεχώς για τον θεό.Σιγά μην έχουν ασχολία τη θεραπεία των άλλων.Μάλλον για δική τους ψυχοθεραπεία πρόκειται.Δεν είναι κακό αυτό.Σε πολλούς άθεους έχουν συμβεί διάφορα προσωπικά γεγονότα που τους έπληξαν(θάνατος γονιού στην εφηβεία για παράδειγμα).
Γνήσιοι άθεοι κατ'εμέ είναι όσοι αδιαφορούν και συζητούν το ζήτημα καθαρά φιλολογικά και κυρίως με ηρεμία όταν τύχει.Στα ιστολόγια τώρα οι άθεοι είναι (οι περισσότεροι) καθαροί προπαγανδιστές αγνώστων σκοπών με ευαίσθητα νεύρα.Επειδή δε με βεβαιότητα δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει θεός οι γνήσιοι άθεοι είναι σχεδόν-και όχι απόλυτα-βέβαιοι για το ορθό της θέση τους.Αν τώρα κάποιοι θεωρούν την πίστη στο θείο στοιχείο ως ασθένεια και έχουν βαλθεί να μας πείσουν πρέπει να μας το αποδείξουν.Δεν χωρεί απόδειξη για την ώρα άρα δεν κάνουν παρά αυτό για το οποίο κατηγορούν τους Χριστιανούς όταν τους ζητάνε αποδείξεις για τον θεό.
Ανώνυμε, αμέσως μόλις επιτευχθεί το κοσμικό κράτος και η ουσιαστική ανεξιθρησκεία, θα κάτσω κι εγώ στην πολυθρόνα μου και θα συζητώ το θέμα καθαρά φιλολογικά όταν τύχει. Μέχρι τότε θα μου επιτρέψεις να θεωρώ ότι χρειάζεται να υπάρξει ευρύτερη πληροφόρηση για το θέμα της αθεΐας. Όταν η θρησκεία επιβάλεται με μεθόδους προσηλυτισμού, όπως η κατήχηση στη δημόσια παιδεία, δεν χρειάζεται να έχεις ψυχικό τραύμα για να θέλεις να ασχοληθείς μαζί της, έρχεται εκείνη και ασχολείται μαζί σου σε βαθμό αποπνικτικό.
Φυσικά και δεν είμαι σίγουρη ότι δεν υπάρχει θεός. Αλλά το θεωρώ τόσο, μα τόσο απίθανο, ώστε έχω επιλέξει να ζήσω τη ζωή μου βασισμένη στην υπόθεση ότι μάλλον δεν υπάρχει, μέχρις αποδείξεως του εναντίου. Όπως ακριβώς οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να ζήσουν υποθέτοντας ότι μάλλον δεν υπάρχουν νεράιδες, μάλλον δεν υπάρχουν δράκοι, μάλλον δεν υπάρχουν φαντάσματα - και ας είναι αδύνατον να αποδειχθεί η ανυπαρξία τους.
Η ευθύνη της απόδειξης της ύπαρξης μιας οντότητας για την οποία δεν έχουμε καμμία λογική ένδειξη, βαρύνει εκείους που την υποστηρίζουν.
Δεν ισχυρίζομαι ότι η πίστη στο θείο είναι ασθένεια. Θα μπορούσα να το διατυπώσω ως εικασία, οπωσδήποτε όμως για να το δεχτώ θα ήθελα κι εγώ αρκετά στοιχεία και γνώμες ειδικών. Μπορεί όμως να εντοπίσω τις ομοιότητες της πίστης προς τα θεία με ορισμένες μορφές παράνοιας που θεωρούνται παθολογία - χωρίς να προχωρήσω σε εξαγωγή συμπερασμάτων. Δεν νομίζω πως χρειάζεται, άλλωστε. Δεν με ενδιαφέρει να αποδείξω ότι η πίστη στα θεία είναι ασθένεια. Μου αρκεί να καταδείξω ότι δεν είναι λογική, κάτι που δέχονται και οι ίδιοι οι πιστοί, ως επί το πλείστον.
Τίποτε παραπάνω.
Και στα περί κοσμικού κράτους σχόλια σου θα πρέπει να αποδεχτούμε πως η Ελλάδα δεν είναι μια συνηθισμένη δυτική χώρα αλλά έχει πολλές ιδιαιτερότητες οι οποίες επιβάλλουν κάποια πράγματα έστω για κάποιο χρονικό διάστημα.Δεν ζούμε στην Ολλανδία.Αυτό μόνιμα φαίνεται να το ξεχνούμε.Επίσης νεράιδες και δράκοι θα ήταν λάθος να παραλληλίζονται με το θείο.Αν δεν κατανοείς τη διαφορά υπάρχει σοβαρό θέμα.
Πράγματι, η Ελλάδα έχει ιδιαιτερότητες, όπως κάθε χώρα. Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη; Οτι θα πρέπει να παραιτηθούμε από την ελπίδα να γίνουν κάποτε σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα; Όχι βέβαια. Σημαίνει απλώς ότι αυτό ίσως πάρει λίγο παραπάνω χρόνο, σημαίνει ότι θα πρέπει να θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους και να επιδιώκουμε την πραγμάτωσή τους με κατάλληλες μεθόδους σε πρόσφορες στιγμές
Το ποιες είναι αυτές οι μέθοδοι και το ποιες στιγμές είναι πρόσφορες, είναι βέβαια θέμα προς σκέψη και συζήτηση. Αυτό όμως είναι τελείως διαφορετικό από μια στάση του τύπου "η ελλάδα έχει μακρά χριστιανική παράδοση, αν πάμε να την ξεκουνήσουμε θα έχουμε φασαρίες, θα πικράνουμε και ένα σωρό κόσμο, άσ' το καλύτερα".
Όσο για τη διαφορά θεού και νεραϊδών, η μόνη που βλέπω εγώ είναι ότι η πίστη στο θεό έχει πολύ ισχυρό lobby παγκοσμίως, ενώ η πίστη στις νεράιδες όχι. Αν υπάρχει και κάποια άλλη διαφορά, εγώ προσωπικά δεν την ξέρω, αν εσύ την ξέρεις θα χαρώ να την μάθω.
Σοβαρό θέμα υπάρχει, κατά τη γνώμη μου, ακριβώς επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχει καμμία διαφορά μεταξύ θεού και νεραϊδών.
Οι νεράιδες με το θείο δεν είναι το ίδιο για ένα απλό λόγο.Η νεράιδα είναι ένα συγκεκριμένο πλάσμα της φαντασίας και κατά πάσα πιθανότητα τα πλάσματα της φαντασίας δεν υπάρχουν παρά μόνο στο μυαλό μας.Ο θεός δεν είναι ένα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ πλάσμα αλλά αφηρημένο και απλώς η έννοια στοιχειοθετεί ένα ον δημιουργό με ικανότητες και διάνοια ανώτερη μας.Αυτά κάποιοι τα θεωρούν λογικά να υπάρχουν(σε αντίθεση με τις νεράιδες) η έστω πιθανά να υπάρχουν σε ένα ον,καθώς τα συναντάμε ήδη στον υπαρκτό κόσμο.Σκέψου πως εσύ είσαι ήδη δημιουργός όταν φτιάχνεις ένα παζλ,ένα ρομπότ ή ένα κέικ.Επίσης η διάνοιά σου είναι ανώτερη από αυτή ενός σκύλου μιας γάτας κ.λ.π.
Με άλλα λόγια η νεράιδια αυτουπονομέυεται επειδή έχει φτερά κ.λ.π.Ο θεός ως ουσιαστικά απροσδιόριστος όχι.Τώρα αν μου μιλήσεις για ένα θεό φιλάνθρωπο και προσθέσεις ιδιότητες αλλάζουν τα πράγματα.
Ανώνυμε,
Κανείς δεν μπορεί να πει ότι ο θεός "είναι" το ένα ή το άλλο. Κανείς δεν διαθέτει τεκμήρια της ύπαρξής του, πολύ λιγότερο δε των χαρακτηριστικών του. Επομένως, για κάθε πρακτικό σκοπό (που λέμε στα ελληνικά) ο θεός δεν υπάρχει.
Αυτό που υπάρχει είναι η έννοια "θεός". Η έννοια αυτή σαφώς και έχει χαρακτηριστικά, πολύ συγκεκριμένα. Τα χαρακτηριστικά αυτά διαφέρουν ανά θρήσκευμα, ενδεχομένως και ανά άτομο (φυσικό, μια που είναι αφηρημένη έννοια). Ωστόσο είναι συγκεκριμένα και μπορούμε να τα απαριθμήσουμε.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει για τις νεράιδες. Δεν έχουμε τεκμήρια της ύπαρξής τους, έχουμε μόνον την έννοια μέσα στο μυαλό ορισμένων. Είναι "υπερφυσικά" όντα και έχουν ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά, τα οποία διαφοροποιούνται στις διάφορες μυθολογίες (στην Ελλάδα π.χ. δεν έχουν φτερά).
Δεν είναι τα φτερά που χαλάνε τη δουλειά: φτερά υπάρχουν στον φυσικό κόσμο (όχι πάνω σε ανθρώπους, αλλά υπάρχουν). Φτερά έχουν και οι άγγελοι στην φαντασία των ανθρώπων: αντικατοπτρίζουν την λαχτάρα του ανθρώπου να πετάξει. Και ο θεός έχει χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν στον φυσικό κόσμο: παντοδυναμία, παναγαθότητα, άυλη υπόσταση. Θεός και νεράιδες είναι κράματα χαρακτηριστικών που οι άνθρωποι βρίσκουν ελκυστικά ή εντυπωσιακά, χαρακτηριστικών που βασίζονται σε υπαρκτά φυσικά γνωρίσματα, σε νέους ευφάνταστους συνδυασμούς και σε υπερθετικό βαθμό.
Αν αφαιρέσεις από την έννοια "θεός" όλα της τα χαρακτηριστικά, τι απομένει;
Τίποτα.
Επιμένω στο σχόλιο μου.Ειλικρινά δε με καλύπτεις.Τα μόνα σχετικά με το σχόλιό μου είναι 3 λέξεις παντοδυναμία-παναγαθότητα-άυλη υπόσταση.Έγραψα εγώ για τέτοια πράγματα;Εγώ έγραψα για δημιουργό με υψηλότερη διάνοια από τους ανθρώπους.Όπως εγώ έχω υψηλότερη διάνοια από ένα σκύλο έτσι και ο πιθανός θεός από εμένα.Όπως εγώ δημιουργώ ένα ρομπότ έτσι και ο πιθανός θεός εμάς.Διάνοια και δημιουργία είναι τα κοινά σημεία όλων των θεών των ανθρώπων.
Ίσως να μην υπάρχει θεός αλλά νεράιδες σίγουρα δεν υπάρχουν.Εκτός αν η φαντασία μας γεννά πραγματικότητες.
"Διάνοια και δημιουργία είναι τα κοινά σημεία όλων των θεών των ανθρώπων."
Ωραία, βάλε λοιπόν δίπλα στην παντοδυναμία και τη άυλη υπόσταση την διάνοια και την ικανότητα δημιουργίας. Καθένας αποδίδει σε αυτό που ονομάζει "θεό" κάποια χαρακτηριστικά, κάποιες ιδιότητες. Εσύ αποδίδεις την διάνοια και την ικανότητα δημιουργίας. Άλλοι αποδίδουν αυτές και άλλες ακόμη. Σε κάθε περίπτωση όμως, το γεγονός ότι κάποιοι φαντάζονται μια ένοια και της αποδίδουν ορισμένες ιδιότητες, δεν σημαίνει ότι αυτή η έννοια αντιστοιχεί σε πραγματική οντότητα.
"Ίσως να μην υπάρχει θεός αλλά νεράιδες σίγουρα δεν υπάρχουν.Εκτός αν η φαντασία μας γεννά πραγματικότητες."
Ώστε "σίγουρα" δεν υπάρχουν νεράιδες; Τι αποδείξεις διαθέτεις γι' αυτό; Καμμία, φαντάζομαι: απλώς σου φαίνεται "προφανές" ότι είναι επινοημένες, σωστά; Βλέπεις τον τρόπο που τις δημιούργησε η φαντασία μας, βλέπεις πόσο απίθανη είναι η ύπαρξή τους, και λες "έλα ρε συ, σιγά μην υπάρχουνε, με δουλεύετε;"
Έτσι ακριβώς βλέπω κι εγώ την έννοια του θεού.
Κάποιοι φαντάστηκαν τον θεό (ως διάνοια, ως δημιουργό, ως ό,τι θέλεις), και επειδή τον φαντάστηκαν θεωρούν ότι πρέπει να δεχτούμε το ενδεχόμενο να είναι υπαρκτός.
Ε, εγώ δεν το δέχομαι.
Εκτός κι αν η φαντασία μας γεννά πραγματικότητες (που λέει και κάποιος γνωστός μου).
Το σημείο κρίσης το οποίο το προσπερνάς χωρίς να βραχείς είναι η υψηλότερη πιθανότητα ύπαρξης για το θείο από αυτή της νεράιδας.Ο πιθανή ύπαρξη ενός άλλου όντος δημιουργού στηρίζεται στο γεγονός πως γνωρίζουμε την ύπαρξη μας και αυτή του κόσμου.Μία λοιπόν από τις δύο πιθανότητες είναι να υπάρχει θεός και να δημιούργησε το υπαρκτό.Να υπάρχει νεράιδα είναι μία προς άπειρο καθώς άπειρες είναι οι επινοήσεις όντων που μπορεί να πλάσει κάποιος.Δύο λοιπόν τα ενδεχόμενα και μάλιστα αμοιβαίως αποκλειόμενα.1)Υπάρχει θεός 2)Δεν υπάρχει θεός.Όπου θεός=δημιουργός και εξυπακούεται πως ως δημιουργός έχει ανώτερη διάνοια της δικής μας τουλάχιστον σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα της επιστήμης μας.
Αν μπορείς να μου αποδείξεις πως ο κόσμος υπάρχει χωρίς δημιουργό να σε ακούσω αλλά απ'όσα ξέρω δεν έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο.
Δεν βλέπω από πού προκύπτει ότι οι πιθανότητες ύπαρξης δημιουργού του σύμπαντος είναι μεγαλύτερες από εκείνες της ύπαρξης νεραϊδών. Το γεγονός ότι της ύπαρξης του κόσμου δεν συνεπάγεται την ύπαρξη δημιουργού. Το σκεπτικό του τύπου "εφόσον υπάρχει κάτι, κάποιος πρέπει να το δημιούργησε" είναι καθαρά ανθρωποκεντρικό. Ο άνθρωπος είναι δημιουργός, βλέπει τον εαυτό του ως δημιουργό, και πλάθει τον θεό κατ' εικόνα και ομοίωσή του - δημιουργό και αυτόν. Ο άνθρωπος, επειδή ο ίδιος κατασκευάζει αντικείμενα, νομίζει ότι όλα τα αντικείμενα είναι κατασκευασμένα. Δεν έχει λογική αυτό το επιχείρημα.
Αν έχεις λίγο χρόνο, δες αυτό εδώ το βιντεάκι.
Για μένα, η ιδιότητα του δημιουργού είναι καθαρά ανθρώπινο χαρακτηριστικό και κατοπτρίζει ακριβώς το γεγονός ότι ο θεός είναι (κατά πάσα πιθανότητα) επινόηση του ανθρώπου.
Αν μπορείς εσύ να μου αποδείξεις ότι ο κόσμος έγινε από κάποιον δημιουργό να το ακούσω. Αλλά απ' όσο ξέρω δεν έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο.
Δεν είμαι υποχρεωμένη να αποδεικνύω την ανυπαρξία όλων των ανύπαρκτων, δεν θα κάνω άλλη δουλειά στη ζωή μου. Αλίμονο αν μπορούσε να έρχεται καθένας και να ισχυρίζεται την ύπαρξη φανταστικών οντοτήτων, και να αξίωνε να δεχτούμε τον ισχυρισμό του με μόνο επιχείρημα το γεγονός ότι δεν μπορούμε να αποδείξουμε την ανυπαρξία των όντων αυτών.
Η απόδειξη του ισχυρισμού της ύπαρξης ενός όντος βαρύνει τον ισχυριζόμενο.
Από τη μία, την ημέρα που γιορτάζει η Παναγία κάποιοι γελοίοι αριστεροί οπισθοπροοδευτικοί βάζουν τσόντες με σκοπό να γελοιοποιήσουν το πρόσωπο της Παναγίας και την παρθενία της και από την άλλη κάποιοι άλλοι αριστεροί γελοίοι θολοκωλοτυριάρηδες επιλέγουν την Μεγάλη Εβδομάδα για να μιλήσουν περί αθεΐας. Επίσης κάποια τσογλάνια με κουκούλες υιοί μεγαλονταβατζήδων μπαμπάδων από την Εκάλη, βάζουν γκαζάκια και γράφουν αισχρά συνθήματα σε εκκλησίες, την Μεγάλη Εβδομάδα και πάλι…. Όλα αυτά τυχαία είναι;
Εγώ είμαι ιεροεξεταστής, σταυροφόρος, καίω τις κακές μάγισσες και σφάζω στο γόνατο τους άθεους και άπιστους γενικώς και μετά συνήθως τους παλουκώνω άμα δε βαριέμαι. Πειράζει; Είμαι φασίστας; Είμαι ρατσιστής;
Άντε, ναι είμαι και φασίστας και ρατσιστής όμως δεν κάθομαι να λέω το τι είμαι και το τι πιστεύω ή δεν πιστεύω, ειδικά επιλέγοντας συγκεκριμένη χρονική στιγμή για την οποία κάποιοι άλλοι βρίσκονται σε κατάνυξη λόγω της δικής τους πίστης, με σκοπό να τους δείξω το πόσο πολύ τους αποστρέφομαι και συνεπώς δε σέβομαι καθόλου το αναφαίρετο δικαίωμα τους να πιστεύουν σε ότι αυτοί γουστάρουν. Πολύ περισσότερο σέβομαι τις γιορτές και τα ιερά πιστεύω τους. Ποτέ δεν έγραψα πουθενά κάτι προσβλητικό πχ για τους μουσουλμάνους παρόλο που δεν τους χωνεύω καθόλου γιατί βαράνε τις γυναίκες τους και ποτέ δε θα έκανα κάτι τέτοιο ειδικά στη χρονική περίοδο του Ραμαζανιού παραδείγματος χάριν.
Βέβαια το κατά πόσο η Αόρατη Μελάνη θα τολμούσε να πει ότι είναι άθεη εάν είχε γεννηθεί στο Ιράν ή και την Τουρκία ακόμα, αυτό δεν παίζεται καθόλου γιατί όχι μόνο δε θα τολμούσε αλλά θα φορούσε και φερετζέ και θα έλεγε και ευχαριστώ που θα έτρωγε και ξύλο από τον άντρα της….
Μπορεί λοιπόν να είμαι εμπρηστής κακών μαγισσών, να σφάζω στο γόνατο τους άπιστους και να είμαι και ανασκολοπιστής στα λόγια, αλλά τουλάχιστον δεν είμαι ρατσιστής και φασίστας στην πράξη, σαν και εσάς κυρία Αόρατη Μελάνη που έχετε και το όνομα και τη χάρη του ρατσισμού και του φασισμού όπως αποδεικνύεται. Και μαγκιά σας να είστε ρατσίστρια και φασίστρια, αλλά τουλάχιστον να μη μας παραμυθιάζετε ότι είστε υπέρμαχος των ατομικών δικαιωμάτων, της δημοκρατίας και της ελευθερίας γιατί ξέρετε ακόμα και η δημοκρατία και προπαντός η ελευθερία, έχουν και όρια και έτσι πρέπει να είναι.
Μάλλον δεν γνωρίζετε ότι ελευθερία σημαίνει έλευσις ορίου, δηλαδή φτάνω στο όριο και σταματώ αλλά εσείς βλέπω δε σταματάτε πουθενά. Για την αθεΐα μπορείτε να μιλάτε ελευθέρως αλλά εάν δεν ήσασταν ρατσίστρια και φασίστρια δε θα επιλέγατε τη Μεγάλη Εβδομάδα για να βγάλετε τη χολή σας. Θα σεβόσασταν τουλάχιστον τα ιερά πιστεύω και αρχές των συνανθρώπων σας. Εγώ μπορεί να μη τα σέβομαι γιατί είμαι ακροδεξιός φασίστας και ρατσιστής αλλά μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε το πολιτικό σας υπόβαθρο το οποίο μόνο δημοκρατικό δεν είναι. Γιατί δεν μπορείτε να κατακρίνετε πχ τον Πλεύρη επειδή έγραψε ένα βιβλίο εκφράζοντας το μίσος του για τους Εβραίους και συνεπώς είναι φασίστας και ρατσιστής κατ’ σας, ενώ εσείς βγάζοντας το μίσος και τη χολή σας για τους χριστιανούς και το χριστιανισμό, επιλέγοντας μάλιστα τη Μεγάλη Εβδομάδα για να το πράξετε αυτό, είστε η δημοκράτης και η υπέρμαχος των ατομικών δικαιωμάτων…
Ξέρετε εκτός από ανασκολοπιστής είμαι και ξεβρακωτής. Θα χαρώ πολύ να τα πούμε σε μία τετ α τετ αντιπαράθεση, στην εκπομπή του Urf για να δούμε και πόσα απίδια πιάνει ο σάκος σας, όχι τίποτα άλλο. Μόνο να φροντίσετε να φοράτε τσίγκινο κιλοτάκι. Αλλά ξέρω την καραμέλα σας, δε μιλάτε με φασίστες.... Απλά φοβάστε ότι θα σας πάει τσιρλιπιπί γι αυτό δεν μιλάτε και το ξέρετε πολύ καλά...
Και κάνετε πολύ μεγάλο λάθος αν νομίζετε ότι εγώ είμαι πιστός και θεοσεβούμενος. Βασικά δεν πιστεύω πουθενά αλλά δεν απορρίπτω και τίποτα. Μόνο η άτυπη θρησκεία του παγανισμού και των Wiccans με συγκινεί κάπως γιατί έχουν να κάνουν με τη Φύση που υπεραγαπώ.
Ο Χριστός για μένα δεν είναι θεός, είναι επαναστάτης και μόνο σαν τέτοιον τον τιμώ. Όμως σέβομαι τα ιερά πιστεύω, αξίες και αρχές των άλλων όσο γελοία και να τα θεωρώ όλα αυτά γιατί γνωρίζω καλά ότι οι θρησκείες είναι η ενσάρκωση του φόβου του ανθρώπου για το θάνατο αλλά δεν ασχολούμαι γιατί απλά σέβομαι το δικαίωμα του καθενός να πιστεύει κάπου ή να μη πιστεύει σε τίποτα και δε θέλω να του μπαίνω στη μύτη γι αυτό το λόγο και μόνο και να το παίζω επιστήμων και ιδεολόγος διαφωτιστής του μηδενισμού, πράγμα που είναι πάρα πολύ εύκολο να το κάνει ο καθένας όπως και να το παίζει αριστερός οπισθοπροοδευτικός από την Εκάλη.
Ναι είμαι ρατσιστής και φασίστας εγώ.
IMAGINOS, kapotes eihame kontraristi stin istoselida sou, tora diavazontas tis thesis sou apenanti stin aorati kopelia, sou zito sygnomi kai se vgazo to kapelo.
Fasistas kai ratsistis.
Ιμάτζινε, πού ακριβώς είδες μίσος και χολή; Πες μου το για να το ξέρω κι εγώ.
Πραγματικά, στο Ιράν ή στο Αφγανιστάν δεν θα μιλούσα για αθεΐα. Το οποίο μας δείχνει τι ακριβώς; Εμένα προσωπικά μου δείχνει ότι η στις χώρες αυτές καταπατώνται κατάφωρα τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Αισθάνομαι πολύ τυχερή που ζω στην Ελλάδα του 2000 και μπορώ να μιλώ ελεύθερα για την ιδεολογία μου. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι ο Πλεύρης επίσης μπορεί να το κάνει, όπως κι εσύ, όπως καθένας.
Αισθάνομαι τυχερή που δεν ζω σε μια άθλια καταπιεστική κοινωνία. Προσοχή όμως: δεν αισθάνομαι ευγνώμων προς τους "ισχυρούς" άντρες, παπάδες, εξουσιαστές κλπ. που μου "επιτρέπουν" να λέω ό,τι μου κατέβει. Αν ευγνωμονώ κάποιον, είναι οι γυναίκες και οι άντρες που αγωνίστηκαν για να έχω εγώ τώρα αυτήν την δυνατότητα.
Προφανώς, αγαπητέ μου, αν με πλακώσεις στο ξύλο, με βιάσεις και με ανασκολοπίσεις, θα ομολογήσω στο όνομα κυρίου του θεού και όποιου άλλου θέλεις. Δοκιμασμένη μέθοδος με 100% επιτυχία από την ιερά εξέταση και άλλους. Το θεωρείς σπουδαίο κατόρθωμα από μέρους σου αυτό;
Η λειτουργία του ιστολογίου "Αθεΐα" δεν θα σταματήσει την μεγάλη εβδομάδα, όπως δεν θα σταματήσει ούτε το ραμαζάνι. Δεν είναι υποχρεωμένοι οι χριστιανοί ή οι μουσουλμάνοι να το διαβάζουν.
Θίγοντας μια πεποίθηση δεν θίγεις τους ανθρώπους που την πιστεύουν. Σέβομαι ανθρώπους, δεν σέβομαι αφηρημένες έννοιες. Ιδίως όταν αυτές οι αφηρημένες έννοιες χρησιμοποιούνται εδώ και χιλιάδες χρόνια για χειραγώγηση.
Εύχομαι στην οικοδέσποινα, στους αναγνώστες και σε όλους
Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
Idom
Δημοσίευση σχολίου