Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009

ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Έψιλον που κυλοφορεί με τη σημερινή Ελευθεροτυπία ένα άρθρο με θέμα τον αθεϊσμό στην Ελλάδα, με τα πορτραίτα πέντε ελλήνων άθεων.

Επίσης στο σημερινό δελτίο ειδήσεων του Alter στις 19:45, και αν όχι σήμερα τότε το επόμενο Σάββατο ή την επόμενη Κυριακή, θα παρουσιαστεί το ίδιο θέμα, με σύντομες συνεντεύξεις ορισμένων από τους συμμετέχοντες στο άρθρο του Έψιλον.

[Το βίντεο του Άλτερ μπορείτε να το δείτε εδώ .
Ευχαριστώ τη Μαριλού για το σύνδεσμο.]


Θεωρώ πολύ καλό το ότι γίνονται τέτοια βήματα, προκειμένου να ενημερωθεί ο κόσμος για την ύπαρξη μιας εναλλακτικής τοποθέτησης στο θέμα της θρησκείας, τόσο από την άποψη της προσωπικής θρησκευτικότητας όσο και από την κοινωνική-πολιτική άποψη.

Πάρα πολλοί άνθρωποι είναι ή δηλώνουν θρήσκοι απλώς και μόνον επειδή έτυχε να γεννηθούν σε μια θρησκευόμενη κοινωνία και δεν τους πέρασε ποτέ κάτι άλλο από το μυαλό. Καλό είναι αυτοί οι άνθρωποι να έρθουν σε επαφή και με μια διαφορετική άποψη, ώστε να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές.

Πέρα από αυτό όμως, ανεξάρτητα από το πόσοι θρήσκοι άνθρωποι υπάρχουν σε μια κοινωνία και σε ποιο θρήσκευμα ανήκουν, καλό είναι να θυμόμαστε ότι το θρήσκευμα αφ' ενός αποτελεί προσωπικό δεδομένο, το οποίο με βάση τις αρχές των ανθρώπινων δικαιωμάτων δεν θα πρέπει να υποχρεούμαστε να αποκαλύψουμε (βλέπε θρησκευτικός όρκος, βλέπε αίτηση για απαλλαγή από τη διδασκαλία των θρησκευτικών, θυμήσου το ζήτημα της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες), και αφ' ετέρου είναι μια προσωπική επιλογή και στάση ζωής που δεν έχει θέση στις δημόσιες εκδηλώσεις (βλέπε αγιασμός) και στην πρωτοβάθμια παιδεία (βλέπε ομολογιακή διδασκαλία θρησκευτικών).

Τόσο απλά.

32 σχόλια:

Mandarin είπε...

Σε παρακαλώ διόρθωσε το τυπογραφικό "άρθρω" που γράφεις στην αρχή του post.

Η αθεΐα χρειάζεται δημοσιότητα επειγόντως.

Idom είπε...

Α, σας είδα, σας είδα!
Μετά την Νικολούλη και πριν τα διαζύγια!
Ο Κρομ να μας φυλάει!...

Idom

Αόρατη Μελάνη είπε...

Αυτός ο ρημάδης ο δαίμων, σήμερα βρήκε να παρεισφρήσει στο πληκτρολόγιό μου?

Κι εγώ το είδα το ρεπορτάζ, ξώφαλτσα, γιατί έλειπα και μόλις εκείνη την ώρα γύρισα στο σπίτι. Αξιοπρεπές μου φάνηκε, χωρίς κορώνες και υπερβολές, ομολογώ ότι φοβόμουν τα χειρότερα. Στην ουσία αναμασούσε το άρθρο του Ε, ως και την ατάκα κλισέ "δεν έχουν το θεό τους".

Το άρθρο του Έψιλον το διαβάσατε; Το κείμενο είναι καλό, σεμνό σχετικά, χαμηλών τόνων, αν και κάπως σύντομο, θα μπορούσε νομίζω να επεκταθεί περισσότερο. Η φωτογράφιση όμως δημιουργεί εντυπώσεις, παραείναι ατμοσφαιρική, φτιάχνει ένα κλίμα κάπως παρεξιγήσιμο, θα έλεγα.

Idom είπε...

Εγώ την TV είδα μόνο!
Δεν διαβάζω κομμουνιστικά περιοδικά. :-))

Απορία: όλοι οι άθεοι είστε μεταφραστές; Υποχρεωτικά;

:-)))

Idom

Elias είπε...

Απορία: όλοι οι άθεοι είστε μεταφραστές;
Έχουν πιάσει τα πόστα, ποιος ξέρει και τι παραποιήσεις κάνουν στα πρωτότυπα νοήματα... Ο Θεός να μας φυλάει.

(Το Alter πότε θα ξαναπαίξει τις συνεντεύξεις;)

MaryLou είπε...

Για να δείτε το βίντεο του Alter (αν και όχι ό,τι καλύτερο επί του θέματος..χεχε) κάντε κλικ εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=S_vRJBhd6kY

Idom είπε...

Τι εννοούσε ο Σπύρος για τους Ολυμπιακούς; Να μην κάνουν τα παιδιά τους ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ;; ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ;;; ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙΑ;;;;

ΜΕΓΑΛΟ λάθος τακτικής. Χάσατε ήδη τους οπαδούς τού Ολυμπιακού, τούς σχετιζόμενους με τις επιχειρήσεις Κόκαλη, τούς κατοίκους Πειραιά, ίσως και τής Νίκαιας...

Να μην πω για τα κόμματα... Μόλις κάνατε εχθρούς σας το 1/3 των βουλευτών και την πλειοψηφία των πολιτικών (γόνοι πολιτικών οικογενειών όλοι).

Πάλι καλά που δεν είπε για τους γιούς που δουλεύουν στην εργασία του μπαμπά τους!...

:-)))

Ευρώπη γίνατε! :-)))

Idom

Heliotypon είπε...

Και μια σημείωση για αυτούς που (πιθανόν) πιστεύουν στην εθελοντική αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες: Αυτός που δεν δέχτηκε την αναγραφή, αυτομάτως αποκαλύπτεται ως άθεος. Φανταστείτε αυτουνού η ταυτότητα να πέσει στα χέρια κάποιου δημόσιου υπαλλήλου από τον οποίο περιμένει να εξυπηρετηθεί και αυτός/ή να είναι π.χ. η Ε. Λουκά! "Έλα δω πουλάκι μου, ώστε άθεος μου είσαι! Θα δεις τι θα πάθεις τώρα!"

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς το να είσαι Άθεος είναι μέσα στην μόδα.
Έτυχε και πήρε την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, διάβασα τις συνεντεύξεις των μοδάτων άθεων.
Πραγματικά ήταν για γέλια τα παιδιά...

Η αθεία είναι για μένα η σύγχρονη μαλακία της νέα εποχής.

Θές να είσαι άθεος η θρήσκος μαγκιά σου, και είναι μια προσωπική σου επιλογή, όπως το να είσαι gay ή bi ή straight, εκείνο που με ενοχλεί είναι να βγαίνεις δεξιά και αριστερά να το διατυμπανίζεις λές και κάνει ένα κατόρθωμα.

Στην τελική δεν μπορω να καταλάβω το να βγαίνεις σε ένα έντυπο και να λές ότι είσαι Άθεος τι καταφέρνεις?

Μήπως θές και εσύ να κάνεις προπαγάνδα για τους σκοπούς σου?

Αυτό είναι που με ενοχλεί όπως κάνουν και οι Ιεχωβάδες που σε βλέπουν στο δρόμο και σου μοιράζουν χαρτάκια, έτσι βλέπω να μοιράζουν και στο δρόμο εδώ στην Ελλάδα, άθεοι με χαρτάκια που θα γράφουν ο Θεός πέθανε...

Έλεος παιδιά χαλαρώστε γιατί θα γίνετε χειρότεροι και απο τους φανατικούς θρήσκους που μισείτε.

Idom είπε...

Παιδί τής Πλατείας, παρ' ότι εγώ δεν ανήκω στο κίνημα, θεωρώ ότι δεν έχεις δίκιο.

Όπως είπε η συνεντευξιαζόμενη αθεΐτσα στον Alter, αντιδρά επειδή η Εκκλησία επεμβαίνει τόσο πολύ στην καθημερινή ζωή. Και - συμπληρώνω εγώ - διεκδικεί μέρος από το πορτοφόλι και την ελευθερία των ανθρώπων (ακόμα και αυτών που δεν συμπλέουν μαζί της) με το πρόσχημα τής πανελλαδικότητάς και τής αυθεντίας της. Κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά και οικονομικά η Εκκλησία είναι η επιτιθέμενη, άσχετα από το αν τα υπερδικαιώματά της κατέληξαν μέσα στους αιώνες να θεωρούνται φυσικά και αυτονόητα.
Οι "άθεοι" για την ώρα είναι οι αμυνόμενοι.

Προφανώς μπορεί μέσα στους οργανωμένους άθεους να βρίσκονται και wanabe Ναπολέοντες. Θα έλεγα ο μόνος τρόπος για να εξουδετερωθούν, είναι η μαζικότητα και η εγρήγορση προς πάσα κατεύθυνση, όπως σε κάθε κίνημα.

Και όχι δεν βρίσκω κακό να μού μοιράζουν ευγενικά και με αίσθηση μέτρου χαρτάκια στο δρόμο (πέρα από την καταστροφή των δασών για τον χαρτοπολτό). Το θεωρώ ελευθερία τής έκφρασης και τής διάδοσης ιδεών.

Idom

Αόρατη Μελάνη είπε...

Επ! Παιδί της πλατείας, καιρό είχες να μας έρθεις!

Δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ μαζί σου. Βγαίνοντας σε ένα έντυπο και λέγοντας ότι είσαι άθεος καταφέρνεις διάφορα πράγματα.

Πρώτον, ενημερώνεις τον κόσμο ότι υπάρχει μια εναλλακτική επιλογή στη θρησκεία. Πάρα πολλοί άνθρωποι ούτε καν το έχουν σκεφτεί. Και οι πολλές δυνατότητες επιλογής πλουτίζουν τη ζωή μας.

Δεύτερον, δείχνεις ότι αυτή η επιλογή δεν συνδέεται αναγκαστικά με σκοτεινούς κύκλους, με ανηθικότητα ή με κοινωνική περιθωριοποίηση. Πάρα πολλοί άνθρωποι ίσως να ήθελαν να ζήσουν σαν άθεοι και δεν το κάνουν επειδή φοβούνται την κοινωνική αντίδραση. Βλέποντας άλλους να το κάνουν ίσως αισθανθούν καλύτερα με την επιλογή αυτή.

Εδώ να συμπληρώσω ότι υπάρχει ελλιπής ενημέρωση σε πρακτικά θέματα (πάρα πολύς κόσμος νομίζει ότι αν δε βαφτίσεις το παιδί δεν μπορεί να έχει όνομα ή ότι δεν μπορείς να το γράψεις στο σχολείο και τέτοια). Είναι σημαντικό λοιπόν να είναι όλοι ενήμεροι για αυτά τα πράγματα, και όχι μόνον όσοι το επιθυμούν διακαώς και πάνε και το ψάχνουν.

Τρίτον, είναι σημαντικό να γίνει σαφές ότι δεν είναι όλοι οι έλληνες χριστιανοί ορθόδοξοι, γιατί αυτό βοηθά να δρομολογηθεί σταδιακά ο διαχωρισμός εκκλησίας κράτους. Όπως είπε και ο Ίδομ παραπάνω, η εκκλησία παρεμβαίνει υπέρ το δέον στην παιδεία, στην πολιτική και στο πορτοφόλι μας. Είναι καιρός να σταματήσει αυτό, και η εμφανής παρουσία των άθεων και των αγνωστικιστών συμβάλει πιστεύω στο σκοπό αυτό.

Όπως ακριβώς οι ομοφυλόφυλοι δεν θα διατυμπάνιζαν την επιλογή τους αν δεν είχαν υποστεί τόση κακομεταχείριση τόσα χρόνια, όπως ακριβώς οι φεμινίστριες δεν θα ήταν τόσο μαχητικές αν δεν είχαν υποστεί οι γυναίκες τόση καταπίεση τόσα χρόνια, έτσι και οι άθεοι δεν θα έβγαιναν να δηλώσουν την επιλογή τους αν δεν είχαν υποστεί τόσο καπέλωμα από τους θρήσκους τόσα χρόνια. Όταν σταματήσει το καπέλωμα θα σταματήσει και η ενασχόληση με το θέμα.

Δεν είδα κανένα φανατισμό από τα παιδιά, ούτε καμμία διάθεση προπαγάνδας. Και επειδή κινούμαι κι εγώ στον ίδιο χώρο, όπως ξέρεις, μπορώ να πω ότι ελάχιστους φανατικούς θα βρεις ανάμεσα στους άθεους. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αυτό είναι μάλλον η υπερβολική χαλαρότητα που χαρακτηρίζει την ομάδα των άθεων - στην ουσία δεν μπορούμε καν να μιλάμε για ομάδα (άλλωστε τα άτομα της συνέντευξης ήταν άσχετα μεταξύ τους).

Αόρατη Μελάνη είπε...

Ηλιότυπον, αυτό που λες για τις ταυτότητες ισχύει επίσης και για το θρησκευτικό όρκο στα δικαστήρια. Ας ελπίσουμε να καταργηθούν όλα αυτά το συντομότερο.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Μόλις διάβασα στο TVXS ότι υποβλήθηκε μήνυση κατά κάποιων ηθοποιών για προσβολή στα θεία! Δεν θα έπρεπε να καταργηθούν αυτοί οι αναχρονιστικοί νόμοι; Δεν είναι αυτός αρκετός λόγος για να βγούμε και να πούμε ότι είμαστε άθεοι, ώστε να αρχίσει να γίνεται κατανοητό ότι η εκκλησία δεν έχει καθολική αποδοχή;

Αόρατη Μελάνη είπε...

Γίνεται συζήτηση για το παραπάνω θέμα στο πολύ ωραίο μπλογκ του Undantag

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα και σε ευχαριστώ για την παραπομπή.
Μόλις ανακάλυψα κι εγώ το βλογ σου - για Αόρατη είσαι πολύ αποτελεσματική!
Η δε συνέντευξη, αξιοπρεπέστατη -πάντα τέτοια. Αν εξαιρέσουμε ένα σαρδαμ περί "εκκεντρικότητας" του Alter. Πάντως καλύτερα εκκεντρικοί, παρά ετεροκατευθυνόμενοι χυδευλαβείς.

@ Παιδί της πλατείας
Λες: "Θές να είσαι άθεος η θρήσκος μαγκιά σου, και είναι μια προσωπική σου επιλογή, όπως το να είσαι gay ή bi ή straight, εκείνο που με ενοχλεί είναι να βγαίνεις δεξιά και αριστερά να το διατυμπανίζεις λές και κάνει ένα κατόρθωμα."

Η αθεία και η ομοφυλοφυλία θα γίνουν προσωπικές επιλογές, όταν το ίδιο θα ισχύει και για την πίστη και την ετεροφυλοφιλία :)

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά να ξεκαθαρίσω την θέση μου γιατί ίσως γίνει μια παρανοήση στα λεγόμενα μου.

Καταρχάς δεν θεωρώ ότι πρέπει να μιλάμε για κατάργηση Θρησκευτικών όρκων η όχι, ο καθένας προαιρετικά αν είναι Θρησκευόμενος λαμβάνει μέρος στο όρκο αν δεν είναι εντάξει δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει.

Αγαπητή Αόρατη Μελάνη διάβασα την απάντηση σου προσεκτικά και θα ήθελα επι μέρους να τονίσω τυχόν ενστάσεις που έχω.

Πρώτον, ενημερώνεις τον κόσμο ότι υπάρχει μια εναλλακτική επιλογή στη θρησκεία. Πάρα πολλοί άνθρωποι ούτε καν το έχουν σκεφτεί. Και οι πολλές δυνατότητες επιλογής πλουτίζουν τη ζωή μας.

Εναλλακτική επολογή στη θρησκεία, θα ήθελά λίγο να μου το επεξηγήσεις αυτό, νομίζω σαν άτομο που είμαι και μέλος αυτής της κοινωνίας, ότι ο καθένας απο εμάς κάνει τις επιλογές απο μόνος του, οτιδήποτε πάει κάποιος να του περάσει είτε είναι Κόμμα, είτε είναι Θρησκευτική ομαδά, είτε είναι ομάδα Άθεων, είτε είναι Οικολογική δράση είναι ένα είδος προπαγάνδας η οποία δεν γίνεται αυθόρμητα αλλά για να αιχμαλωτίσει ορισμένους ανθρώπους.
Συγγνώμη που είμαι λίγο καχύποπτος αλλά στην εποχή μας δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε κανένα και για τίποτα.

Να συμπληρώσω ότι υπάρχει ελλιπής ενημέρωση σε πρακτικά θέματα (πάρα πολύς κόσμος νομίζει ότι αν δε βαφτίσεις το παιδί δεν μπορεί να έχει όνομα ή ότι δεν μπορείς να το γράψεις στο σχολείο και τέτοια). Είναι σημαντικό λοιπόν να είναι όλοι ενήμεροι για αυτά τα πράγματα, και όχι μόνον όσοι το επιθυμούν διακαώς και πάνε και το ψάχνουν.

Σε αυτό το σημείο συμφωνώ εν μέρη υπάρχουν κάποιες αποφάσεις για άτομα που δεν βάφτισαν τα παιδιά τους κλπ.
Βέβαια αυτό προυποθέτει άριστη γνώση και ψάξιμο τον νόμων, και καλό είναι να υπάρχουν ιστιοσελίδες που θα διευκολύνουν κάποιον που θέλει να προβεί σε αυτό το βήμα.

πως ακριβώς οι ομοφυλόφυλοι δεν θα διατυμπάνιζαν την επιλογή τους αν δεν είχαν υποστεί τόση κακομεταχείριση τόσα χρόνια, όπως ακριβώς οι φεμινίστριες δεν θα ήταν τόσο μαχητικές αν δεν είχαν υποστεί οι γυναίκες τόση καταπίεση τόσα χρόνια, έτσι και οι άθεοι δεν θα έβγαιναν να δηλώσουν την επιλογή τους αν δεν είχαν υποστεί τόσο καπέλωμα από τους θρήσκους τόσα χρόνια. Όταν σταματήσει το καπέλωμα θα σταματήσει και η ενασχόληση με το θέμα.

Εδώ Αόρατη Μελάνη μου είσαι λίγο λάθος για εμένα.
Δεν νομίζω ότι έχουν υποστεί επιθέσεις άμεσες (εκτός απο οπαδούς ακραίων δεξιών και αριστερών αντιλήψεων), γενικά οι ομοφυλόφιλοι σε σχέση με την δεκαετία του 80 και 90 έχουν μια σιωπηλή αποδοχή απο το κόσμο, μην ξεχνάς ότι υπάρχουν πλέον πάνω απο 10 gay και lesbian μαγαζιά στην Αθήνα.
Δεν νομίζω να καπελώνονται απο πουθενά, έχουν και σύλλογο και μάλιστα έχουν οργανωθεί δυναμικά στην Ελλάδα με την στήριξη ενός κομματιού της κοινωνίας.

Ο blogger επίσης undantag
αναφέρει ότι
Η αθεία και η ομοφυλοφυλία θα γίνουν προσωπικές επιλογές, όταν το ίδιο θα ισχύει και για την πίστη και την ετεροφυλοφιλία :)

Νομίζω ότι ο διαχωρισμός φίλε μου που κάνεις είναι τελείος λάθος διότι και τα 2 παραδείγματα είναι ΚΑΘΑΡΑ προσωπικές επιλογές, δεν είναι επιλογές που τις κάνεις για πλάκα.
Εκτός αν η ζωή γενικά είναι μια φάρσα οπότε δεν βάζεις ταμπέλες.
Γενικά δεν νομίζω ότι ένας ομοφυλόφιλος μπορεί να έχει πρόβλημα σοβαρό για την επιλογή του, όταν ο ίδιος δεν προκαλεί και γίνεται θέαμα.
Βέβαια σε άλλες πιο προχωρημένες κοινωνίες όπως το Amsterdam γυρνάνε οι ομοφυλόφιλοι σαν τραβεστί μέρα μεσημέρι(και όχι μόνο σε μέρη όπως η Συγγρού και η οδός Φυλής) και το θεάμα για μένα είναι οιχτρό.

Δεν νομίζω ότι η Ελλάδα και ο Έλληνας πολίτης μπορεί να το αποδεχτεί αυτό, εκτός βέβαια αν το επιβάλει η Ε.Ε

Αλλά μας έχω ικάνούς(σαν Έλληνες) να κάνουμε επανάσταση για να μην περάσει τέτοιος νόμος.

Αυτά είχα να πώ, αν υπάρχουν τυχόν παρατηρήσεις σας ακούω με πολύ θέρμη.

Το παιδί της πλατείας απο Ζάκυνθο

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητό παιδί της πλατείας της ωραίας Ζάκυνθος,

Παρανόησες ίσως την ειρωνεία του σχολίου μου. Εξηγούμαι.
Φυσικά και οι δύο επιλογές αυτές ΔΕΝ γίνονται για πλάκα. Και είναι δύο επιλογές πολύ διαφορετικές - το θέμα του ποστ ήταν η αθεία.

Θα πρέπει παραδεχθείς ότι είναι πιο εύκολο να είναι κανείς πιστός ή ετεροφυλόφιλος από άθεος ή ομοφυλόφιλος (ή και τα δυό).

Θέλει κότσια η διαφορετικότητα στη σημερινή ελληνική κοινωνία. Και εκεί που τελειώνει η ελευθερία, αρχίζει η υποκρισία.

Η τραβεστί του παραδείγματός σου στο Άμστερνταμ μέρα μεσημέρι, που θεωρείς οικτρή είναι απλά ο εαυτός της - και ΔΕΝ τη νοιάζει αν κομπλεξικός τις τη θεωρεί οικτρή - αν ο τελευταίος τολμήσει και μιλήσει θα φάει το κράξιμο της ζωής του (και δε θα ήθελες να σε κράξει τραβεστί του Άμστερνταμ). Στην Ελλάδα, θα συνέβαινε το ακριβώς αντίστροφο...

μια κοινωνία κρίνεται από το πως αντιμετωπίζει τις μειονότητές της

Στο θέμα μας όμως. Αν για σένα καλός άθεος/ομοφυλόφιλος είναι ο σιωπηλός/κρυφός/διακριτικός άθεος/ομοφυλόφιλος, φρόντισε και εσύ να γίνεις ένας σιωπηλός/κρυφός/διακριτικός πιστός/ετεροφυλόφιλος. Αλλά, καλύτερα από το να γίνουμε μια κοινωνία μουγγών, δε θα'ταν αν μαθαίναμε να ανεχόμαστε και να συζητάμε το διαφορετικό; :)

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ undantag
Μην λές βλακίες Θέλει κότσια η διαφορετικότητα στη σημερινή ελληνική κοινωνία. Και εκεί που τελειώνει η ελευθερία, αρχίζει η υποκρισία.
Τι σημαίνει διαφορετικότητα?
Ποιος σου στερεί το δικαίωμα να είσαι Άθεος ή να κάνεις έρωτα με όποιον η όποια γουστάρεις?
Δεν με κατάλαβες ίσως, ο καθένας έχει το δικαιώμα να ζεί ελεύθερα πρόσεχε όμως αρκεί να μην περιορίζει την ελευθερία του άλλου...
Αν είσαι πχ φανατικά άθεος και μου πιπιλίζεις συνέχεια το κεφάλι ότι ο Θεός είναι νεκρός κλπ τότε ναι μου στερείς την ελευθερία και το δικαίωμα της έκφρασης.
Το ίδιο ισχυεί και για ένα Θρησκόληπτο, ομοφυλόφιλο κλπ

Αόρατη Μελάνη είπε...

Παιδί της πλατείας,

οι ομοφυλόφιλοι σαφώς και έχουν υποστεί και διακρίσεις και καταπίεση. Απορώ πώς μπορείς να ισχυρίζεσαι το αντίθετο. Ακόμη και σήμερα είναι ως επί το πλείστον απλώς ανεκτοί, και από μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν είναι ούτε καν ανεκτοί.

Το ίδιο ισχύει και για τον αθεϊσμό ή τον αγνωστικισμό. Και πάλι απορώ πώς μπορείς να ισχυρίζεσαι το αντίθετο. Όταν όλοι ξέρουμε πόσο προσκολλημένη είναι η ελληνική κοινωνία στις παραδόσεις της, και πόσο αναπόσπαστο κομμάτι αυτών των παραδόσεων θεωρείται η θρησκεία.

Εύκολη επιλογή να είσαι άθεος; Πλάκα κάνεις; Υπάρχουν άτομα γνωστά μου που δεν τολμούν να το πουν δημόσια, για τις συνέπειες που θα έχουν στον κοινωνικό τους κύκλο, είτε τον στενό είτε ευρύτερα. Το θρήσκο έχουμε μάθει να τον σεβόμαστε ακόμη κι αν διαφωνούμε μαζί του, γιατί αλλιώς προσβάλλεται. Ο άθεος αν μιλήσει για τις πεποιθήσεις του, θεωρείται ότι προσβάλλει. Δυο μέτρα και δυο σταθμά.

Το να σου πιπιλάνε το μυαλό είναι σαφώς απαράδεκτο. Και αυτό ακριβώς κάνει η θρησκεία: από νήπια πιάνει τα παιδάκια και τους πιπιλάει το μυαλό. Αν ένας άθεος σου πιπιλήσει το μυαλό, καλά θα κάνεις να τον ξεχέσεις.

Αυτό που γίνεται εδώ, όμως, με αυτό το ρεπορτάζ και με τα μπλογκ και με όλα αυτά, πόρρω απέχει από πιπίλισμα μυαλού. Είναι απλώς ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ. Το έχεις ακουστά αυτό, ή να στο αναλύσω; ή μήπως θα μας πεις ότι δεν πρέπει κανείς ποτέ να εκφράζει τις απόψεις του για τίποτα;

Αόρατη Μελάνη είπε...

Αυτό που λες περί θρησκευτικού όρκου, ότι όποιος θέλει το κάνει και όποιος δε θέλει δεν το κάνει και δεν τρέχει τίποτα, είναι αφελές.

Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις συνιστά προσωπικό δεδομένο και σύμφωνα με τη διακήρυξη των ανθρώπινων δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας δεν πρέπει να υποχρεώνεται κανείς ποτέ να το αποκαλύπτει. Όταν σου ζητάνε να επιλέξεις αν θα ορκιστείς θρησκευτικά όχι (και αν ναι σύμφωνα με ποιο θρήσκευμα), στην ουσία σου ζητούν να αποκαλύψεις τις θρησκευτικές σου πεποιθήσεις, πράγμα αντίθετο με την προαναφερθείσα διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Να το πω πιο απλά; Όταν σε βάζουν να ορκιστείς θρησκευτικά, καταπατούν τα δικαιώματά σου. Το θέμα σηκώνει μέχρι και καταγγελία στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Ανώνυμος είπε...

Αόρατη Μελάνη

Άλλο λέω, άλλο καταλαβαίνεις.

Εγώ προσωπικά δεν βλέπω καμία Δίωξη για άθεους, έχεις δει πότε άθεους που είναι εντάξει και συμμορφωμένοι με τους νόμους να τους κυνηγάει κανείς?

Φυσικά σε μια κοινωνία που έχει σαν επίσημη θρησκεία την όρθοδοξη πίστη θα υπάρχουν κάποιες φωνές που θα διαφωνούν με αυτές τις επιλογές αλλά εντάξει δεν μπορούν

Πάντως εγώ εδώ πέρα διαφωνώ στον φανατισμό των άθεων και σε ένα ρεύμα φανατικό που υπάρχει Παγκόσμιο.

Ελπίζω να με κατάλαβες...

Αόρατη Μελάνη είπε...

Δεν μίλησε κανείς για δίωξη.

Για καταπάτηση δικαιωμάτων, ναι. Για δίωξη, με την στενή έννοια, όχι.

Κοινωνική περιθωριοποίηση όμως βλέπω. Επιβολή της ορθοδοξίας εξ απαλών ονύχων σε όλους μας βλέπω. Αν εσύ δεν τα βλέπεις αυτά ή τα θεωρείς ασήμαντα, ας σταματήσουμε εδώ τη συζήτηση.

Δεν βλέπω πουθενά το φανατισμό για τον οποίο μιλάς. Τα παιδιά που βγήκαν στις συνεντεύξεις μιλούν για τις πεποιθήσεις τους. Αυτό δεν είναι φανατισμός. Διεκδικούν τα δικαιώματά τους, τα δικαιώματα όλων μας: ίση φορολογική μεταχείριση, ίση μεταχείριση απέναντι στο νόμο, σωστή παιδεία.

Ανώνυμος είπε...

Προς "το παιδί της πλατείας":
Συμμετείχα κι εγώ στη συνέντευξη του "Ε" και κάποια πράγματα που έθιξες με αφορούν.

1)Δε βγήκαμε στους δρόμους να "διατυμπανίσουμε" τί πιστεύουμε. Η δημοσιογράφος ήθελε να μάθει πώς σκέφτονται κάποιοι άθεοι στην Ελλάδα και μας προσκάλεσε για αυτόν τον λόγο. Αποδεχτήκαμε την πρόσκληση.

2)Μιλάς για "προπαγάνδα", και αμφιβάλλεις για το εάν υπάρχει κακομεταχείριση των αθέων και ταυτόχρονα δε διστάζεις να ονομάσεις "νέα μόδα" και "μαλακία" τις πεποιθήσεις τους, απλά και μόνο επειδή διαφωνούν μαζί σου.

3)Το ότι θεωρείς "νέα μόδα και μαλακία" το να μην πιστεύουμε σε νεράιδες, υπερφυσικούς αστυνόμους, ουράνιους πατέρες, και φαντάσματα είναι απ' τους σημαντικότερους λόγους που πρέπει οι σκεπτικιστές και οι άθρησκοι να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους.
Θα περίμενε κανείς στον 21ο αιώνα η πλειοψηφία να σκέπτεται με βάση την επιστημονική σκέψη και τη λογική και να έχουμε ξεφύγει απ' τις σκοτεινές εποχές της δεισιδαιμονίας.

4)Στο ρεπορτάζ του "Ε" κανείς δεν προσέβαλε τις πεποιθήσεις των άλλων -πράγμα που έκανες εσύ με την πρώτη ευκαιρία που βρήκες. Απλά εκφράσαμε τη γνώμη μας. Μιλάς για "φανατισμό". Σε παρακαλώ να παραθέσεις έστω και ένα στοιχείο απ' τα λεγόμενά μου, ή τα λεγόμενα των υπόλοιπων συμμετεχόντων στο ρεπορτάζ που να έχει τα χαρακτηριστικά του φανατισμού.

5)Υπάρχουν δεκάδες τρόποι με τους οποίους οι πολίτες αυτού του κράτους οδηγούνται σε μία πολύ συγκεκριμένη θρησκεία. Είτε με τις βαπτίσεις των παιδιών πριν να είναι καλά καλά σε ηλικία να σκεφτούν, είτε με την προσευχή στο σχολείο, είτε με το μάθημα των θρησκευτικών, είτε με το φόβο του κοινωνικού στιγματισμού ειδικά στις μικρές κοινωνίες, κλπ κλπ. Και μπροστά σε αυτή την ισόβια πλύση εγκεφάλου με πράγματα εντελώς αναπόδεικτα, σε ενόχλησε ένα άρθρο μιας εφημερίδας όπου ορισμένα άτομα απλά εξέφρασαν μια διαφορετική γνώμη;
Μήπως ...μεροληπτείς;

Ανώνυμος είπε...

Είμαστε τουλάχιστον σύμφωνοι για τη διατήρηση της Ελληνικής γλώσσας στη χώρα μας ή να την αντικαταστήσουμε με την Αγγλική;

Αόρατη Μελάνη είπε...

Κάντε ό,τι θέλετε, μόνο μην πειράξετε το σουβλάκι! Καθαρά ελληνική αξία (κάθε ομοιότητα με τα τούρκικα ντονέρ κεμπάπ είναι τελείως συμπτωματική).

Να μπω τώρα στη διαδικασία να εξηγώ ξανά τα προφανή; Ότι η θρησκεία είναι υποκειμενική επιλογή; Ότι οι "αλήθειες" της είναι το λιγότερο αμφισβητήσιμες έως φαιδρές; Ότι με την επιβολή της μέσω κρατικών θεσμών καταπατώνται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα; Ότι με το διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους οι θρήσκοι εξακολουθούν να μπορούν να ασκούν τη λατρεία της θρησκείας τους, ενώ με το πάντρεμα εκκλησίας-κράτους έχουμε διακριτική μεταχείριση υπέρ των θρήσκων και μάλιστα ενός μόνο θρησκεύματος;

Ανώνυμε, άλλη καλύτερη εξυπνάδα δεν έχεις; Γιατί αυτή παραείναι ανάξια λόγου.

Βάλε τον εγκέφαλό σου να δουλέψει λιγάκι την επόμενη φορά, κάνε μου τη χάρη!

Ανώνυμος είπε...

Μελάνη το μελάνι είναι για γράψιμο όχι για άλλη δουλειά.Δηλαδή λες την κυρία Διαμαντοπούλου που έκανε την πρόταση ασόβαρη;Πολύ νευρική σε βρίσκω.Αν σου πω εγώ να βάλεις τον δικό σου εγκέφαλο να δουλέψει θα σε ενοχλήσει;

Αόρατη Μελάνη είπε...

Διαμαντοπούλου; Ω παρντόν, παρντόν, γιατί δεν το είπατε από την αρχή; Περάστε παρακαλώ!

Λοιπόν εγώ λέω να κρατήσουμε την ελληνική για μέσα στο σπίτι, που είναι και πιο χαχόλικη, πιο άνετη ρε παιδί μου, και την αγγλική να την έχουμε για τα νταλαβέρια με τους ξένους, τι λέτε; Έτσι βολεύονται όλοι.

Και από θρησκεία θα έλεγα να αφήσουμε τη χριστιανική κατήχηση στα σχολεία ως έχει, και να προσθέσουμε και δυο ώρες μουσουλμανική, δύο εβραϊκή, δύο ινδουιστική και δύο βουδιστική, για να μην αδικούμε κανέναν. Έτσι θα είναι και τα παιδιά πιο ευχαριστημένα, γιατί δεν θα έχουνε ποτέ μάθημα.

Επίσης να υιοθετήσουμε τις αργίες όλων των πιθανών θρησκειών, ούτως ώστε να μην εργαζόμαστε πρακτικά ποτέ, πράγμα που ταιριάζει ωραία με το αθάνατο νεοελληνικό μας πνεύμα!

Ζήτω ο ελληνορθόδοξος πολιτισμός!

Ανώνυμος είπε...

"Επίσης να υιοθετήσουμε τις αργίες όλων των πιθανών θρησκειών, ούτως ώστε να μην εργαζόμαστε πρακτικά ποτέ, πράγμα που ταιριάζει ωραία με το αθάνατο νεοελληνικό μας πνεύμα!"

Αυτό δεν είναι το αθάνατο νεοελληνικό πνεύμα αλλά το ορθό πνεύμα σε μια χώρα καταδυναστευμένη στην οποία δεν υπάρχει ουσιαστική παραγωγή.Το αντίθετο πνεύμα είναι πνεύμα ανόητων και δούλων.Ο εργαζόμενος πρέπει να έχει ως στόχο την ελάττωση της εργασίας και αν είναι εφικτό την οριστική κατάργησή της στο μέλλον.Οι μηχανές να δουλεύουν για μας και εμείς να απολαμβάνουμε.Μέχρι την επίτευξη του στόχου η παγκόσμια παραγωγή πρέπει να εστιάσει στα αναγκαία με ταυτόχρονη υψηλή τεχνολογική έρευνα που βοηθά το ανθρώπινο είδος.Εσύ βέβαια φαίνεται πως συμφωνείς με τον απόστολο Παύλο των Χριστιανών στο ζήτημα της εργασίας.
Να διευκρινίσω αποκαθιστώντας την αλήθεια(από πρόκληση έκανα την αναφορά) πως η κυρία Διαμαντοπούλου δεν πρότεινε την αντικατάσταση της Ελληνικής αλλά την υιοθέτηση της Αγγλικής ως δεύτερης γλώσσας(αργότερα βέβαια τι εμποδίζει να καταστεί ίσως πρώτη και μοναδική η Αγγλική;)

Αόρατη Μελάνη είπε...

Ανώνυμε, έρχεσαι και γράφεις "Είμαστε τουλάχιστον σύμφωνοι για τη διατήρηση της Ελληνικής γλώσσας στη χώρα μας ή να την αντικαταστήσουμε με την Αγγλική;" σε μια ανάρτηση που το θέμα και η συζήτηση δεν αφορά τη γλώσσα, αλλά τη θρησκεία.

Εγώ από αυτό συμπεραίνω ότι κάνεις παραλληλισμό ανάμεσα στα δύο και στην ουσία μου λες: "θες να καταργήσεις τη θρησκεία, που είναι κομμάτι της εθνικής μας ταυτότητας, όπως και η γλώσσα".

θα μπορούσα μια χαρά να σου πω ότι είσαι εκτός θέματος και να σε στείλω από εκεί που ήρθες. Προτιμώ όμως να απαντήσω, πάνω σε αυτό που υποθέτω ότι θέλησες να εκφράσεις.


Αντιλαμβάνομαι λοιπόν ότι θεωρείς αυτονόητο πως:

1) η θρησκεία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εθνικής μας ταυτότητας,

2) η θρησκεία είναι συνυφασμένη με την εθνική μας ταυτότητα στον ίδιο βαθμό που είναι και η γλώσσα

3) η εθνική μας ταυτότητα είναι κάτι που δεν πρέπει να αλλάζει

Επειδή λοιπόν:

1) δεν θεωρώ αυτονόητο τίποτε από τα παραπάνω

2) δεν μπορώ να συζητήσω με ανθρώπους που θεωρούν αυτονόητα και δεδομένα κάποια πράγματα που στην ουσία είναι αυθαίρετα

ενοχλήθηκα και σου απάντησα όπως σου απάντησα. Ελπίζω να το καταλαβαίνεις.

Αν θες να κουβεντιάσεις ευχαρίστως. Αν θες να μου πετάς προκλητικά τσιτάτα κουβέντα δεν γίνεται.


Χέστηκα τι λέει ο Απόστολος Παύλος. Εγώ έχω τις δικές μου απόψεις. Αν συμπίπτουν με τις δικές του - πράγμα για το οποίο αμφιβάλλω - τόσο το καλύτερο για εκείνον.

Προσωπική μου άποψη περί εργασίας:

Η εργασία καλό είναι να ελαττωθεί, αλλά όχι να εκλείψει τελείως. Από προσωπική πείρα, από παρατηρήσεις στο περιβάλλον μου και από κάποια σεμινάρια ψυχολογίας που έχω παρακολουθήσει, τείνω να πιστέψω ότι η εργασία (όχι η δουλεία ούτε τα καταναγκαστικά έργα) προάγει την εξέλιξη του χαρακτήρα και τις κοινωνικές δεξιότητες.

Μου αρέσει η ιδέα να μειωθεί η ανάγκη της εργασίας, και περισσότερο των εργασιών που είναι σκληρές, πληκτικές και ανθυγιεινές. Θα ήθελα να συνεχίσει να υπάρχει η εργασία, με ανθρώπινα ωράρια και συνθήκες, με τέτοιον τρόπο ώστε να μην είναι βάρος και βάσανο αλλά όχημα εξέλιξης, δημιουργικότητας και αυτοπραγμάτωσης.

Μπορεί κανείς να πει ότι γίνεται αυτό και μέσα από χόμπυ, στην πραγματικότητα όμως μόνον όταν αναλαμβάνουμε μιαν ευθύνη (απέναντι στον εαυτό μας αλλά και σε άλλους) και κάνουμε μιαν επένδυση σε χρόνο ή/και χρήμα, μόνον τότε αφοσιωνόμαστε πραγματικά σε αυτό που κάνουμε και αποδίδουμε τα μέγιστα.

Προσωπικές απόψεις όλα αυτά.

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα δημιούργησα λάθος εντύπωση με το πρώτο σχόλιο.Να το διευκρινίσω.Δεν έχω αντίρρηση να δηλώνει οποιοσδήποτε άθεος αλλά η επιθετικού τύπου αθεία στο συγκεκριμένο χρόνο και τόπο δε με βρίσκει σε ενθουσιασμό και η αιτία είναι απλή , υποβοηθάτε έτσι κέντρα που ευνοούν τον κατακερματισμό και τη σύγχυση στην Ελληνική κοινωνία.Δεν είναι όλοι έτοιμοι να δεχτούν τέτοιες ιδέες.Προτείνω μια σταδιακή μετάβαση της κοινωνίας σε τέτοιες ιδέες και πολιτικές με ταυτόχρονη εύρεση και παγίωση ενωτικών σημείων(π.χ αγάπη για τη γλώσσα μας).Οι κίνδυνοι για τη χώρα είναι υπαρκτοί τόσο εσωτερικοί όσο και εξωτερικοί.
Η θρησκεία λοιπόν (Χριστιανισμός) είναι κάτι ιστορικά μεταβαλλόμενο αλλά πολλοί στη χώρα θεωρούν πως είναι μέρος της εθνικής μας ταυτότητας και όταν υπάρχει επιθετική στάση προς την επικρατούσα ιδέα διαιρούμε βίαια την κοινωνία,πράγμα που όπως είπαμε πρέπει να γίνει δια μέσου αύξησης της γνώσης και με χλιαρό ύφος.

“η εθνική μας ταυτότητα είναι κάτι που δεν πρέπει να αλλάζει”
Διαφωνείς.Δεν καταλαβαίνω.Διευκρίνισε.

Και ένα ερώτημα.Πως θα έβλεπες μια παγκόσμια κοινωνία η οποία θα μιλά Αγγλικά ενώ οι υπόλοιπες γλώσσες θα είναι μουσειακό υλικό;

Αόρατη Μελάνη είπε...

Η επιθετικότητα δεν με βρίσκει ούτε κι εμένα καθόλου σύμφωνη σε κανένα θέμα.

Απορώ πού στην ευχή την είδες την «επιθετικού τύπου αθεΐα».

Λες «Δεν έχω αντίρρηση να δηλώνει οποιοσδήποτε άθεος αλλά»… αλλά να κάθεται στα αυγά του, να μην διεκδικεί δικαιώματα, να μην θέλει να ακούγονται οι απόψεις του, να μην μιλά γι’ αυτό μπροστά σε χριστιανούς και τους ανεβαίνει η πίεση και πάθουνε κανένα εγκεφαλικό, οι καημένοι!

Όχι μάτια μου. Το να εκφράζεις απόψεις μέσα από νόμιμα μέσα όπως είναι τα ΜΜΕ και τα ιστολόγια ΔΕΝ λέγεται επιθετικότητα. Λέγεται ελευθερία έκφρασης.

Το να διεκδικείς διαχωρισμό θρησκείας κράτους δεν είναι επιθετικότητα. Είναι υποστήριξη των δικαιωμάτων ΚΑΘΕ ανθρώπου και όχι μόνο των άθεων. Και διαχωρισμός δεν είναι μόνο η διακοπή οικονομικών διευκολύνσεων στις θρησκείες αλλά και η κατάργηση του προσηλυτισμού μέσω μαθημάτων στα σχολεία, προσευχών, αγιασμών κλπ.

Αυτά γίνονται με διεκδικήσεις, και μπορούν να γίνουν απόλυτα νόμιμα και καθόλου επιθετικά.

«υποβοηθάτε έτσι κέντρα που ευνοούν τον κατακερματισμό και τη σύγχυση στην Ελληνική κοινωνία.»

Δεν καταλαβαίνω γρυ. Σιχαίνομαι την κινδυνολογία και τη συνομωσιολογία. Διευκρίνιση παρακαλώ.

Εγώ εκφράζω απλώς την άποψή μου και διεκδικώ τα δικαιώματά μου. Δεν θεωρώ ότι «υποβοηθώ» κανένα «κέντρο» που κάνει οτιδήποτε, και δεν με αφορά το πώς μπορεί να εκλάβει ο κάθε σαλταρισμένος αυτό που κάνω. Αλίμονο αν κάθομαι και σκέφτομαι ότι θα πληγώσω την καρδιά του Αδώνιδος Γεωργιάδους (λέμε τώρα, να γελάσουμε και λίγο).

«Δεν είναι όλοι έτοιμοι να δεχτούν τέτοιες ιδέες.»

Περαστικά τους. Δεν θα κάτσω να περιμένω να ετοιμαστούν. Οι σουφραζέτες δεν περίμεναν να τους δώσουν ψήφο, βγήκαν στο δρόμο και τη διεκδίκησαν.

«Προτείνω μια σταδιακή μετάβαση της κοινωνίας σε τέτοιες ιδέες και πολιτικές με ταυτόχρονη εύρεση και παγίωση ενωτικών σημείων (π.χ αγάπη για τη γλώσσα μας)."

Και εγώ προτιμώ μια μετάβαση σταδιακή και όσο το δυνατόν πιο ομαλή.

«Οι κίνδυνοι για τη χώρα είναι υπαρκτοί τόσο εσωτερικοί όσο και εξωτερικοί.»

Σε παρακαλώ, όχι εθνικιστική ξενοφοβία! Έχω βαρεθεί!

« “η εθνική μας ταυτότητα είναι κάτι που δεν πρέπει να αλλάζει”
Διαφωνείς.Δεν καταλαβαίνω.Διευκρίνισε.»

Αυτό που ονομάζουμε «εθνική ταυτότητα» είναι κάτι ρευστό ούτως ή άλλως στην πορεία της ιστορίας. Κάποτε στο χώρο αυτό μιλούσαν μιαν άλλη γλώσσα και πίστευαν άλλους θεούς και είχαν άλλα έθιμα. Λέγονταν και εκείνοι Έλληνες. Όμως δεν ήταν διόλου όμοιοι με εμάς που λεγόμαστε έτσι σήμερα. Η λέξη Έλληνες άλλαξε νόημα, και αλλάζει διαρκώς. Δεν χρειάζεται να μας τρομάζει η αλλαγή αυτή. Μπορούμε να την καλοσωρίσουμε και να την κατευθύνουμε κιόλας προς τα εκεί που μας υπαγορεύει η λογική μας.

«Πως θα έβλεπες μια παγκόσμια κοινωνία η οποία θα μιλά Αγγλικά ενώ οι υπόλοιπες γλώσσες θα είναι μουσειακό υλικό;»

Δεν το θεωρώ υπαρκτό ενδεχόμενο και δεν με έχει απασχολήσει πραγματικά.

Λογικά σκεπτόμενη, θα έλεγα ότι είναι μάλλον πρακτικό να μιλούν όλοι την ίδια γλώσσα, και δεν με ενδιαφέρει αν θα είναι τα αγγλικά, η εσπεράντο ή τα κινέζικα. Υποθέτω ότι θα έβαζα ένα τσούρμο γλωσσολόγους να κατεβάσουν προτάσεις. Επειδή πάντως θεωρώ πλούτο τις γλώσσες, θα μου άρεσε περισσότερο να ήμασταν όλοι δίγλωσσοι, να ξέραμε τη γλώσσα του τόπου μας και την παγκόσμια γλώσσα

Μα τι κόλλημα τραβάς με τη γλώσσα; Και πώς σου ήρθε να το θέσεις εδώ; Δε βλέπω πώς συνδέεται με το θέμα.

spooky είπε...

Τι ψάχνεις βρε Αόρατη Μελάνη; Ο Ανώνυμος ρυπαρογράφος είναι ένα ακόμη trollάκι της κακιάς ώρας... Σε ό,τι αφορά δε το παιδί της πλατείας, μόλις έδειξε τον κομπλεξισμό του. Προσωπικά, λιγότερο οικτρό βρίσκω έναν τραβεστί από ένα δεσπότη. Ο τραβεστί τουλάχιστον είναι ο εαυτός του - όπως πολύ σωστά τόνισες - και, στην τελική, ό,τι κάνει το κάνει γνωρίζοντας ότι ο κάθε ομοφοβικός (δηλαδή κρυπτοομοφυλόφιλος) ενδέχεται να πει ό,τι βλακεία μπορεί να πει και το κάνει και με δικά του λεφτά. Ο δεσπότης από την άλλη, πέραν του ότι ανήκει σε ένα σύστημα που συστηματικά κακοποιεί σεξουαλικώς ανηλίκους (δείτε στο www.pokrov.org τι γίνεται ή τι έχει γίνει στις ΗΠΑ όπου το ΕΛ-ληνορθόδοξον κηφηναριόν έχει βαρέσει κανόνι απ'τις αποζημιώσεις που πληρώνει στα θύματα των παιδεραστών παπάδων του), πέραν του ότι ανήκει σε ένα σύστημα που κατεδίωξε τον ελληνικό πολιτισμό, τον ελληνικό Διαφωτισμό, αφόρισε την Επανάσταση του '21, αξίωσε να ξαναγίνουμε τούρκικη επαρχία (!!!) κι έπαιξε προδοτικό ρόλο (π.χ. οι αγυρτορείτες που έσπευσαν να δοξάσουνε τον ΧΙΤΛΕΡ) και ΚΑΘΑΙΡΕΣΕ παπάδες που τόλμησαν να συμμετάσχουν στην Εθνική Αντίσταση, ο δεσπότης ζει ζωή χαρισάμενη με τα λεφτά των κορόιδων που έχουν ρημαχτεί στους φόρους ενός γελοίου "κράτους", το οποίο ρουφάει το αίμα των υπηκόων του για να τα δίνει στο κηφηναριό και στα κάθε λογής λαμόγια.

Μήπως ν'ανοίξω το στόμα μου για Βατοπέδι, Μονή Τοπλού, "Αγία Παρασκευή" Τεμπών, καταπάτηση Άλσους των Μουσών, εδαφικές διεκδικήσεις του κηφηναριού κλπ;