Φέτος η κόρη μου πήγε στο νηπιαγωγείο.
Στη συγκέντρωση που έγινε την μέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς η δασκάλα μας είπε ότι "θα επικοινωνούμε με σημειώματα μέσα στα καλαθάκια των παιδιών". Η χρήση της λέξης "καλαθάκια" μου έφερε νοσταλγία, σε μια εποχή όπου τα σακίδια με το Μπομπ το Σφουγγαράκη και τα συναφή μόνο καλαθάκια δεν θυμίζουν. Βέβαια υπάρχουν και άλλοι τρόποι επικοινωνίας, όπως ανακοινώσεις στην είσοδο και προφορική επικοινωνία για κάθε τι έκτακτο.
Το πρώτο σημείωμα που μας ήρθε με τον τρόπο αυτό ήταν ένα έντυπο για την κατάσταση της υγείας του παιδιού, το οποίο έπρεπε να συμπληρωθεί από τους αρμόδιους γιατρούς και να παραδοθεί στο σχολείο.
Το δεύτερο ήταν ένα εθνεγερτικό ποίημα, με το όνομα της κόρης μου γραμμένο από κάτω, εμφανώς προς αποστήθιση για την επικείμενη εθνική γιορτή.
Έφαγα ένα μικρό σοκ, ομολογώ. Η μικρή δεν ξέρει τι είναι "της Αλβανίας τα βουνά" ούτε η "δόξα του σαράντα" ούτε τα άλλα συναφή που αναφέρονται στο ποίημα. Πολύ αμφιβάλλω ότι πρόλαβαν να της τα μάθουν μέσα στις δυο εβδομάδες που πηγαίνει εκεί. Η κόρη μου δεν γνωρίζει ούτε καν ανάγνωση. Υποθέτω ότι ο ποιητής εννοούσε ότι οφείλουμε εμείς, οι γονείς, να της το διαβάζουμε κάθε μέρα και να τη βάζουμε να το παπαγαλίζει μέχρι να το πει νεράκι. Επειδή όμως δεν μας δόθηκε ρητώς τέτοια οδηγία, κατόπιν εμβριθών διαβουλεύσεων με τον πατέρα της μικρής, αποφασίσαμε να κάνουμε την πάπια.
Δεν υπάρχει περίπτωση να μάθω στο παιδί μου αυτό το ανοσιούργημα. Ούτε όμως ήθελα και να έρθω σε αντιπαράθεση με τη δασκάλα και να καθήσω να συζητήσω την ιδεολογική μου τοποθέτηση. Την ημέρα της γιορτής απλώς θα "αρρωστήσει" εντελώς τυχαία. Αλλά και να πάει στη γιορτή, τι πιο φυσικό ένα παιδάκι να μη θυμάται το ποιηματάκι του ή να ντρέπεται να το πει;
Όμως το κακό δεν τελείωσε εκεί. Εχτές ανοίγοντας το "καλαθάκι" της (ροζ λούτρινο σακίδιο με τον Γουίνι το αρκουδάκι απ' έξω) βρήκα το παρακάτω φυλλάδιο που με άφησε να χάσκω από κατάπληξη.
Πολλοί ίσως να απορούν με την κατάπληξή μου. Στην Ελλάδα ζούμε. Την ορθόδοξη χριστιανική Ελλάδα. Τι το παράξενο σε ένα χριστιανικό φυλλάδιο στα καλαθάκια των παιδιών;
Αφήνω κατά μέρος το γεγονός ότι η δασκάλα γνωρίζει πως είμαστε άθεοι, διότι με την εγγραφή είχα ζητήσει απαλλαγή από τα θρησκευτικά όπως το δικαιούμαι, και ενημερώθηκα ότι στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχει συγκεκριμένη ώρα θρησκευτικών, όπως στο δημοτικό, διότι δεν υπάρχει κανονικό πρόγραμμα, και επομένως δεν είναι δυνατόν να εντοπιστούν οι ώρες που γίνονται αναφορές στη θρησκεία ώστε να μην συμμετέχει το παιδί εκείνες τις ώρες. Εκκλησιασμός ούτως ή άλλως δεν γίνεται, όπως έμαθα. Το πρωί κάνουν μια προσευχή, όταν όμως η δασκάλα με ρώτησε αν ήθελα να βγαίνει το παιδί μου έξω από την τάξη την ώρα εκείνη, απάντησα φυσικά όχι, δεν θέλω να γίνει δακτυλοδεικτούμενο ένα πεντάχρονο κοριτσάκι την πρώτη του χρονιά στο σχολείο. Αρκετά έχει στο κεφάλι της, με καινούριες συντροφιές, καινούριο χώρο, καινούριες καταστάσεις, ας μην έχει να διαχειριστεί και αυτό. Όταν πάλι με ρώτησε αν θέλω να μην συμμετέχει στη φάτνη που στήνουν για τη γιορτή των χριστουγέννων όπου ντύνονται αγγελουδάκια, ρώτησα, συμμετέχουν όλα τα παιδιά στη γιορτή; Ναι, μου λέει η δασκάλα. Ε τότε να ντυθεί και αγγελουδάκι και μάγος και βοσκός και αγελάδα και ότι άλλο τραβά η ψυχή της, είπα. Να συμμετέχει στο παιχνίδι με τους συμμαθητές της. Όλοι όλοι αντάμα και ο ψωριάρης χώρια; Δεν βλέπω το λόγο να της το κάνω αυτό. Λέμε στο σπίτι τα δικά μας παραμύθια, της εξηγώ ότι και τα παραμύθια με το χριστούλη είναι παραμύθια και αυτά όπως όλα, μόνο που μερικοί άνθρωποι τα νομίζουν αληθινά, και καθαρίζουμε.
Αφήνω λοιπόν κατά μέρος το γεγονός ότι εμείς είμαστε άθεοι, και η δασκάλα θα μπορούσε να το λάβει υπ' όψη της και να μην χώσει το φυλλαδιάκι στο δικό μας καλαθάκι. Το αφήνω κατά μέρος και αναρωτιέμαι:
Είναι νόμιμο αυτό που έγινε;
Στο σχολείο του παιδιού, φορέα της κρατικής παιδείας, είναι νόμιμο να διανέμονται φυλλάδια που διαφημίζουν τις δραστηριότητες μιας συγκεκριμένης εξωσχολικής ομάδας; Χριστιανικής ή όχι, δεν έχει σημασία. Με πιο κριτήριο αποφασίζουν οι δάσκαλοι ή οι διευθυντές ή δεν ξέρω κι εγώ ποιος ότι θα διαθέσουν το σχολικό μηχανισμό ως φορέα για την προώθηση των δραστηριοτήτων του συγκεκριμένου σωματείου ή συλλόγου ή οτιδήποτε άλλο είναι τέλος πάντων αυτή η "νεανική συντροφιά";
Να πάω λοιπόν κι εγώ με φυλλάδια της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης, της οποίας είμαι μέλος, και να τους ζητήσω να τα μοιράσουν στα παιδιά επειδή κρίνω ότι οι δραστηριότητες της εταιρείας είναι ωφέλιμες για την μόρφωση και την διάπλαση του χαρακτήρα τους; Θα το δεχτούν και αυτό, ή μήπως όχι; Μέσω ποιου μηχανισμού παίρνονται αυτές οι αποφάσεις;
Σκέφτηκα να πάω στο σχολείο και να ρωτήσω για να λύσω την απορία μου, αλλά κώλωσα. Πολύ απλά, δεν είχα το κουράγιο ούτε τη διάθεση να έρθω σε αντιπαράθεση με τη δασκάλα και με τα όσα εκπροσωπεί. Δεν είχα το κουράγιο να μπω σε συζήτηση για το κατά πόσον είναι θεμιτό κάτι τέτοιο. Και άλλωστε τι σημασία έχει; Την προσευχή το πρωί θα συνεχίσουν να την λένε. Τη φάτνη τα χριστούγεννα θα συνεχίσουν να τη στήνουν. Και τα φυλλάδια το πιθανότερο είναι ότι θα συνεχίσουν να τα χώνουν στα καλαθάκια.
Δεν έχω το κουράγιο να τα βάλω με όλα αυτά. Το μόνο που νιώθω ότι μπορώ να κάνω, το μόνο που κάνω, είναι να φτιάχνω για την κόρη μου άλλα παραμύθια. Παραμύθια που να την μαθαίνουν να σκέφτεται ελεύθερα.
Ιδού και η πίσω όψη του φυλλαδίου, έτσι για να έχετε πλήρη εικόνα της προσφοράς της "νεανικής συντροφιάς" της ενορίας μας στα παιδιά μας!
Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
57 σχόλια:
καλή χρονιά...
Ήμαρτον!!!
Μάνα και πατέρα της αορατομελανοοικογένειας κουράγιο!Πολύ.
Δε μου φαίνονται και τόσο τρομερά όλα αυτά. Οι δικές μας οι γενιές είχαν φάει πολύ περισσότερη κατήχηση στο σχολείο, αλλά αντέξαμε! Αναπτύξαμε κριτική σκέψη, αμφισβητήσαμε, απορρίψαμε – όταν ήρθε η ώρα τους, τα κάναμε.
Δε νομίζω ότι θα γίνει πλύση εγκεφάλου στην κόρη σου αν πει μερικές προσευχές και δεχτεί κάποιες κατηχήσεις. Τα παιδιά έχουν περισσότερο μυαλό απ’ όσο νομίζουμε. Όταν έρθει η ώρα, θα βγάλει τα συμπεράσματά της.
Πολλές ευχές για το παιδί. Να 'ναι πάντα χαρούμενη.
Ακταία-Μιρούνα, Αόρατη Μελάνη... δεν το είχα σκεφτεί
Ρε Μαργαρίτα Μ. εσύ είσαι τελικά η Αόρατη Μελάνη; Έχεις μεταφράσει πολλά βιβλία ισπανικής λογοτεχνίας
Φιλάκια στην κορούλα σου!
Υπερβάλλεις...λίγο.
Αεροστατικέ, ευχαριστώ!
Πολύ πετυχημένο! :-D
Βιολόγε, ευχαριστώ επίσης!
Ηλία, ευχαριστώ για τις ευχές.
Δεν φαντάζομαι ότι το παιδί θα "πάθει κάτι" με όλα αυτά. Και μυαλό έχει, και ερεθίσματα από το σπίτι έχει, θα βγάλει τα συμπεράσματά της (που μπορεί και να μην συμφωνήσουν με τα δικά μου, το ξέρω και αυτό).
Όπως λες, όλοι μας από εκεί περάσαμε, και προβληματιστήκαμε, και κριτική σκέψη αναπτύξαμε (ή τουλάχιστον έτσι νομίζουμε!).
Ωστόσο την κριτική σκέψη την αναπτύξαμε όχι ΧΑΡΗ στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά ΠΑΡΟΛΟ που περάσαμε από αυτό. Εγώ θέλω ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να στηρίζει την προσπάθειά μου να μορφώσω το παιδί μου, όχι που να μου τη δυναμιτίζει.
Ανώνυμε,
Αταρόη Μανέλη, τι σου λέει;
Το Μαργαρίτα Μι μου αρέσει, λέω να το κρατήσω για πρόχειρο, αν δεν το χρειάζεται κανείς άλλος.
Καραμέλα, θα της τα μεταφέρω!
Συμφωνώ με τον elias. Εγώ βγήκα έτσι όπως βγήκα όχι επειδή ο πατέρας μου προσπάθησε ενεργά να μου μεταφέρει κάποιες ιδέες, αλλά επειδή όταν τον εγώ τον ρώτησα με δική μου πρωτοβουλία, εκείνος μου είπε με όσο το δυνατόν πιό αμέτοχο τρόπο την αντικειμενική αλήθεια. (Μόνο για κάτι ζώδια, χαρτορίχτρες, καφετζούδες κλπ. έδειξε απαξίωση "αυτεπάγγελτα", χωρίς να περιμένει να κάνω ερωτήσεις.)
Αυτό βέβαια δεν μειώνει την αναγκαιότητα κοινωνικής παρέμβασης για την καταπολέμηση της δεισιδαιμονίας και την εξάλειψη της αδικίας που βασίζεται σε δεισιδαιμονία, απλά, καλύτερα να μην παρασύρουμε τα παιδιά μας σε αυτή τη μάχη.
Δεν είμαι τόσο σίγουρη ότι δεν τρέχει τίποτε και ότι δεν πρέπει να ανησυχείς. Από κάπου ψαρεύουν όλοι αυτοί των παραεκκλησιαστικών οργανώσεων.
Από πού προέρχονται οι απελπισμένοι γονείς που προσπαθούν να μάταια να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους που έχουν κλειστεί σε μοναστήρια; Είναι γονείς που αδιαφόρησαν για το χαρτάκι στο καλαθάκι και από κατηχητικό το παιδάκι άρχισε να πηγαίνει στις ολονυχτίες και μετά είπε αθώα θα πάω κατασκήνωση και ήταν χριστιανικό καμπ. Που από ότι βλέπω έχει από όλα (χορωδία, ηλεκτρονικά παιχνίδια κλπ).
Είδα μια εκπομπή για τη μονή του Εσφιγμένου όπου ο δημοσιογράφος έπαιρνε συνέντευξη από τέσσερα (ΤΕΣΣΕΡΑ) αδέλφια που και τα τέσσερα είχαν καλογερέψει. Φαντάζεσαι τη μανούλα τους.
Το καλύτερο φάρμακο που ξέρω το διάβασα σε ένα παλιό βιβλίο του Ουμπέρτο Έκο (Σημειολογία και καθημερινή ζωή) όπου προτείνει να διαβάζουμε στα παιδιά μας μύθους και ιστορίες από όλες τις θρησκείες και τις κοσμολογίες. Θα πρόσθετα και τη θεωρία της μεγάλης έκρηξης και τη θεωρία της εξέλιξης. Αλλά νομίζω ότι δεν πρέπει να φανεί ότι προσπαθεί να επηρεάσει κάποιος το παιδί προς τη δική του άποψη.
Μια ανάλαφρη επαγρύπνηση ώστε ο μικρός συνάνθρωπος να μάθει να κρίνει και να σκέφτεται.
Καλημέρα σας!
Το οπισθόφυλλο τού φέιγ βολάν είναι όλα τα λεφτά! Ηλεκτρονικά και επιτραπέζια και γκλαμουράτο format. Μού θύμισε την ανανέωση που έγινε στις αφίσες τής ΚΝΕ, 15-20 χρόνια πριν. Έως τότε επιτρεπόταν μόνο το άσπρο, μαύρο, κόκκινο και κίτρινο. Μετά έγιναν πολύχρωμες.
Παρατηρώ ότι δεν υπάρχει πρόνοια για συζητήσεις, διάβασμα και τάβλι.
Θέλω τάβλι!
Idom
Αγαπητέ Elias είναι συζητήσιμο και ίσως μη προσδιορίσιμο αυτό που υποστηρίζεις: "Οι δικές μας οι γενιές είχαν φάει πολύ περισσότερη κατήχηση στο σχολείο, αλλά αντέξαμε!"
ΙΣΩΣ αν δεν είχαμε φάει την κατήχηση να είχαμε γίνει "καλύτεροι" άνθρωποι, ας πούμε με την έννοια των λιγότερων ανούσιων ενοχών, φοβιών κ.λπ..
Idom
Αόρατη Μελάνη, σωστός ο προβληματισμός σου για το πώς θα νιώσει η κόρη σου αν την αποκλείετε από τις εκδηλώσεις τού σχολείου. Ήδη το να μην πάει στην γιορτή τής Εθνικής Επέτειου θα τής στερήσει κάτι από κοινωνικοποίηση.
Τι γίνεται όταν η κοινωνικοποίηση συνοδεύεται από συμμετοχή σε κακές εκδηλώσεις (π.χ. μία ωραία τελετή κοινωνικοποίησης επί Μεταξά ήταν το ομαδικό κάψιμο βιβλίων). Δεν έχω απάντηση. Υποθέτω ότι ο κάθε γονιός βάζει τα όριά του.
Γενικά, αμαρτίες ενήλικων παιδεύουν τα τέκνα.
Idom
Υ/γ.: πιθανόν στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Πεύκης να γίνονται σεμινάρια και για άθεους, παραστρατημένους κ.λπ. ενήλικες & γονείς. Γιατί δεν πας να ρωτήσεις;
Πόλυ, συμφωνώ το περισσότερο με την δική σου προσέγγιση / πρόταση. Όχι βέβαια ότι και αυτή είναι ανέφελη για το παιδάκι.
Φαντάσου πχ, όλα τα άλλα παιδάκια να έχουν "μάθει" ότι ο Θεούλης τα έφτιαξε από νερό και χώμα (αφού μόνο αυτή την option τους έχουν πει) και να σκάσει μύτη ο "δικός σου" υποστηρίζοντας ότι "όχι, καταγόμαστε από κάτι σαν πίθηκο". Καζούρα και απομόνωση που έχει να φάει...
Από την άλλη αν τον έχεις προετοιμάει ότι τις δικές του απόψεις, τα άλλα παιδιά θα τις περιγελάνε, τότε εξ αρχής θα αποφεύγει τις συναναστροφές μαζί τους (τα οποία μάλιστα στην συνειδησή του ίσως να εγγραφούν ως "ξένα").
Εννοώ, ότι πρόκειται για δύσκολα πράγματα όπως και να 'ναι.
Σχετικά θυμήθηκα και ένα ανέκδοτο:
Η δασκάλα θέλει να μιλήσει στα παιδάκια για το πώς έρχονται στον κόσμο και για να προετοιμαστούν τους ζητάει να ρωτήσουν την οικογένειά τους πώς γεννήθηκαν.
Ο Τοτός ρωτάει πρώτα τον παπού του.
-"Μία μέρα που ήμουν στο λαχανόκηπο βρήκα ένα πελώριο λάχανο.", τού λέει ο παπούς. "Το κόψαμε και βρήκαμε μέσα εσένα μωράκι!"
Μετά ρωτάει την μητέρα του.
-"Ο πελαργός σε έφερε καρδούλα μου, σε ένα καλάθι και σε ακούμπησε έξω από την πόρτα!"
Μετά ρωτάει την μεγάλη αδερφή του.
-"Η μαμά και ο μπαμπάς πήγαν σε ένα ειδικό κέντρο και σε παρήγγειλαν", τού λέει ξινά εκείνη. "Σε έφτιαξαν μέσα σε δοκιμαστικό σωλήνα".
Τελικά ο Τοτός γράφει στο report του: "Δεν ξέρω πώς γεννήθηκα, αλλά ανακάλυψα ότι στην οικογένειά μου, τρεις γενιές τώρα, δεν έχουν ιδέα για το σεξ."
Idom
Υ/γ.: διασκεδαστικές ιστορίες με τον "Αταίριαστο", τον γυιο του και το μάθημα θρησκευτικών μπορείτε να βρείτε στη σελίδα
http://www.philology.gr/blog/?p=385
Α, τι πολλά και ωραία σχόλια! Να είστε καλά παιδιά μου!
Μπορώ να πω ότι τα βρίσκω όλα εύστοχα.
Διαγόρα συμφωνώ σε όλα. Πράγματι δεν θέλω να βάλω το παιδί μου στη μάχη αν δεν είναι απολύτως απαραίτητο. Με δικά μου κριτήρια το απαραίτητο, βέβαια. Πράγμα που μας φέρνει στο σχόλιο του Ίδομ: υπάρχουν όρια στο μέχρι πού αντέχει να κάνει κανείς την πάπια. Και αν αντί για βιβλία καίνε μάγισσες; Από την άλλη, αν αντί να κοροϊδέυουν απλώς όσουν δεν συμμετέχουν στο γλέντι, τους πετούν και εκείνους στην πυρά; Οι αποφάσεις παίρνονται βάσει πολλών παραγόντων.
Όσο για την αποχή από την εθνική γιορτή, το σκέφτηκα αυτό που λες, αλλά πιστεύω ότι μπορεί να περάσει στο ντούκου πολύ απλά, μια που πέφτει Τρίτη και θα φανεί πολύ φυσικό να "λείψουμε" τετραήμερο ή πενθήμερο για "ταξιδάκι αναψυχής". Ας μεγαλώσει λίγο ακόμη, να φτάσει στην ηλικία της λογικής, να μπορώ να της εξηγώ περισσότερα πράγματα. Και τώρα της εξηγώ τα πράγματα όσο πιο απλά μπορώ, αλλά είναι αρκετά πιο δύσκολο.
Πόλυ μου έχεις δίκιο σε πολλά από αυτά που λες. Η δική μου κόρη δεν νομίζω να κινδυνεύει να την προσηλυτίσουν, αλλά κάποια άλλα παιδάκια ίσως ναι. Καλή και η τοποθέτηση του Έκο με τις πολλές κοσμοθεωρίες (την εφαρμόζω κι εγώ ως ένα βαθμό).
Ίδομ, εκεί με την πίσω όψη του φυλλαδίου, έκανες το σχόλιο που περίμενα με αδημονία να κάνει επιτέλους κάποιος! Εντάξει λοιπόν θα σου βάλουμε και τάβλι! Εγώ πάλι θέλω φλιπεράκια! Γιατί δεν έχει φλιπεράκια?
Καλημέρα
και συγνώμη που ενώ είναι η πρώτη μου φορά από εδώ, έρχομαι με άδεια χέρια (ούτε σοκολατάκια, μα πια)
Να επισημάνω μόνο ότι το ύπουλο αυτό κείμενο είναι γραμμένο σε πολυτονικό -εγώ και μόνο γι'αυτό θα έκανα φασαρία στο σχολείο- και βέβαια δεν αποφεύγει τις ελληνικούρες (το ελλοχεύει κινδύνους είναι μαργαριτάρι).
Με την άδειά σου, μάλλον θα σου το κλέψω για τις σελίδες μου.
Μπορεί κανείς να κλέψει κάτι με την άδεια του ιδιοκτήτη;;;
Τέλος πάντων Νίκο μου, μια που μας έρχεσαι και πρώτη φορά, σου δίνω την άδεια να με κλέψεις!
Α ναι, και την άλλη φορά περιμένω ίον αμυγδάλου!
@ Νίκο Σ.
Είναι αμαρτία το πολυτονικό;
Προσωπικά θεώρησα σωστό το ότι καταργήθηκε επίσημα αλλά δεν θεωρώ παραβάτη όποιον το χρησιμοποιεί.
Βέβαια είναι ανήθικο και φτηνιάρικο να χρησιμοποιείς πολυτονικά, αρχαιόπληκτα και άλλα λόγϊα στους "βαρβάρους" για να τους πουλάς μούρη, οπότε αν σε αυτό αναφέρεσαι, συμφωνώ.
Αλλά φρονώ ότι αυτό είναι καλύτερα να αντιμετωπίζεται με χιούμορ, σαρκασμό, σουρεαλισμό κ.λπ..
Π.χ.: όπως βλέπεις στο οπισθόφυλλο έγινε έκπτωση αξιών και χρησιμοποίησαν μονοτονικό. Προτείνω να το μεταφράσουμε σε αρχαία Ομηρική και να τους το στείλουμε. Πώς έλεγε το πιγκ-πογκ (!) ο Όμηρος;
Idom
"Πώς έλεγε το πιγκ-πογκ (!) ο Όμηρος;"
Επιτραπέζια αντισφαίριση.
Τα διαλυτικά στη λέξη "λόγϊα" είναι όλα τα λεφτά! Μαζί σου!
Το πολυτονικό δεν είναι κάτι το μεμπτό, αντιθέτως είναι μία πολύ σωστή "ξήγα": οι τύποι δηλώνουν στα ίσια πως είναι αρτηριοσκληρυντικοί, και σου λένε "αν γουστάρεις αρτηριοσκλήρυνση για το παιδί σου διάβαινε". Σταράτα πράματα.
Πάντως, αυτό το φυλλάδιο έχει κάτι για τον καθένα. Εμένα μου αρέσει ένα άλλο σημείο του.
Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε, αλλά τα βυζαντινής τεχνοτροπίας γράμματα κάτω από τον τίτλο, που είναι ζωγραφισμένα με το χέρι, πιθανότατα από κάποιον αγιογράφο, λένε "ΠΕΤΟY ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ".
@idom
Ίσως να έχει δίκιο ο Διαγόρας: τέτοιο κείμενο, που πλασάρεται με ύπουλο τρόπο και πλασάρει κινδυνολογία και ελληνικούρες, ταιριάζει να γράφεται πολυτονικά!
Δυο φορές προσπάθησαν οι γονείς μου να με στείλουν στο κατηχητικό σαν όλα τα (καλά χριστιανόπουλα)αλλά δεν τα κατάφεραν...όλα φαινόντουσαν γελοία ακόμα και για ένα πενταχρονο.Σε αντιμετώπιζαν με μια εκνευριστική γλυκύτητα και αυταρχισμό μαζί, που αμέσως καταλάβαινες τι παίζει ή τουλαχιστον αισθανόσουν αφού το να καταλάβεις ήρθε πολύ αργότερα.Δεν θυμάμαι να μου άρεσε ή να αισθανόμουν άνετα που τα παιχνίδια ήταν όλα κατευθυνόμενα και καθωσπρέπει.Αν πιστεύω σε κάτι, το κάνω με τον τρόπο που επιλέγω εγώ και έτσι με έμαθαν οι γονείς μου να πράττω, χωρίς μπλα μπλα αλλά την ουσία.Το αν ένα παιδάκι είναι ευαλωτο σε τέτοιου είδους επηρροές σημαίνει πως οι γονείς δεν το πρόσεξαν όταν και όσο έπρεπε ή το ίδιο ήθελε τρόπο να ξεφύγει από κάτι και βρήκαν το έδαφος γόνιμο (σαθρό οικογενειακό περιβάλλον π.χ).Πάντα κάτι κρύβεται πίσω από τέτοιες περιπτώσεις.
Όσο για αυτό το προπαγανδιστικό απαρχαιωμένο κείμενο,νομίζω ότι είναι κίνηση του τύπου...εδώ είμαστε αλλά δεν μας βλέπει κανείς.Δεν βλέπω λόγο ανησυχίας, πέταξέ το και να τσεκάρεις το τσαντάκι συχνά.
"το ελλοχεύει κινδύνους είναι μαργαριτάρι"
Ενώ οι "αλλότριοι δρόμοι" που τα οδηγεί, είναι αδάμαντας!
Φτιάχνω εικόνα με νέους και νέες να παίζουν χαρούμενα πιγκ-πογκ και ποδοσφαιράκι μέσα στον Ιερό Ναό Πέτρου και Παύλου υπό την άγρυπνη επίβλεψη του αγαθά μειδιώντος ιερέως... ατέλειωτες στιγμές χαράς και γέλιου!
(ναι το ξέρω ότι μάλλον έχουν κάποια αίθουσα εκεί δίπλα, αλλά έτσι όπως το διατυπώνει, εγείρει αμφιβολίες!)
Καραμέλα, καταλαβαίνω αυτό που λες. Εγώ δεν ανησυχώ για το παιδί μου (όχι πολύ τουλάχιστον). Ενοχλούμαι όμως από τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα. Φασαρία δεν θα κάνω, γιατί απλούστατα όσο λιγότερη σημασία τους δίνεις, τόσο αποδυναμώνονται. Καλύτερα να τους αγνοήσει κανείς, σε αυτό είμαστε σύμφωνοι.
"ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΧΕΠΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΝΟΣΗΛΕΥΕΤΑΙ ΕΝΑ ΑΓΟΡΑΚΙ 6
ΕΤΩΝ ΜΕ ΟΞΕΙΑ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑ.
ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΔΟΤΕΣ ΑΙΜΟΠΕΤΑΛΙΩΝ. Η ΟΜΑΔΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ
ΠΑΙΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΒ+ (ΡΕΖΟΥΣ ΘΕΤΙΚΟ).
ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΝΑ...
ΓΙΝΕΙ ΚΑΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ
ΠΑΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΤΣΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ - ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΧΕΠΑ (παιδο-ογκολογικό)
(2310 993506 & 2310 993944)
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ, ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΕΤΣΙ
ΩΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΟΥ, ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ, ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ..... ΑΣ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΕΤΣΙ
ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΣ ΚΑΙ
ΔΥΝΑΤΟΣ......ΑΣ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΟΠΩΣ
ΕΜΕΙΣ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ..."
Προς τον ανώνυμο και προς πάντα ενδιαφερόμενο:
Η άποψή μου για τα chain mails που ζητιανεύουν αίμα και συμπάθεια βρίσκεται εδώ:
http://aoratimelani.blogspot.com/2008/09/blog-post_25.html
Θα δοκιμάσω να βάλω λινκ στην σχετική ανάρτησή μου, για να δούμε αν θα πετύχει:
Κάντε κλικ εδώ:
ΔΩΣΤΕ ΚΑΙ ΣΩΣΤΕ
Τα κατάφερα! Είμαι ιδιοφυΐα! Γουάου!
Εγώ θα έλεγα πως το πιο επικίνδυνο είναι να ακολουθήσει την παρέα της αύριο-μεθαύριο στο κατηχητικό (αν τυχόν πάνε οι υπόλοιποι δηλαδή). Εκεί θα υπάρχει πρόβλημα. Ένα ποίημα που δεν μπορεί να το διαβάσει δεν είναι να σε ανησυχεί. Όχι βέβαια να αδιαφορήσεις γι'αυτό- καλό θα είναι να το κάνεις ένα θεματάκι στη συζήτηση γονέων και κηδεμόνων-δεν μπορεί θα υπάρχουν και άλλοι που ενοχλούνται από αυτή τη εθνικο-θρησκευτική προπαγάνδα. Όλοι μαζί να ζητήσετε να σταματήσουν αυτά τα χαζά φυλλάδια οι απατεωνίσκοι του ιερατείου.
@ Aόρατη Μελάνη!
Μάλιστα κυρία μου!
Λόγϊα, λόγϊα, τα έργα των λογίων!
Γιατί εγώ είμαι υπέρ τής ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ χρήσης των τόνων, των διαλυτικών, των σημείων στίξης και όλων των άλλων #$%^&*! σημαδακίων που μπορεί να αποδώσει αυτό το `$#^&*!~ το πληκτρολόγιο!!!
Μα τον Άγιο Πέτο!
Idom
Μου φέρνεις πραγματικά στο μιαλό κάποιες άλλες εποχές που είχαν επίσης στο ρεπερτόριο, υποχρεωτικούς εκκλησιασμούς, κατηχητικά, κυρίγματα εθνικοφροσίνης, εθνοσωτήριες επαναστάσεις, και πολλά άλλα γκράν γκινιόλ.
Δεν ξέρω τι να πω, μελάνι μου. Το πρώτο θέμα που παρουσιάζεις είναι πολύ απλά η προπαγάνδα του κράτους και η προσπάθεια να γαλουχίσει με τις δικές του αξίες τα παιδιά από τη μικρή ακόμα ηλικία.
Το δεύτερο οχι μόνο είναι παράνομο, αλλά παραβιάζει το ίδιο το Σϋνταγμα. Δε θα πω ότι έπρεπε να μαλώσεις, αλλά σίγουρα αν ξαναγίνει έλεγξέ το. Ακόμα και εμείς σαν Δήμος που όταν έχουμε λαϊκές συνελεύσεις γειτονιάς δίνουμε ανακοινώσεις στους γονείς μέσω των παιδιών, ξέρουμε ότι είναι ημιπαράνομο -ή έστω παράτυπο. Πόσο μάλλον προπαγανδιστικό και διαφημιστικό υλικό που απευθύνεται σε παιδιά. Εκτός αν δε μοιράστηκαν μέσα στο σχολείο, αλλά στο δρόμο κατά την έξοδο.
οι παπαδες ειναι εξουσια και δεν προσκυνας? σκατουλες να φαν και να ψοφησουν. (ασε γιατι με αυτα που εγραψες θυμωσα)
Υπερφίλτατε Ίδομ, φυσικά και εγώ είμαι υπέρ της δημιουργικής χρήσης των διαλυτικών και λοιπόν μπιχλιμπιδίων συνοδευτικών της αλφαβήτας!
Για το πολυτονικό πάντως, που το έθιξες στο προηγούμενο σχόλιο, η στάση μου είναι μάλλον ουδέτερη. Δεν είμαι υπέρ του πολυτονικού, δεν βρίσκω ότι εξυπηρετεί σε τίποτε τη σύγχρονη ελληνική γλώσσα. Συμφωνώ μαζί σου βέβαια ότι δεν είναι "αμαρτία" να το χρησιμοποιεί κανείς - εγώ η ίδια γράφω στο πολυτονικό στα χειρόγραφά μου, γνωρίζω όμως καλά ότι το κάνω από συνήθεια και μόνον, επειδή μου είναι δύσκολο να αλλάξω, και δεν προσπαθώ να ντύσω αυτή μου την προσωπική ιδιοτροπία με θεωρίες περί αξίας της παράδοσης και τα λοιπά, όπως κάνουν πολλοί.
Νομίζω πάντως ότι ο Νίκος έχει ένα δίκιο να μέμφεται τη διανομή μέσω του σχολείου ενός φυλλαδίου γραμμένο στο πολυτονικό. Υποτίθεται ότι στο σχολείο διδάσκεται το μονοτονικό. Από αυτήν την άποψη και μόνο, το φυλλάδιο είναι αντιπαιδαγωγικό.
Να ξαναπώ ότι εγώ δεν είμαι τόσο απόλυτη στην άποψη αυτή, δεν θεωρώ τραγικό σφάλμα να γράφει κανείς στο πολυτονικό και δεν το θεωρώ νααγκαστικά οσπισθοδρομικό, ούτε όμως θεωρώ ότι δείχνει υψηλότερο μορφωτικό και πολιτιστικό επίπεδο ή κάτι ανάλογο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κλίνω προς την άποψη του Διαγόρα: οι άνθρωποι πάσχουν από ολική αρτηριοσκλήρωση, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αποτινάξουν καμμία από τις συνήθειες με τις οποίες τους γαλούχησαν - τη θρησκεία και το πολυτονικό, μεταξύ άλλων.
Αθανάσιε, ευχαριστώ για την επίσκεψη!
Δείμε, ευχαριστώ για το σχόλιο. Νομίζω ότι είναι έτσι ακριβώς όπως τα λες.
Εξώφθαλμη, μη μου συγχίζεσαι και μου στενοχωριέσαι! Ευτυχώς τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά, και αλλάζουν και άλλο. Βάζουμε κι εμείς το χεράκι μας, όσο αντέχουμε (βόηθα παναγιά μου:-)
Καλημέρα σε όλους!
@Α.Μ.
Τα δείγματα της απαράδεκτης προπαγάνδας που μας ανέφερες μπορεί να μην μας κάνουν πλέον εντύπωση (βομβαρδιζόμαστε από τέτοια καθημερινά), αλλά υπό άλλες συνθήκες θα μας είχαν τρομοκρατήσει!
Τι εννοώ: φανταστείτε τα παιδιά μας να παίρνουν φυλλάδια που γράφουν «έλα κι εσύ στη σατανιστική γωνιά, θα περάσουμε πολύ όμορφα» ή «η παιδική χαρά των σαίεντολόγων προσκαλεί όλα τα καλά παιδάκια»... Προπαγάνδα ε; Είναι όμως ακριβώς το ίδιο με το «νόμιμο» προσηλυτισμό που ασκεί η Εκκλησία της Ελλάδος αιώνες τώρα!
Το να πάει ένα παιδάκι στο κατηχητικό είναι ένας καλός λόγος για να γίνει άθεος. Γιατί οι περισσότεροι κατηχητές και άσχετοι θεολογικά είναι, και πρόοδο εν Χριστώ δεν έχουν οπότε το πράγμα περιορίζεται στο "ελάτε να παίξουμε πινγκ πονγκ". Μπούρδες δηλαδή. Λες και δεν μπορώ να παίξω πινγκ πονγκ αλλού!
Μια φορά η αδελφή μου ρώτησε τον πνευματικό της αν έπρεπε να γράψει το παιδί της σε ένα "χριστιανικό" σχολείο, δε θα πω ποιο. Και της λέει αυτός όχι, άσε το να πάει σε δημόσιο, για να μη σχηματίσει στρεβλή ιδέα για τον Χριστό. Και της ανέφερε άλλο "χριστιανικό" σχολείο, δεν θα πω ποιο... που είχαν κάμερες μέσα.
Από την άλλη... Αόρατη Μελάνη θέλω να σε ρωτήσω, αν το παιδάκι σου γίνει μανιακό με το Χάρυ Πότερ και καταλήξει μάγισσα, δε θα είναι πολύ χειρότερο (για τη δική σου ιδεολογία) από το να ήταν Χριστιανή; Από την προπαγάνδα της Νέας Εποχής κάνεις τίποτα για να την προφυλάξεις, ή αυτή τη βρίσκεις ακίνδυνη; Ξέρω καλά ότι ανάμεσα στους "άθεους" (που συνήθως είναι και άσχετοι με τις θρησκευτικές προεκτάσεις που έχει η γιόγκα και όλα αυτά) ψαρεύουν και οι δάσκαλοι γιόγκα και οι "θεραπευτές" του ρέικι και όλο το κακό συναπάντημα.
Υπάρχουν κίνδυνοι από παρεκκλησιαστικές οργανώσεις μέσα στο χριστιανικό χώρο. Σωστά το έθεσε κάποιος εδώ, για την Εσφιγμένου και μπορώ να πω κι εγώ για τους "παρθενοσυλλέκτες" που έμαθα τελευταία. Όμως αυτά τα φαινόμενα τα καταδικάζει ήδη ο Παύλος στις επιστολές του από τα πρώτα χρόνια εξάπλωσης της Εκκλησίας. Ο σκοπός μας εμάς των Χριστιανών δεν είναι να είμαστε νερόβραστοι και γλυκεροί "καλοί άνθρωποι" που ηθικολογούν... Με "καλά παιδιά" που πάνε κατηχητικό και παίζουνε πινγκ πονγκ. Είναι να ενωθούμε με τον Χριστό. Που μπορεί να ελευθερώσει τον ταλαίπωρο άνθρωπο από το ψέμα και την υποκρισία του. Όποιος μοχθεί να γίνει φίλος του Χριστού προοδεύει πνευματικά και δεν κινδυνεύει από Εσφιγμενίτες, ούτε από παρθενοσυλλέκτες ούτε από τίποτα στον κόσμο.
Αααγαπητέ νίκο δέν νομίζω πως αποκλείει κανείς το δικαίωμα να είσαι χριστιανός, μουσουλμάνος, άθεος ή ότι άλλο επιθυμείς. Παιδεία όμως σημαίνει σφαιρική παροχή γνώσης και όχι μονόπλευρη ή επιλεκτική πληροφόρηση που αποκλείει τον σχηματισμό αντικειμενικής άποψης, όπως είναι το κατηχητικό. Εάν το κατηχητικό ή τα θρησκευτικά στο σχολείο έδιναν ιση πληροφόρηση για όλες τις υπαρκτές θρησκείες,δέν θα υπήρχε θέμα συζήτησης. Τα αυτά ισχύουν και για οποιαδήποτε άλλη ομάδα θρησκευτική, πολιτική, μυστικιστική και τόσα άλλα που σαίρνονται στην κοινωνία μας. Σκοπός της παιδείας είναι η δημιουργία σκεπτομένων ατόμων με αντικειμενικ΄λη κρίση που θα κάνουν ενσυνείδιτες επιλογές για τον θρησευτικό, πολιτικό ή άλλο προσανατολισμό τους.
Poly X. said:
Είναι γονείς που αδιαφόρησαν για το χαρτάκι στο καλαθάκι και από κατηχητικό το παιδάκι άρχισε να πηγαίνει στις ολονυχτίες και μετά είπε αθώα θα πάω κατασκήνωση και ήταν χριστιανικό καμπ.
λολ, ούτε για ηρωίνη να μιλούσαμε!
@ Αορατη Μελάνη:
Μάθε το να μη μιλάει, μόνο σε κακό θα του βγεί να στιγματιστεί ως "ξένο". Και προετοιμάσου γιατί θα σε ρωτήσει "ποιος έχει δίκιο" και οτι θα μεταφέρει αυτή την άποψη και στα υπόλοιπα παιδάκια. Και μην ελπίζεις σε διαλεκτικές ακροβασίες, ή εμείς ή αυτοί θα απαιτήσει.
Ανορθόδοξε καλωσήλθες στην παρέα!
Νίκο Μετανοείτε, αυτά που λες για το κατηχητικό έχουν μεγάλη δόση αλήθειας. Σίγουρα πολλά παιδάκια του κατηχητικολύ θα γίνουν άθεα ή γιαλαντζί χριστιανοί. Γεγονός το οποίο δεν αναιρεί αυτά που γράφω στην ανάρτηση.
Δεν νομίζω να γίνει μάγισσα διαβάζοντας το Χάρυ Πόττερ! Αν θέλει να γίνει μάγισσα, υπάρχουν και οι "Μάγισσες της Σμύρνης" όπου όντως προσπαθεί η κουτοπόνηρη συγγραφεύς να μας πουλήσει μαγεία (να σου και οι τράπουλες, να σου και τα εγχειρίδια και τα μαγικά φίλτρα... μιλάμε για πολλά λεφτά).
Επί της ουσίας, φυσικά και επαγρυπνώ για κάθε λογής προπαγάνδα και προσηλυτισμό, από όπου και αν προέρχεται. Τυχαίνει όμως μέχρις στιγμής να μην έχω αντιμετωπίσει καμμία άλλη προσπάθεια προσέγγισης για προσηλυτισμό. Αυτή ήταν η πρώτη και αυτήν σχολιάζω. Και το γεγονός ότι υπάρχουν και άλλοι εκτός από τους χριστιανούς που επιχειρούν να προσηλυτίσουν, και όχι μόνον σε θρησκευτικές οργανώσεις αλλά και σε πολιτικές και άλλες ομάδες, δεν μειώνει τη σημασία του χριστιανικού προσηλυτισμού.
Αθανάσιε, γενικά συμφωνούμε. Ωστόσο δεν νομίζω ότι τα θρησκευτικά μπορούν να δώσουν αντικειμενική πληροφόρηση, και το κατηχητικό πολύ λιγότερο. Εξ ορισμού έχουν σκοπό να προσηλυτίσουν σε μια συγκεκριμένη θρησκεία.
Αβραβανέλ, μα όντως μιλάμε για ηρωίνη! Θυμάμαι κάποιον που μιλούσε, όχι χωρίς λόγο, για το όπιο των λαών...
Όσο για τα υπόλοιπα, φυσικά και δεν θέλω να στιγματιστεί. Ήδη της έχω πει από καιρό, μέσα από παραμύθια, πώς το βλέπω εγώ το θέμα. Ξεκίνησα τα παραμύθια αυτά όταν ήταν 3-4 χρονών. Συνοπτικά, της έχω πει ότι οι άνθρωποι από το φόβο τους και την άγνοιά τους για τα φυσικά φαινόμενα έφτιαξαν ένα παραμύθι για ένα παντοδύναμο πλάσμα που έφτιαξε τον κόσμο και το είπανε "θεό", ότι σήμερα ξέρουμε πολύ περισσότερα πράγματα και ξέρουμε ότι αυτό είναι παραμύθι, αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ακόμη το νομίζουν αληθινό, και για να μην τσακωθούμε μαζί τους και για να μην τους στενοχωρήσουμε, καλύτερα να μην τους λέμε ότι είναι παραμύθι, αλλά να τους αφήνουμε να λένε τα δικά τους. Εμείς ξέρουμε όμως ποια είναι η αλήθεια.
Για ένα πεντάχρονο νομίζω ότι είναι υπεραρκετό αυτό.
@ Αόρατη Μελάνη
"... για να μην τους στενοχωρήσουμε, καλύτερα να μην τους λέμε ότι είναι παραμύθι, αλλά να τους αφήνουμε να λένε τα δικά τους. Εμείς ξέρουμε όμως ποια είναι η αλήθεια. "
Μελάνη μου, η θέση σου ακούγεται (και μάλλον είναι) απελπιστικά συγκαταβατική για τους "άλλους". Στην ουσία περνάς το μήνυμα ότι οι άλλοι είναι ανάξιοι λόγου και λίγο ευτράπελοι. Φυσικά είναι απείρως καλύτερο από το να λες, "οι άλλοι είναι οχτροί και πρέπει να τους εξοντώνουμε".
Γιατί όχι η λύση: "άλλοι πιστεύουνε αυτό, ο μπαμπάς πιστεύει εκείνο και εγώ (η μαμά) πιστεύω το τρίτο. Καθώς θα μεγαλώνεις, κόρη μου, θα μαθαίνεις πράγματα και σιγά σιγά θα αποφασίσεις μόνη σου. Και θα υπάρχουν εποχές που θα αλλάζεις γνώμη." [Βέβαια, σε πιο παιδική διατύπωση.]
Δεν ξέρω πολλά από παιδιά και από ότι ακούω "καλό" είναι να τους δίνεις κάποιες σίγουρες "σταθερές". Οπότε αυτό που σού προτείνω ίσως να είναι έμμεσα αποσταθεροποιητικό. Αλλά επιμένω ότι ως στάση ζωής είναι και εγωιστικό ("εμείς ξέρουμε την αλήθεια, οι άλλοι οι χαζοί ζούνε στην πλάνη τους").
Idom
@ Νίκο Μετανοείτε
Νίκο, ένσταση. Είσαι καταδικαστικός για πολύπλοκα συστήματα (γιόγκα, ρέικι), τα οποία μεταξύ άλλων είναι πολύ ανόμοια. Υποθέτω ότι αναφέρεσαι συλλήβδην στα εξ ανατολών προερχόμενα συστήματα. Όμως και αυτά μια χαρά εφαρμογή έβρισκαν και έφερναν όφελος στους λαούς που αναπτύχθηκαν. Το πρόβλημα ίσως ξεκινά από την new age μόδα, όπου πάρα πολλοί αεριτζήδες τα έφεραν στη Δύση ως κακέκτυπα τής συμφοράς. Και βέβαια πουλήθηκαν σαν ζεστά ψωμάκια εξαιτίας τής εξωτικότητας και τής ευκολίας με την οποία τα παρουσίαζαν.
Σαφώς ΔΕΝ είναι αυτό η γιόγκα - ούτε καν ο Βουδισμός, ο Ινδουισμός και ο εσωτερισμός...
Αντίστοιχα επικριτικοί (όπως είσαι εσύ τώρα) θα μπορούσαν να είναι και οι Ανατολικοί όταν έβλεπαν Χριστιανούς ιεραπόστολους να μοιράζουν σταυρουδάκια, να διδάσκουν ψαλμωδίες και να λένε ότι όλα θα πάνε καλά.
Πάντως υπερχάρηκα όταν διάβασα έναν θρήσκο να είναι επικριτικός για τους πολλά βαρείς θρησκευτικόφρονες. Σπανίζει το είδος στις μέρες μας!
Idom
Αόρατη Μελάνη, δείξε αυτή τη συζήτηση στην κόρη σου, όταν όμως περάσουν κάποια χρόνια.
Πάω στοίχημα ότι θα γελάσει πολύ από τις συμφορές που γλίτωσε και από τα αρπακτικά νύχια που ξέφυγε.
Νίκο Μετανοείτε, ξέχασα να αναφέρω μια λεπτή αλλά σημαντική ειδοποιό διαφορά ανάμεσα στην προώθηση του χριστιανισμού και στην προώθηση άλλων συστημάτων πεποιθήσεων: ο πρώτος χαίρει της προστασίας και της στήριξης της κρατικής παιδείας ενώ τα άλλα όχι. Αυτό άλλωστε συνιστά και το βασικό θέμα της ανάρτησης: τι μηνύματα περνά το σχολείο σε παιδιά και σε γονείς.
Ίδομ, αυτό που λέει ο Αβραβανέλ παραπάνω είναι ένα γεγονός: τα παιδιά σου ζητάνε ξεκάθαρες θέσεις, αν όχι λεκτικά, τότε με τη στάση και τη συμπεριφορά τους. Νιώθουν την ανάγκη για στήριγμα, για σημειό αναφοράς.
Επίσης, τα παιδιά αυτομάτως (υπό φυσιολογικές συνθήκες) ταυτίζονται με τους γονείς. Όταν λοιπόν λέω "εγώ πιστεύω αυτό" τότε το παιδί πιστεύει κι εκείνο "αυτό". Δεν έχει νόημα να του λέω "όταν μεγαλώσεις θα σχηματίσεις δική σου γνώμη" αυτό το ακόυει βερεσέ. Αυτό που κρατά είναι "εμείς πιστεύουμε αυτό".
Και ναι, περνάω το μήνυμα ότι εμείς ξέρουμε το σωστό και οι άλλοι όχι. Δεν βλέπω άλλον τρόπο να το κάνω. Αν αφήσω περιθώριο αμφιβολίας, δίνω πάτημα στους "άλλους" κάθε είδους να του μεταδώσουν το δικό τους μήνυμα, πατώντας στην αμφιβολία τους. Προτιμώ να του μεταδώσω το δικό μου και να με συμπαθάνε οι "άλλοι".
Όταν μεγαλώσει το παιδί θα σχηματίσει ούτως ή άλλως δική του γνώμη, δεν θα περιμένει να του δώσω εγώ την άδεια!
Ηλία, νομίζω ότι τραβάς λιγάκι κόλλημα με την ιδέα ότι "φοβάμαι τα αρπακτικά" και προσπαθώ να "σώσω το παιδί μου". Δεν φοβάμαι καθόλου ούτε βλέπω κανέναν κίνδυνο για το δικό μου παιδί.
Κατηγορώ την κρατική παιδεία, αυτό κάνω. Την κατηγορώ ότι μεροληπτεί υπέρ του ορθόδοξου χριστιανισμού αδικαιολόγητα, την κατηγορώ ότι δεν ενδιαφέρεται για τη διάπλαση και τη μόρφωση των παιδιών αλλά τους σερβίρει έτοιμα δόγματα για παπαγαλία, την κατηγορώ ότι είναι απρόσωπη, συγκεντρωτική και προκατειλημμένη.
Εγώ το παιδί μου το μορφώνω μόνη μου. Όμως απαιτώ και από το κράτος, που εισπράττει τους φόρους μου και υποτίθεται ότι μου παρέχει παιδεία και με υποχρεώνει μάλιστα να στείλω το παιδί μου στο σχολείο, να συμβάλλει ουσιαστικά στη μόρφωση αυτή. Όχι με ακατάληπτες εθνικιστικές κορώνες προς αποστήθιση, ούτε με παρότρυνση συμμετοχής στο κατηχητικό. Αυτά είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ πράγματα, δεν είναι παιδεία ούτε μόρφωση. Αυτό προσπαθώ να πω.
Βασικά, η μπηχτή με τα αρπαχτικά πήγαινε στην Πόλυ και στον Μετανοείτε πιο πάνω. Είπα μήπως τσιμπήσουν, τη διατύπωσα όμως πολύ καλλιτεχνικά.
Τέλος πάντων, δε βαριέσαι.
Νομίζατε ότι τόσο καιρό που συζητάτε ήμουνα απών εγώ;
Σας παρακολουθώ!
Η κόρη η δική μου είναι δέκα χρόνων, πηγαίνει στην Πέμπτη. Τη διαβάζει η μάνα της. Προχθές όμως έπρεπε να το κάνω εγώ. Είχε θρησκευτικά. Πω, πω, τι ήταν όλα αυτά που διάβαζε…δεν μπορώ να το πιστέψω! Μπαμπά σε παρακαλώ, μου είπε, απάλλαξέ με από τα θρησκευτικά, δεν μπορώ να διαβάζω τέτοιες μπούρδες! Όχι, της είπα, θα τα μάθεις όπως τα μάθαμε κι εμείς, για να ξέρεις τι λένε αυτοί πριν κατασταλάξεις ποιο είναι το σωστό! Σχεδόν την αναγκάζω να διαβάζει και να μαθαίνει τα θρησκευτικά απ έξω, χωρίς σχόλια, απλά με ύφος που δείχνει υπομονή και πως όταν θα μεγαλώσει θα μάθει γιατί όλα αυτά είναι ψέματα. Ούτε υποδείξεις και κυρίως χωρίς απαγορεύσεις!
Η άλλη μου κόρη πάει νηπιαγωγείο, σαν της Μελάνης. Η γιαγιά της την διαπαιδαγωγεί… μαθαίνει προσευχές και να κάνει συνέχεια το σταυρό της. Κι άλλη προσευχή; της λέω. Γιατί δεν πάμε εκκλησία, με ρωτάει. Έτσι της λέει η γιαγιά.
Γιατί εμείς δεν τα πιστεύουμε αυτά, όταν μεγαλώσεις θα καταλάβεις! Μόνο αυτό τολμώ να πω σε αυτό το παιδί. Τίποτα περισσότερο!
Ακόμα δεν ξέρω αν κάνω καλά… Αυτήν την τακτική ακολουθώ, αναγνωρίζοντας σαν χρυσή τομή στην ηλικία που έχουν.
jΚαλησπέρα σε όλους,
ήμουν για τρεις μέρες κλεισμένη σε ένα σεμινάριο και έτσι έχασα επεισόδια. Κάπου στο 34ο σχόλιο παρακολουθούσα. Αόρατη Μελάνη συγχαρητήρια για το blog σου και κυρίως για τους επισκέπτες σου που από ότι βλέπω παρά τις διαφορετικές τους απόψεις κρατάνε τη συζήτηση ώστε και ενδιαφέρον να έχει και να μη χώνονται νυχιές.
Αβραβανέλ έχεις δίκιο είμαι υπερβολική. Η φαντασία μου οργιάζει όταν φαντάζομαι τη μικρούλα της Αόρατης Μελάνης σαν κοκκινοσκουφίτσα με το καλαθάκι της να επιστρέφει αμέριμνη στο σπίτι ενώ ο παραεκκλησιαστικός λύκος μεταμφιεσμένος σε Μαίρη Πόππινς νηπιαγωγό της έχει χώσει κρυφά διαφημιστικά φυλλάδια. Αυτό που ήθελα να τονίσω με την υπερβολή είναι η υποκρισια και η εξαπάτηση, του να δείχνω κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι να παρασύρω τα παιδιά και αφού τα έχω εξαρτήσει συναισθηματικά μετά να δείχνω το αληθινό μου πρόσωπο.
Συμφωνώ και με τον ΝΙΚΟΝ τον Μετανοείτε που στο κάτω κάτω είναι συνεπής με αυτό που πιστεύει και δεν συμφωνεί με την εξαπάτηση. Το θέμα μας δεν είναι το τι πιστεύει οι καθένας, ούτε ακόμα και το να προσπαθήσει να πείσει για τις απόψεις του αλλά η προσπάθεια των ομάδων κάθε είδους να αποκτήσουν οπαδούς στα παιδάκια λέγοντάς τους ότι θα περνάμε ωραία, θα παίζουμε πινγκ πονγκ (Όταν θα ακούω το γιο μου να μου λέει πάω να παίξω πινγκ πονγκ θα φοβάμαι πια μήπως πηγαίνει σε αγρυπνίες).
Ηλία, Ηλία,
Μην υποτιμάς τα αρπαχτικά (ήθελες να τσιμπήσω, τσίμπησα). Πάντως για να σοβαρευτούμε δεν ανησυχώ για την κόρη της Αόρατης Μελάνης που θα προσέχει - σαν μικρή Μαφαλντα φαντάζομαι - και θα τους κάνει τέτοιες ερωτήσεις που και οι πιο σκληροπυρηνικοί παραεκκλησιαστικοί θα ψάχνονται.
Μα, Άθεε, άμα φτάσει σε σημείο να πει τέτοιο πράγμα το παιδί ("απάλλαξέ με", "δεν μπορώ να διαβάζω τέτοιες μπούρδες",) έχει λήξει πλέον το παιχνίδι. Έτσι κι αλλιώς, τα θρησκευτικά είναι πλύση εγκεφάλου, δεν είναι μετάδοση γνώσης, κι έτσι δεν θα στερούσες απ'το παιδί κάποια γνώση που θα χρειαζόταν αργότερα για να κάνει κάποια επιλογή. Το μόνο που κατορθώνεις είναι να ταλαιπωρείς το παιδί και να αυξάνεις τον παράγοντα "αντίδραση" που αναπόφευκτα θα δείξει αργότερα προς όλα όσα το μάθημα αυτό αντιπροσωπεύει.
Εγώ πάντως βλέπω την αντίστοιχη σκηνή με τον εαυτό μου και το παιδί μου στο μέλλον σαν σε καρτούν, θα είχα την απαλλαγή έτοιμη και υπογεγραμμένη κρυμμένη σε ένα συρτάρι, και με το που θα μου έλεγε τέτοιο πράγμα το παιδί θα έλεγα "βεβαίως, ορίστε" και θα πεταγόταν το χέρι μου σαν του τιραμόλα, θα άρπαζε το χαρτί απ'το συρτάρι και θα του το άφηνε μπροστά του πριν καλά-καλά τελειώσει τη φράση που το ζητάει.
Βρε Άθεε, τι πολλαπλή προσωπικότητα είναι αυτή! Δόκτωρ Τζέκυλ και Μιστερ Χάιντ! Σε έχει ακούσει όμως η μεγάλη κόρη να μιλάς στη μικρή; Ή τα μεγαλώνεις τα παιδιά χωριστά;
Θα ήθελα να ξέρω από που έμαθε η μεγάλη κόρη το "απάλλαξέ με"; Φετινό είναι; Το συζητούν τα παιδιά μεταξύ τους;
Δεν είμαστε εμείς που θα σου πούμε πως να μεγαλώσεις τα παιδιά σου αλλά όπως φαίνεται ρισκάρεις στο ένα από τα δύο να έχεις αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που θέλεις.
Αλλά τι να γίνει τα λάθη των γονιών μας τα κουβαλάμε σε όλη μας τη ζωή...
Δέν είναι παράξενο που τα παιδιά μας μεγαλώνουν χωρίς ξεκάθαρη γραμμή πλεύσης, όταν στην ίδια οικογένεια έχουμε τόσο διαφορετικές "διδασκαλίες". Τί να πώ. Θα το ξαναπώ ότι δέν βλέπω τίποτα κακό στο μάθημα των θρησκευτικών, μιά και η θρησκεία είτε το θέλουμε είτε όχι, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες σχεδόν τις κοινωνιες. Όμως, όταν λέμε "θρησκευτικά" δέν πρέπει να ενοούμε τις δοξασίες και διδαχές της "Ορθοδόξου ανατολικής του χριστού εκκλησίας" ή κατα περίπτωση οποιασδήποτε άλλης θρησκευτικής ομάδας, αλλά την εγκυκλοπαιδική κατάρτηση στο θέμα του κοινωνικού φαινομένου αυτού. Την, σε γενικές γραμμές, ενημέρωση του μαθητή σχετικά με τις θέσεις και τα πιστεύω όλων των γνωστών θρησκειών χωρίς εξαίρεση ούτε προνομιακή μεταχείρηση έτσι ώστε το άτομο να αποκτά ολοκληρωμένη γνώση επι του θέματος, που θα του δώση την αντικειμενική δυνατότητα να επιλέξει ή όχι κάποι θρησκευτικό προσανατολισμό. Ο ρόλος του σχολείου δέν είναι ανα δημιουργεί οπαδούς της α ή β θρησκείας (η ποδοσφαιρικής ομάδας άν το μάθημα είταν "ποδοσφαιρικά), αλλά σκεπτομένους ανθρώπους μέ δυνατότητα αντικειμενικής κρίσης.
Αν και βρισκόμαστε εδώ για να σχολιάσουμε την κόρη της Μελάνης και όχι τις δικές μου, μιας και το έφερε έτσι η κουβέντα ας τις παραλληλίσουμε, όπως και την διαπαιδαγώγηση όλων των παιδιών, ακόμα και του Διαγόρα που είναι 5 μηνών! Όχι πως κάτι πρέπει να κάνει τώρα, μα να ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τις συνθήκες του συστήματος και ιδιαίτερα τις αντιδράσεις του παιδιού μετά από δυο τρία χρόνια. Πριν πάρω θέση όμως, πρέπει να πω ότι, ακόμα και τα θρησκευτικά είναι μετάδοση γνώσης και αν η κόρη μου λέει «απάλλαξέ με από τα θρησκευτικά» κανείς μας δεν ξέρει τι έχει μέσα στο μυαλό της. Σκέψου να είναι μία αντίδραση στην τεμπελιά της και όχι κατασταλαγμένη απόφαση… Στην ηλικία αυτή τα παιδιά αρχίζουν να βαριούνται το διάβασμα, γιατί για πρώτη φορά έρχονται αντιμέτωπα με αυτή την απασχόληση. Το μάθημα πια δεν είναι παραμύθι. Η τηλεόραση κάνει πολύ μεγάλο κακό! Μη βλέπετε που στο σπίτι της Μελάνης δεν υπάρχει τέτοια συσκευή, και μπράβο της, όμως μεγαλώνοντας άλλο ένα παιδί, η τηλεόραση και το DVD παίρνει τη θέση της γιαγιάς που λέει παραμύθια! Ξέρω ότι και τώρα θα αντιδράσετε, όμως, θα ξεφύγουμε από το θέμα μας. Έθιξα το ζήτημα της πολλαπλότητας που η Πόλυ, όπως φαίνεται, με παρεξήγησε. Καθόλου δεν μεγαλώνω τα παιδιά μου χωριστά, ό,τι έχω να πω το λέω μπροστά και στα δυο. Τα σχόλια που κάνω πολλές φορές για τη θρησκεία στη γυναίκα μου είναι μπροστά και τα παιδιά. Θέλω να πω, ποτέ δεν απευθύνομαι κατηγορηματικά ή απαγορευτικά στο θέμα της πίστης, μόνο και μόνο για να μη δημιουργήσω αντίδραση που στα παιδιά είναι μπούσουλας. Στο μικρό δεν μπορώ να μιλήσω ευθέως, έχω καιρό. Στην μεγάλη που μίλησα, όταν έπρεπε, σχημάτισε τη γνώμη που έπρεπε να σχηματίσει, όμως δεν έχει λήξει πλέον το παιχνίδι, που λέει ο Διαγόρας. Όταν λέω ότι είναι μετάδοση γνώσης ας μη με παρεξηγεί… εμείς οι άθεοι ξέρουμε πολύ καλά πως χρησιμοποιούμε τη γνώση αυτή. Χωρίς τη γνώση του αντιπάλου σου δεν μπορείς να τον πολεμήσεις! Οι βασικές γνώσεις λοιπόν πρέπει να δοθούν μέχρι το δημοτικό. Μαζί με την παρακολούθηση τη δική μου και τις έμμεσες γνώσεις που θα παίρνει κατά καιρούς και τη σίγουρη απαλλαγή στο γυμνάσιο, νομίζω ότι θα έχει όλα τα εφόδια, να μπορεί να δει τη θρησκεία κριτικά! Γνώση με απαγορεύσεις και βίαιη επιβολή δεν θέλω στα παιδιά μου. Μην σας παραπλανά η φράση μου «ακόμα δεν ξέρω αν κάνω καλά…» Απλά δεν είμαι εγωιστής και το ψάχνω ακόμα, γι αυτό ακολουθώ αυτή την τακτική, αναγνωρίζοντας μια χρυσή τομή για κάθε ηλικία! Άλλως πώς θα μου έλεγε η μεγάλη «τι μπούρδες είναι όλα αυτά»;
Ένα χρόνο ακόμα …για να τα σιχαθεί ακόμα περισσότερο… όπως ο Ζορμπάς τα κεράσια!
Άθεε σε παρεξήγησα, όντως. Και φυσικά δεν μας πέφτει λόγος για το πως ανατρέφεις τα κοριτσάκια σου. "Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω". (δες παρακἀτω)
Συμφωνώ με το ότι ακόμα και τα θρησκευτικά είναι φορέας κάποιων γνώσεων σε σχέση με την παράδοση και εκεί έχουν τη ρίζα τους μυθικές ιστορίες και μεταφορές όπως η κιβωτός του Νώε, ή ακόμα και εκφράσεις του στυλ κουβαλάει το δικό του σταυρό, ή οι μωρές παρθένες, που η απομάκρυνση από μια τέτοια εκπαιδευση θα κάνει να απομακρυνθούμε και από σημαντικά κείμενα της λογοτεχνίας μας.
Δυστυχώς η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών όπως γίνεται τώρα - ψιλοκατήχηση, ψιλολειτουργική, ψιλοδογματική - απομακρύνει εξ ίσου τα παιδιά από τέτοιου είδους γνώση.
Παιδιά μου πολύ ωραία τα λέτε, να είστε καλά! Πραγματικά πολύ καλή συζήτηση με πολλή τροφή για σκέψη.
Ηλία σου ζητώ συγγνώμη, σε παρεξήγησα (όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται, πρέπει να το κοιτάξω).
Στο θέμα της ανατροφής των παιδιών και του τι είναι καλύτερο να λέει κανείς, λέω να μην επεκταθώ. Καθένας έχει τις απόψεις του και τουλάχιστον αυτές που είδα εδώ νομίζω ότι είναι σεβαστές. Συμφωνώ με τον Άθεο, όχι απαγορεύσεις. Ωστόσο την απαλλαγή σκοπεύω να τη ζητήσω από την πρώτη δημοτικού.
Οι ανησυχίες για τα "αρπακτικά" μοιάζουν υπερβολικές, αλλά έχουν έρεισμα. Χωρίς να φτάσουμε σε τρομολάγνα κινδυνολογία, καλό είνια να εντοπίζουμε τέτοιου είδους προσεγγίσεις και να τις αποκαλύπτουμε.
Για τη διδασκαλία των θρησκευτικών έχω γράψει αναλυτικά στην ανάρτησή μου ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ . Πολύ συνοπτικά, πιστεύω ότι η θρησκειολογεία (αν θεωρηθεί απαραίτητη) πρέπει να διδάσκεται στις τάξεις του γυμνασίου και πάνω, ότι η ιστορία της θρησκείας και ο ρόλος της θρησκείας στην ιστορία πρέπει να αποτελούν μέρος του μαθήματος της ιστορίας, η μυθολογία των θρησκειών μπορεί να ενταχθεί στην ιστορία και στη λογοτεχνία, και το κομμάτι που αφορά τις ηθικές αξίες και αρχές να καλυφθεί μέσα από μαθήματα ψυχολογίας και κοινωνικολογίας, τα οποία θεωρώ τραγικά παραμελημένα στην παιδεία μας.
(Γενικά μιλώντας)
Ειπώθηκαν πολλά και διάφορα εδώ, κανένας όμως δεν είπε τίποτα για τον μεγαλύτερο κίνδυνο που απειλεί καθημερινά τα παιδιά μας:
Τους γονείς τους.
Μπροστά στη βαθιά, υπαρξιακή μιζέρια που μεταδίδει η τυπική ελληνική οικογένεια, οι παραεκκλησιαστικές οργανώσεις και τα κυκλώματα του υποκόσμου είναι φιλανθρωπικά σωματεία.
Προστατέψτε τα παιδιά από τους γονείς τους! Έχουν κι αυτά δικαίωμα στη ζωή!
Να και μια φορά που συμφωνήσαμε όλοι. Έχω βαρεθεί τις αντιπαραθέσεις. Μέσα από αυτές, ορισμένοι, έχουν την εντύπωση ότι δείχνουν την μοναδικότητά τους.
Σωστά elias γι αυτό διαπαιδαγωγούμε τα παιδιά μας, για να μην πέσουν σε τέτοια "φιλανθρωπικά" σωματεία!
Δημοσίευση σχολίου