Πέμπτη 17 Απριλίου 2008

ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ


Μεταφράζω από ένα μήνυμα που μου έστειλε φίλος εξ Ισπανίας ορμώμενος.

Το πρωτότυπο κείμενο της επιστολής (στα αγγλικά), καθώς και άλλες πληροφορίες, μπορείτε να δείτε εδώ:

http://www.snopes.com/politics/religion/drlaura.asp

Η Λώρα Σλέσιντζερ είναι μια γνωστή παρουσιάστρια του ραδιοφώνου στις ΗΠΑ. Έχει ένα πρόγραμμα στο οποίο δίνει συμβουλές στους ακροατές που τηλεφωνούν στη διάρκεια της εκπομπής.

Πρόσφατα προκάλεσε έντονες αντιδράσεις με την επίθεσή της κατά της ομοφυλοφιλίας. Η παρουσιάστρια αυτή είπε ότι η ομοφυλοφιλία είναι βδέλυγμα, όπως λέει η Βίβλος στο Λευιτικόν [σ.σ. το έψαξα, είναι στο Λευιτικόν Κ’ 13 για τους άρρενες – για τις γυναίκες ούτε κουβέντα] και ως εκ τούτου δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή σε καμμία περίπτωση.

Στη συνέχεια παραθέτουμε μια ανοιχτή επιστολή ενός αμερικανού πολίτη που απευθύνεται στη δόκτορα Σλέσιντζερ, η οποία κυκλοφόρησε ευρέως μέσω ίντερνετ.

«Αγαπητή Δρ. Λώρα,

Ευχαριστώ για τα όσα κάνετε προκειμένου να μορφώσετε τον κόσμο όσον αφορά το Νόμο του Θεού. Έχω μάθει πολλά από την εκπομπή σας και προσπαθώ να μοιράζομαι τη γνώση αυτή με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Όταν κάποιος επιχειρεί να υπερασπιστεί τον ομοφυλόφιλο τρόπο ζωής του υπενθυμίζω απλώς ότι στο Λευιτικόν Κ’13 δηλώνεται σαφώς ότι είναι βδέλυγμα. Τέλος συζήτησης.

Ωστόσο χρειάζομαι τη συμβουλή σας όσον αφορά ορισμένους συγκεκριμένους νόμους και την εφαρμογή τους.

α) Όταν καίω έναν ταύρο στο βωμό για θυσία, ξέρω ότι αναδίνει οσμήν ευωδίας προς τον Κύριον (Λευιτικόν Α’ 9). Το πρόβλημα είναι οι γείτονες. Ισχυρίζονται ότι η οσμή δεν τους είναι ευχάριστη. Θα πρέπει να τους χτυπήσω;

β) Θα ήθελα να πουλήσω την κόρη μου σκλάβα, όπως ορίζεται στην Έξοδο ΚΑ’ 7. Στην σημερινή εποχή, ποια τιμή νομίζετε ότι θα ήταν καλή;

γ) Γνωρίζω ότι δεν μου επιτρέπεται να έχω επαφή με γυναίκα όσο έχει την έμμηνο ρύση της διότι είναι ακάθαρτη (Λευιτικόν ΚΕ’ 19-24). Το πρόβλημα είναι, πώς θα το καταλάβω; Δοκίμασα να ρωτήσω, αλλά οι περισσότερες γυναίκες προσβάλλονται.

δ) Στο Λευιτικόν ΚΕ’ 44 δηλώνεται ότι μπορώ να κατέχω σκλάβους, τόσο άρρενες όσο και θήλεις, αρκεί να αγοράζονται από γειτονικά έθνη. Ένας φίλος μου ισχυρίζεται ότι αυτό ισχύει για τους Μεξικάνους αλλά όχι για τους Καναδούς. Μπορείτε να το διευκρινίσετε; Γιατί δεν μπορώ να κατέχω Καναδούς;

ε) Έχω ένα γείτονα που επιμένει να εργάζεται το Σάββατο. Στην Έξοδο ΛΕ’ 2 δηλώνεται σαφώς ότι πρέπει να θανατωθεί. Έχω ηθική υποχρέωση να τον θανατώσω αυτοπροσώπως;

στ) Ένας φίλος μου θεωρεί ότι το να τρως στρείδια, αν και είναι βδέλυγμα (Λευιτικόν ΙΑ’ 10), είναι μικρότερο βδέλυγμα από την ομοφυλοφιλία. Δεν συμφωνώ. Μπορείτε να το διευκρινίσετε;

ζ) Στο Λευιτικόν ΚΑ’ 20 δηλώνεται ότι δεν μπορώ να πλησιάσω το βωμό του Κυρίου αν έχω ελάττωμα στην όραση. Οφείλω να ομολογήσω ότι φορώ γυαλιά. Η όρασή μου πρέπει να είναι 20/20, ή υπάρχει κάποιο περιθώριο χάρης;

η) Οι περισσότεροι άντρες φίλοι μου κόβουν τα μαλλιά τους, ακόμη και τις φαβορίτες τους, παρόλο που αυτό απαγορεύεται ρητώς στο Λευιτικόν ΙΘ’ 27. Πώς πρέπει να πεθάνουν;

θ) Γνωρίζω χάρη στο Λευιτικόν ΙΑ’ 6-8 ότι το άγγιγμα του δέρματος ενός νεκρού χοίρου με καθιστά ακάθαρτο, μήπως όμως μπορώ να παίζω ποδόσφαιρο φορώντας γάντια;

ι) Ο θείος μου έχει ένα αγρόκτημα. Παραβιάζει το Λευιτικόν ΙΘ’ 19 σπέρνοντας δύο διαφορετικά είδη σπόρων στο ίδιο χωράφι, καθώς και η γυναίκα του, φορώντας ρούχα φτιαγμένα από δύο διαφορετικά είδη κλωστής (βαμβάκι και πολυέστερ). Επίσης τείνει να υβρίζει και να βλασφημεί πολύ. Είναι πράγματι απαραίτητο να μπούμε στη διαδικασία να συγκεντρώσουμε όλο το χωριό για να τους λιθοβολήσουμε; (Λευιτικόν ΚΔ’ 10-16). Μήπως θα μπορούσαμε απλά να τους κάψουμε σε μια μικρή οικογενειακή συγκέντρωση, όπως κάνουμε με όσους κοιμούνται με τους εξ αγχιστείας συγγενείς τους; (Λευιτικόν Κ’ 14).

Γνωρίζω ότι έχετε μελετήσει σε βάθος αυτά τα θέματα, επομένως είμαι βέβαιος ότι μπορείτε να με βοηθήσετε.

Σας ευχαριστώ και πάλι που μας υπενθυμίζετε ότι ο λόγος του Θεού είναι αιώνιος και απαράλλακτος.

Ένας αφοσιωμένος μαθητής και θαυμαστής σας."

21 σχόλια:

dr.SeenG είπε...

Δεν είμαι ειδικός περί των θρησκευτικών (είμαι αρκετά μετριοπαθής Χριστιανός) αλλά με μια πρώτη ματιά συμφωνώ με την επιστολή του Αμερικανού.
Ίσως τα ταμπού για τα οποία έγραψες στο προηγούμενο ποστ, οφείλονται στο γεγονός πως "φονταμενταλιστές", άνθρωποι Του Θεού κτλ καταφέρνουν και καθοδηγούν τον τρόπο ζωής στον Δυτικό κόσμο (για την Ανατολή δεν χρειάζεται να πω τίποτα, βλέπουμε όλοι τι γίνεται).

Τατιάνα Ραπακούλια είπε...

Ένα τέτοιο σχόλιο από έναν χριστιανό είναι ανεκτίμητο...
Δυστυχώς υπάρχει φανατισμός και ακαμψία, ευτυχώς υπάρχει επίσης κοινός νους και ελεύθερη σκέψη.

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.

Noname είπε...

Είναι απορίας άξιον να βλέπει κανείς σήμερα ανθρώπους να ακολουθούν και να ασπάζονται ένα τρόπο ζωής όπως περιγράφεται στη Βίβλο (και όχι μόνο π.χ Κοράνι κτλ)ο οποίος ίσχυε σύμφωνα με τα ήθη,έθιμα και παραδόσεις της εποχής που γράφτηκε.Αυτοί που πιστεύουν πραγματικά - σε κάτι - δεν αναλώνονται στο εθιμοτυπικό του πράγματος αλλά στην ουσία.Όλα αυτά που αναφέρονται στη Βίβλο κτλ. παρουσιάζουν πολιτιστικό και πολιτισμικό ενδιαφέρον και πιστεύω πως δεν αποτελούν κανόνες της θρησκείας.Αν διαβάσει κανείς προσεκτικά και απαλλαγμένος από παρρωπίδες θα φτάσει στην ουσια της κάθε θρησκείας και μόνο τότε θα καταλάβει το πραγματικό νόημα της.Οι κοινωνίες εξελίσονται και σαφώς αλλάζουν και τα ήθη, έθιμα και ο τρόπος ζωής.Είναι αδιανόητο να κολλάμε στο παρελθόν και να το χρησιμοποιούμε ως μέσο για να κατανοήσουμε κάτι τόσο δυσνόητο και υποκειμενικά αντιληπτό όπως είναι η θρησκεία.Το κείμενο του πολίτη αυτού πολυ ευστοχα περιγράφει τις συνήθειες μιας άλλης εποχής που φανταζει εξωπραγματική για τα δικά μας δεδομένα.Πότε λοιπόν θα καταλάβουμε ότι, ότι διαβάζουμε εκεί περιέχει κάποιο νόημα που πρέπει εμείς να αποκωδικοποιήσουμε ρεαλιστικά ?Πότε ο εγκέφαλος των ανθρώπων αυτών με τις ακραίες θέσεις θα ωριμάσει και θα δεχτεί το γεγονός ότι τα παραμύθια είναι για τα παιδιά?Μάλλον ποτέ όσο υπάρχουν οι επιτήδειοι που παίζουν με το μυαλό μας και αναβιώνουν αναίτια (για εμάς - γιατί για αυτούς κάποιος λόγος θα υπάρχει)το παρελθόν.

Τατιάνα Ραπακούλια είπε...

Βανέσσα, για μια φορά συμφωνώ απολύτως μαζί σου! :-)

Ανώνυμος είπε...

Μου άρεσε τόσο η αντίδραση του ακροατή προς τη δόκτορα Σλέσινγκερ!
Την έσφαξε με το βαμβάκι!
Την καλησπέρα μου σε όλους!

Noname είπε...

Εγώ πάλι θα ήθελα πααααρα πολύ να δω την αντίδραση της doctor όταν της έκανε ντου από παντού ο ακροατής!!!Πόσα χρώματα άλλαξε...σε πόση ώρα βρήκε την φωνή της...τι του απάντησε!!

Διαγόρας ο Μήλιος είπε...

Εξαιρετικό! Το έχω διαβάσει στα αγγλικά, χαίρομαι πολύ που το συναντώ και στα Ελληνικά! Βγάζω το καπέλο και στέλνω αγωνιστικούς χαιρετισμούς στη μεταφράστρια!

Τατιάνα Ραπακούλια είπε...

Διαγόρα σε ευχαριστώ!

Μόλις κοίταζα το Λευτιτικόν Κ 15, όπου λέει: "Εάν τις συνουσιασθή μετά κτήνους, εξάπαντος θέλει θανατωθή. Και το κτήνος θέλετε φονεύση."

Ίσα ρε παιδιά! Τι φταίει το έρημο το κτήνος; Δε φτάνει που το πήδηξαν να το σφάξουμε κι από πάνω; Βιασμός μετά φόνου λέγεται αυτό!

Αλλά θα μου πεις, τέτοια ζωή τι να την κάνει...

Zijay είπε...

Οταν λέει ομοφυλόφυλους εννοεί και τους "gay-trendy"?

Όταν λέει γουρούνια εννοεί τα ζώα η πιάνει και την κατηγορία αντρες-ρεμάλια?

Και τέλος όταν λέει σκλάβοι εννοεί αυτούς που είναι ήδη "πουλημένοι" ή αυτούς που πιστεύουν ότι όλα έχουν μια τιμή?

god! hey god!!! psit! hey you god! ...bless America....

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ είπε...

Kαλά σε κατάλαβα ότι το όνομα του μπλογκ σου είναι ύποπτο.
Γιατί είναι αόρατη η μελάνη θα σε ρωτήσει τώρα ο πατήρ Στοχάζομαι ;
[Για όποιον δε ξέρει τι εστί πατήρ-Στοχάζομαι θα αφήσω την οικοδέσποινα να το εξηγήσει].

Τατιάνα Ραπακούλια είπε...

Ο αγαπητός μου φίλος που τα καταπίνει αμάσητα, αναφέρεται στον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, στο ιστολόγιο του οποίου,
http://mkka.blogspot.com/
και συγκεκριμένα στις τρεις πιο πρόσφατες αναρτήσεις γίνεται μεγάλη και έντονη συζήτηση περί θρησκείας γενικά και περί συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης ειδικότερα.

ATHENA είπε...

http://mkka.blogspot.com/
ΜΑ ΚΙ ΑΥΤΟς Ο ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΤΟΥ ΜΑΚΑΚΑ !!!
(ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΥΠΟΘΕΣΗ, ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩς ΔΕ ΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΙς!

ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ, Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΑΞΙΑ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ, (ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΕΚΑΤΜΜΥΡΙΑ ΑΛΛΟΥς) ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΖΙΓΚ ΖΑΓΚ ΣΤΙς ΝΕΡΑΤΖΙΕΣ, ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΖΑΦΟΝΤ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ ΚΑΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ;-)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΟΡΑΤΗ!

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ είπε...

Tελικά μας έκανε εμάς ο π. Στοχάζομαι αόρατους.
Πάνω που πήγαμε να συνεννοηθούμε με τους άλλους.
Kαλή συνέχεια.

Πες χαιρετισμούς στους άλλους – λυπάμαι που κόπηκα πάνω που έμοιαζε πιθανή μία συνεννόηση. Όμως δεν πήγαν όλα χαμένα.

Πρώτον γνωριστήκαμε.
Δεύτερον βρήκα αυτό το κείμενο του π. Φιλόθεου το οποίο μου είχε διαφύγει και ήταν συγκλονιστικό.
Kαι τρίτον: εξαναγκάσαμε αυτόν τον … μη πω τώρα πασχαλιάτικα, να βγάλει προς τα έξω το πραγματικό του πρόσωπο.

Δε χανόμαστε τώρα …
Bάζω και το link μόλις λύσω ένα πρόβλημα που έχω με τον μπλογκερ μου.

ρακόμελο είπε...

Δεν πρέπει να ασχολούμαστε με την Παλαία Διαθήκη, αφού ως επί το πλείστον περιέχει εβραικές βλακείες. Αυτό το γεγονός όμως δεν έχει καμμία σχέση με τη ζωή και τη διδασκαλία του Ιησού Χριστού, η όποία περιγράφεται στην Καινή Διαθήκη...

Τώρα, όσον αφορά τους Ομοφυλόφιλους, πιστέυω πως θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να ζουν όπως οι ίδιοι θέλουν(με το ζόρι δεν γίνεται τίποτα) και να ισχύει ο νόμος περί ελέυθερης συμβίωσης και γι αυτούς, αλλά δεν θα πρέπει σε καμμία περίπτωση η Ομοφυλοφιλία να θεωρείται ως κάτι φυσικό, αφου δεν είναι...

Τατιάνα Ραπακούλια είπε...

Βλέπω άλλα δύο σχόλια στο mail μου, αλλά για κάποιο λόγο δεν τα βλέπω εδώ... τέλος πάντων σχολιάζω όσα βλέπω εδώ και θα επανέλθω για τα άλλα μόλις εμφανιστούν.

@Αθηνά σε ευχαριστώ για την επίσκεψη!

Η ανοιχτή επιστολή που αναφέρω στην ανάρτηση δεν νομίζω να γράφτηκε από χριστιανό. Μπορεί κιόλας, δεν ξέρω, αλλά δεν έχουμε τρόπο να το μάθουμε. Είναι ανώνυμη.

Δεν στάλθηκε ποτέ στην ίδια τη Λώρα Σλέσιντζερ, απλώς διαδόθηκε μέσω διαδικτύου (αυτό το λεώ και για όσους αναρωτήθηκαν πώς αντέδρασε η Λώρα όταν την έλαβε). Θερμά παρακαλώ, διαδώστε την κι εσείς όσο μπορείτε. Αντιγράψτε ελεύθερα, άλλωστε δεν είναι δική μου.

@Μεσιέ Δεμασαμερέ (α, ωραία ακούγεται έτσι!),

Εγώ του χρωστώ μεγάλη ευγνωμοσύνη διότι έφερε ένα σωρό κόσμο στο μπλογκ μου. Στην πραγματικότητα όλα ήταν ένα διαφημιστικό κόλπο!

Για να μην είσαι ο μόνος που γρινιάζει, μάθε ότι προτού βάλει το μετριασμό μου έσβησε κι εμένα δυο ή τρία σχόλια, καθόλου υβριστικά. Δεν ξέρω με ποια λογική τα σβήνει, υποθέτω με τη λογική "στραβά ξύπνησα σήμερα" ή "τα πήρα στο κρανίο".

Ρακόμελο, καλωσήρθες.
Συφμωνώ ότι δεν χρειάζεται να υιοθετούμε τα λεγόμενα της παλαιά διαθήκη, επειδή λέει πολλές βλακείες - τελεία. Το "εβραϊκές" μου φαίνεται ότι περισσεύει. Οι βλακείες είναι βλακείες ανεξαρτήτως εθνικότητας.

Να επισημάνω ωστόσο ότι η παλαιά διαθήκη έχει ιστορική και λογοτεχνική αξία. Το άσμα ασμάτων ας πούμε είναι υπέροχο.

Προσωπικά, δεν ενστερνίζομαι ούτε τις διδαχές της καινής διαθήκης, ομολογώ ωστόσο ότι είναι κλάσεις ανώτερες από εκείνες της παλαιάς. Από την καινή διαθήκη μπορεί κανείς να αντλήσει και κάποιες αρχές, αρκεί να τις υποβάλει σε κριτική θεώρηση, όπως κάνουμε με το κάθε τι πριν το υιοθετήσουμε.

Ως προς τους ομοφυλόφιλους, δεν γνωρίζω καμμία έρευνα που να αποδεικνύει ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι φυσιολογική. Αντιθέτως υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι είναι φυσιολογική. Αυτό δεν συνιστά θέμα της ανάρτησης, ωστόσο αν θέλεις το συζητάμε.

Ούτως ή άλλως, είτε πιστεύει κανείς ότι είναι φυσιολογική είτε όχι, θεωρώ και εγώ αυτονόητο ότι πρέπει καθένας να μπορεί να επιλέγει ελεύθερα το σεξουαλικό προσανατολισμό του, και φυσικά ότι εφόσον υφίσταται το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης θα πρέπει να ισχύει για όλους ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού. Χαίρομαι που βλέπω ότι σκέφτεσαι κι εσύ έτσι.

Squeaky είπε...

Απλά, κορυφαίο ποστ!
Χαίρε Αόρατη Μελάνη!

Αόρατη Μελάνη είπε...

Ευχαριστώ Τρυπ! (το τρυπ από το τρύπα, σωστά;-)

Τα εύσημα ανήκουν στον συγγραφέα της ανώνυμης επιστολής, εγώ απλώς μεταφράζω.

Squeaky είπε...

Χεχε...
Το trip, από το: σκοντάφτω, βάζω τρικλοποδιά, αλαφροπατώ,ταξιδάκι,ολίσθημα,ψυχεδελική εμπειρία, και ναι! και από το τρύπα!
(Διαλέγετε και παίρνετε!)
Μελάνη, μην είσαι μετριόφρων.
Χτες διάβασα όλα τα ποστ σου και τα βρήκα καταπληκτικά.
Σου εύχομαι να περάσεις καλό Πάσχα μαζί με το υπέροχο παιδάκι σου (που tripάει ταβάνια και φτάνει στον ουρανό!)

Αόρατη Μελάνη είπε...

Άστα αυτά, από το τρύπα είναι, μόλις είδα τη φάτσα σου στο μπλογκ τα κατάλαβα όλα!

Δεκτή η φιλοφρόνηση (μα, όλα καταπληκτικά; ούτε ένα απλώς υπέροχο;).

Η κόρη μου σε συμπάθησε πολύ, καθώς και τον κύριο Φουσκομάγουλο. Τις καλύτερες ευχές μου και στους δυο σας!

Ανώνυμος είπε...

Επειδή ακούστηκαν ορισμένα πρωτάκουστα σχετικά με τον πρόσφατο γάμο ομοφυλοφύλων στην Τήλο και το αν υπάρχει διάταξη νόμου που να το επιτρέπει κλπ, επισημαίνω ότι κανένας δεν έκανε τον κόπο να να ρωτήσει τον κατεξοχήν ειδήμονα της εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου στην ελληνική έννομη τάξη και στην υποχρεωτική ερμηνεία των κανόνων του εσωτερικού δικαίου σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο.

Πρόκειται για τον καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κύριο Παυλόπουλο, που τυχαίνει να είναι σήμερα και ο κατεξοχήν αρμόδιος υπουργός που θα κληθεί να εκδώσει εγκύκλιο στους δημάρχους και προέδρους κοινοτήτων της χώρας για την εφαρμογή των διατάξεων του πολιτικού γάμου και σύνταξης των ληξιαρχικών πράξεων.

Διαβάστε τι γράφει σε σύγγραμμά του:

«Όταν πρόκειται για την ερμηνεία και την εφαρμογή οποιωνδήποτε άλλων, προγενεστέρων ή μεταγενεστέρων της Κοινοτικής Οδηγίας διατάξεων του εθνικού δικαίου, το ΔΕΚ δέχεται ότι ο εθνικός δικαστής οφείλει να προβαίνει στην ερμηνεία και εφαρμογή του δικαίου αυτού, πάντα μέσα στα πλαίσια του δυνατού, υπό το φως του κειμένου και του σκοπού του κοινοτικού δικαίου, προκειμένου να επιτύχει το στόχο, που καθορίζεται από αυτή, και να συμμορφωθεί έτσι προς τις διατάξεις του άρθρου 189 παρ. 3 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (Βλ. Απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου C-21/04, 4 Ιουλίου 2006, Κωνσταντίνος Adeneler and others ver. Ellinikos Organismos Galaktos. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει οι διατάξεις του εσωτερικού δικαίου και συγκεκριμένα οι διατάξεις περί γάμου να ερμηνευτούν «υπό το φως του κειμένου και του σκοπού των αντίστοιχων διατάξεων του κοινοτικού δικαίου (ισότητα ανδρών και γυναικών, οιουδήποτε γενετήσιου προσανατολισμού ως προς τα δικαιώματα τέλεσης γάμου κλπ).

Τέλος ο εθνικός δικαστής στην προσπάθεια του να εναρμονίσει, π.χ. με τις μεθόδους που ήδη εκτέθηκαν, το εθνικό δίκαιο με το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο, δεν έχει «διέξοδο διαφυγής». Λόγω της αρχής της υπεροχής του κοινοτικού δικαίου υποχρεούται να μην εφαρμόσει τη διάταξη του εθνικού δικαίου, η οποία αντιτίθεται τόσο στο πρωτογενές, όσο και στο παράγωγο κοινοτικό δίκαιο. Η υποχρέωση αυτή εμφανίζεται ακόμη περισσότερο έντονη και επιτακτική, όπως είναι ευνόητο, στην περίπτωση κατά την οποία έχει ήδη προηγηθεί απόφαση του ΔΕΚ, η οποία και έχει κρίνει, με δύναμη δεδικασμένου κατά τις κείμενες κοινοτικές διατάξεις, την αντίθεση μιας διάταξης του εθνικού δικαίου προς το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο (Βλ. Πρ. Παυλόπουλου εγγυήσεις του δικαιώματος δικαστικής προστασίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, σελ. 83-84, Εκδόσεις Σάκκουλα, 1993).»

Αν υπάρχουν όλα αυτά γραμμένα, χρειάζεται να ψάχνουμε στο λεξικό του Μπαμπινιώτη και να ρωτάμε τους παπάδες;

Αόρατη Μελάνη είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε,

ευχαριστώ για το πολύ ενημερωτικό και κατατοπιστικό σου σχόλιο!

Γράψε το και πουθενά αλλού, κάπου που να έχει περισσότερους αναγνώστες και πιο πρόσφατες αναρτήσεις, κάπου που να βρει απήχηση και να γίνει ευρύτερα γνωστό (αν δεν το έχεις ήδη κάνει).