Δεν θα πιστεύετε στα αυτάκια σας...
...έτσι για να αποκτήσετε και λίγη κουλτούρα, ακούλτουροι!
(να είναι καλά ο Sly και οι μουσικές του γνώσεις).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αυστηρά υποκειμενική, φύσει αντιφατική, θέσει ανεπίκαιρη
Every belief is a limit to be examined and transcended.
John C. Lily
My only wish is... to transform friends of god into friends of man, believers into thinkers, devotees of prayer into devotees of work, candidates for the hereafter into students of the world, christians who, by their own procession and admission, are "half animal, half angel" into persons, into whole persons.
Ludwig Feuerbach
(Lectures on the Essence of Religion)
21 σχόλια:
..είμαι χαμένος σε μία ατέλειωτη ανία...
συνθέτις;
Εμένα πάντως δε μου ακούγονται τα κομμάτια της "κλεμμένα" ή "αντιγραμμένα" (αν ήταν, θα τα έβαζε έτσι δημόσια στο website της;).
Νομίζω πως αυτός ο Sly κάνει την τρίχα τριχιά.
Θυμήθηκα ότι είχε γίνει στο Buzz μία κουβέντα επί τούτου.
Αυτό που είπε ο Αναλυτής μου φαίνεται σωστό: "...καλό θα ήταν να αφήσουμε τους εκεί [= στις σχολές της Βιέννης] ειδήμονες που την προσκαλούν, να κρίνουν κατά πόσο αυτά που έγραψε είναι παράγωγα, επηρεασμένα έργα ή αντιγραφές. Το ότι την προσκάλεσαν πάντως σημαίνει ότι δεν θεωρούν το έργο της μουσικοκλοπή"
Μπορεί η Ευγενίτσα να έχει κάνει τα πολλά όσα κατακριτέα, αλλά μουσική ξέρει. Έστω και αν κλέβει μουσικές φράσεις, νογά να κάνει ενορχήστρωση και "ξαναφιάχνει" τα έργα. Θα μπορούσε να τα δηλώνει ως διασκευές ή παραλλαγές σε θέματα προγενέστερων και θα ήταν όλα μέλι γάλα.
Αν μη τι άλλο ΞΕΡΕΙ το κλασσικό, δυτικό μουσικό σύστημα.
Εν αντιθέσει με κάποιους πολύ διάσημους μουσικούς μας, με Σταχανοβικής έμπνευσης έργα, που δίνουν εργολαβία σε άλλους να κάνουν την ενορχήστρωση χωρίς να το μολογάνε. Οι παροικούντες την μουσική, ελληνική Ιερουσαλήμ ξέρουν...
Idom
Και κάτι ακόμα για εμάς τους θεατές / ακροατές:
Όταν η Ε.Μ. έκανε ΚΑΛΗ μουσική - έστω και εν πολλοίς αντιγραμμένη - δεν την ήξερε ούτε ο θυρωρός τής πολυκατοικίας της για να την σχολιάσει, κράξει κ.λπ..
Τώρα που έκανε ΚΑΚΗ εκπομπή στην τηλεόραση, "όλοι" μας ενημερωθήκαμε και την σχολιάζουμε.
Ε, αυτό δείχνει και ποιες σκατά είναι οι δικές μας προτεραιότητες, σωστά;...
(Α. Μελάνη, αυτό ΔΕΝ το έγραψα ως προσωπική μομφή προς εσένα.)
Idom
Β, σε ευχαριστώ. Ο τίτλος είναι όπως τον πήρα από το Γιουτιούμπ. Και έλεγα να το διορθώσω, αλλά το ξέχασα μετά.
Ίδομ,
κάνει και εκπομπή στην τηλεόραση; Δεν το ήξερα!!
Έχετε δίκιο στο ότι την κράζουν επειδή είναι γυναίκα του Άδωνι. Εγώ πάλι δεν ασχολήθηκα με αυτό αλλά με την ουσία του πράγματος, έτυχε να δω το βίντεο και με έπεισε για την αντιγραφή-διασκευή.
Αυτό που λέει ο Αναλυτής στο buzz, ότι δεν μπορεί να γράψει κανείς έργο χωρίς να επεναλάβει μουσική φράση άλλου, το βρίσκω υπερβολικό. Αντίθετα με αυτό που λέει, υπάρχουν πάρα πολλοί συνδυασμοί από νότες. Το παράξενο θα ήταν να ξαναγράψεις κατά λάθος μια φράση του Σούμπερτ και όχι το αντίθετο. Να υποθέσω ότι όλα αυτά μένουν στο υποσυνείδητο και τα ενέταξε στα έργα της χωρίς να το καταλάβει; Τόσο πολλά; Δεν με πείθει.
Αλλά δεν επιμένω, καθ' ότι δεν είμαι μουσικολόγος και δεν κατοικοεδρεύω στην Βιέννη.
Ακόμη κι αν είναι διασκευές γνωστών έργων (εγώ, αν και φανατικός φίλος της κλασσικής, δεν είμαι ειδικός) δεν μου είναι τόσο εμφανής η ομοιότητα. Πάντως θυμάμαι το "'Ηλιε μου- ήλιε μου" του Χατζηδάκη να ακούγεται σαν την συμφωνία του Διός του Μότζαρτ, αλλά και πολλές φορές ακούσματα νεότερων συνθετών θυμίζουν κλασσικά έργα.
Μήπως η κακή εκπομπή και η κακή επιλογή συντρόφου επηρεάζει και την κρίση μας για το μουσικό έργο της;
Εγώ πάντως και το "ήλιε μου ήλιε μου βασιλιά μου" με είχε ενοχλήσει.
Άκουσα πρώτα το ελληνικό τραγούδι, και όταν άκουσα το έργο του Μότσαρτ (όταν απέκτησα την παρτιτούρα, για την ακρίβεια) κουφάθηκα (μεταφορικά μιλώντας). Ξεπερνούσε τα όρια του "κάτι θυμίζει αυτό". Ίσως είναι θεμιτό, δεν ξέρω, ένα είδος "διασκευής" ας πούμε (μα γιατί δεν έκανε αναφορά στο πρωτότυπο;) εμένα πάντως δεν μου άρεσε.
Κατά τα άλλα μάλον έχετε δίκιο: της έχουν κρατημένα για άλλους λόγους και της βρίσκουν ψεγάδια πιο εύκολα απ' όσο θα έβρισκαν υπό άλλες συνθήκες. Δεν το είχα συνειδητοποιήσει.
Πάντως, από τον Κορκολή πρέπει να είναι καλύτερη (συν το ότι δεν έχει εμφανιστεί σε βίντεο με ανήλικα...)!
@ Α. Μελάνη
"... δεν μπορεί να γράψει κανείς έργο χωρίς να επεναλάβει μουσική φράση άλλου..."
Στην πραγματικότητα όλα τα αληθινά μουσικά έργα τα έγραψαν οι Aρχαίοι Έλληνες. (Βλ. http://genikhsxrhshs.blogspot.com/2009/03/9.html) Από εκεί και πέρα, όλοι οι άλλοι αντιγράφουν εκείνα τα έργα...
Γνωστά χιλιοειπωμένα πράγματα. Δεν χρειάζεται να τα λάμε ξανά και ξανά.
Η μουσική τής Ευγενίας αποτελεί απλά αντιδάνειο (μερικές φορές).
Idom
Τί μού ΄κανες, άτιμη!
Αναγκάστηκα να έρθω σε internet-cafe για να το ακούσω, διότι το δικό μου μηχάνημα δεν ...μασσάει τέτοια...
α-α-ε
Ν.
Αγαπητή μου αυτό που σε ενοχλεί δεν είναι η πιθανή αντιγραφή σε μέρη του έργου, αλλα γιατί έβαλε τίτλους Ελληνικούς!
Μήπως κατά τύχη το παππου σου τον λέγανε Abraham?
Πολύ τραβηγμένο μου φάνηκε το βιντεάκι. Με τα standards που θέτει περί υποτιθέμενης αντιγραφής, τότε όλη η δυτική μουσική (από κλασική μέχρι rock) αποτελείται από αντίγραφα.
Μάλιστα για την κλασική μουσική ακούω συχνά τη φράση "εμένα όλα τα κλασικά ίδια μου φαίνονται"
Αντιγραφή θα ήταν εάν χρησιμοποιούσε την ίδια μελωδική γραμμή με τα ίδια ακκόρντα (ίδιες αρμονίες). Εδώ όμως απλά υπάρχουν κάποιες ρυθμικές ομοιότητες τις οποίες θα βρεις σε ένα εκατομμύριο τραγούδια...
Συμφωνώ με τον Elia και τον Heliotypon.
Καμμιά κυρία υποκλοπέα και σύζυγο αριστερού ψευτοκουλτουριάρη θα μας βρεις;
Πάντος οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η γυναίκα είναι πολύ όμορφη. Ανεξάρτητα από μουσικό ταλέντο και (ατυχέστατης) επιλογής συντρόφου...
OK παιδιά, δεκτές οι παρατηρήσεις. Πάω άλλα 5 χρόνια στο ωδείο και ξανάρχομαι.
Ορκ, άμα βρω θα σας ανημερώσω.
Άσχετο, το ξέρω, αλλά επειδή επισκέπτομαι για πρώτη φορά το blog σου, μου αρέσει πολύ το όνομά σου: Αόρατη Μελάνη. Το βρίσκω ευρηματικό, φιλοσοφημένο και πολύ εύηχο!
Εκτός φυσικά και αν είχες κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό σου, π.χ. τα παιδικά στυλό με την αόρατη μελάνη που γίνεται ορατή μόνο κάτω από φως, οπότε εδώ μπορούν να γίνουν πολλές φιλοσοφικές προεκτάσεις.
Tο "'Ηλιε μου - Ήλιε μου Βασιλιά μου" έχει τον τίτλο "Χασάπικο 40", παραδέχεται δηλαδή ο Χατζιδάκις ότι έχει σηκώσει το θέμα του από τη συμφωνία αρ. 40 (και όχι την 41, του "Διός") του Mozart. Επίσης, στη συλλογή για πιάνο "Για μια μικρή, λευκή αχιβάδα" έχει ένα κομμάτι που τιτλοφορείται "Συνομιλία με το Σέργιο Προκόφιεφ" και το θέμα του αντιγράφει το γνωστό απόσπασμα των Μοντέγκων και Καπουλέτων από το "Ρωμαίο και Ιουλιέττα" του Προκόφιεφ. Ο Χατζιδάκις δεν έκλεβε - κι ούτε θεωρούσε τον εαυτό του συνθέτη, αλλά τραγουδοποιό. Μεγάλοι, τεράστιοι Έλληνες συνθέτες είναι ο Νίκος Σκαλκώττας, ο Ιάννης Ξενάκης και ο Γιάννης Χρήστου. Προσωπικά βρίσκω απωθητική τη μουσική της Μανωλίδου και οι ενορχηστρώσεις της μου φαίνονται απαράδεκτες. Θυμάμαι ότι για πρώτη φορά άκουσα γι' αυτήν σε εκπομπή του Τρίτου Προγράμματος (πριν μάθω οτιδήποτε για τον Άδωνι) - παίρνει θέματα που ανατολικοφέρνουν και δεν κάνει καν κάποια ιδιαίτερη επεξεργασία. Κοπανάει ό,τι όργανο νάναι και βάζει τίτλους όπως "Έπος" και δεν ξέρω τι άλλο. Δεν θα άκουγα συναυλία της ούτε να με πλήρωναν.
Δημοσίευση σχολίου